850 R DOP "Nozem" van Sten

Gestart door Sten, 21-05-2017 12:20:04

Vorige topic - Volgende topic

Sten

Zo, na een pittig dagje peugeots weer topfit maken eindelijk aan een echte auto werken  :eusa_dance:

Oud en verrot..

Fris en nieuw!

Tevens de V70 classic raamlijsten gemonteerd met nieuwe en originele volvo montagemateriaal!

Nu wachten op de spulletjes die ik op internet heb besteld  :'(

marrrcel

Mooi R en goed bezig :eusa_clap:. Die 944 is ook wel een cultauto. Je kunt natuurlijk niet alles houden, maar heb je geen spijt dat je hem weg hebt gedaan? Volgens mij neemt de waardering voor die 944's jaar op jaar toe.

Sten

Tjah, aan de ene kant wel maar dit was een amerikaan met een rammelende koppeling. Heb er een jaar mee gestuurd en toen was de gein er al wel een beetje af. En wat die cultsutos betreffen. Heb er nog een paar van staan :)

De 4 kolommer heb ik trouwens via dit forum gescoord!

jelmo86

Ik zie het al ruimte genoeg om te klussen ;)
Clublid 85012049

Sten

Tjah dat klopt, en dat terwijl ik bijna alles op het werk doe.. eigenlijk zonde

2x 850 ! Maar ik weet al welke mee naar huis gaat :)

Robert855

Hallo Sten, ik zie dat je mijn 850R hebt gekocht, als je nog vragen hebt laat maar weten, heb hem 3 jaar in bezit gehad en verkocht aan Jonkman. Veel plezier ermee alvast.

Sten

Ik heb vragen genoeg inderdaad, lees wat dingen over sloten en kromme achterassen namelijk. Pm me je nummers anders even. Ben namelijk ook benieuwd of jonkman van de gebreken afwist..

Sten

vorige week een goed gesprek gehad met Robert over de R, en uiteindelijk valt het allemaal reuze mee wat er aan mankeer  :angel: . sinds ik hem heb begon het stuur wel steeds schever te staan. maar met een setje nieuwe veerpootlages en veerschotels staat alles weer keurig in het lood!

en vandaag is de auto blanco afgemeld. volgens mijn collega de beste auto tot nu toe uit mijn wagenpark  ;D

ook het gemini alarm dat al sinds 1996 problemen geeft er tussenuitgehaald. en de koplamphoogteverstelling weer gangs gemaakt

Robert855

Over die koplampen gesproken, ik had er heldere koplampen in zitten met xenon, maar die heb je er zeker niet bij gekregen... Ben blij te horen dat je de auto wilt behouden, ik heb je vertelt dat ik dat ook had willen doen maar kwam er wel achter na ons gesprek dat je als automonteur wel een voordeel hebt.

Sten

Wegdoen is nooit een optie geweest. Deze blijft. Zal alleen wijken voor een gele :)

Vandaag helaas nog niet de koplampwissers gemonteerd ivm kapotte motor. Kon in de buurt een guard 2 set met sensoren ophalen en die deed het gelukkig wel meteen. De sleutel die ik erbij kreeg deed het meteen en de sleutel die ik van ebay heb kon ik mooi proggameren

Filmpje:
https://youtu.be/ass0NmpVDmU

Sten

Grille vervangen door een nieuwe, je krijgt er helaas geen "slash" bij dus de originele er weer op gemaakt. Grille is eentje van Autodoc en past prima. Goede oplossing voor de vaak afgebladderde exemplaren

arjen850

Citaat van: Sten op 05-07-2017 18:51:40
http://i1203.photobucket.com/albums/bb381/Stendert_Terhorst/3F4393A9-2F60-4185-ABE1-0854EBCD9F7B_zpsiwiporcc.jpg

Grille vervangen door een nieuwe, je krijgt er helaas geen "slash" bij dus de originele er weer op gemaakt. Grille is eentje van Autodoc en past prima. Goede oplossing voor de vaak afgebladderde exemplaren

Staat mooi, krijg je een frisse neus van. Ik heb hem toen incl. Slash bij de dealer gehaald.  Moest toen wel alles zelf in de slash plakken, maar alles werd er wel bij geleverd