zware koppeling

Gestart door Huit, 12-05-2005 18:27:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Huit

Onlangs heb ik een proefrit gemaakt in een T5 en het viel mij toen op dat de koppeling een stuk zwaarder ging dan in mijn 850 2.5 10V. Ook het schakelen ging niet zo soepel als in mijn eigen 850. De verkoper zei dat dat kwam omdat een T5 nou eenmaal een veel zwaardere koppeling nodig heeft omdat hij veel meer vermogen heeft. Ik heb de auto niet gekocht (o.a. vanwege dit verhaal) maar vroeg mij nog wel steeds af of dat verhaal van de koppeling waar was. De Volvo dealer hier in de buurt zei dat bij een goed werkende koppeling en versnelling ik geen verschil zou mogen merken. Mijn vraag aan de kenners op dit forum is nu, is dat waar?

Camille

#1
Mijn T5 heeft inderdaad ook een zware koppeling bediening. Ik vraag me bij mijn T5 ook af of de koppeling niet aan vervanging toe is daar de tweede versnelling bij koude motor zwaar gaat.

JCviggen

#2
Mijn T-5R heeft een erg zware koppeling ook, maar dit is niƩt normaal. Als je er een nieuwe in zet gaat ie als de boter ;)
Dat gezegd zijnde kan je wel een heeeeeele tijd met een zware koppeling rijden hoor zonder dat ie er door gaat. De vervanging is eerder uit comfort dan uit noodzaak in zo'n geval
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

thuur

Hoe ouder de koppeling, hoe zwaarder de bediening.

Ik had niets in de gaten met mijn vorige 2.5 10V 855, pas toen ik de koppeling intrapte van mijn huidige 2.0 20V 855 bleek hoe groot het verschil was. Mijn huidige auto koppelt echt heel erg soepel (2e koppeling). De eerste 855 had 210dkm op de teller staan, dus dat zegt genoeg.


Gr 8)

Huit

Bedankt voor de reacties. Weer een mooi afdingpunt gevonden in mijn zoektocht naar de juiste T5 (-R) ;)

thuur

Citaat van: Huit op 13-05-2005 10:55:44
Bedankt voor de reacties. Weer een mooi afdingpunt gevonden in mijn zoektocht naar de juiste T5 (-R) ;)

(Sorry kan het niet laten :-X)

Een T5-R zul je niet gaan vinden, misschien wel een T-5R ;D


Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 13-05-2005 11:11:15
Citaat van: Huit op 13-05-2005 10:55:44
Bedankt voor de reacties. Weer een mooi afdingpunt gevonden in mijn zoektocht naar de juiste T5 (-R) ;)
Een T5-R zul je niet gaan vinden, misschien wel een T-5R ;D

:-* Weer iemand die oog voor detail heeft  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Huit

Citaat van: thuur op 13-05-2005 11:11:15
Citaat van: Huit op 13-05-2005 10:55:44
Bedankt voor de reacties. Weer een mooi afdingpunt gevonden in mijn zoektocht naar de juiste T5 (-R) ;)

(Sorry kan het niet laten :-X)

Een T5-R zul je niet gaan vinden, misschien wel een T-5R ;D


Gr 8)

Hehe, ik overwoog nog direct na posten om de post te wijzigen maar dacht "ach laat maar". Overigens is het "T-5" of "T5"? In het laatste geval is het onmogelijk om het op deze wijze te schrijven.

mehn

Citaat van: Huit op 13-05-2005 11:41:11
Overigens is het "T-5" of "T5"? In het laatste geval is het onmogelijk om het op deze wijze te schrijven.

T-5, dus wat dacht je van T-5(R)  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Huit

accoord, alhoewel ik me nu bedenk dat (T-5)(R) ook nog kan ;)

mehn

Citaat van: Huit op 13-05-2005 12:27:57
accoord, alhoewel ik me nu bedenk dat (T-5)(R) ook nog kan ;)



idd, die kan ook nog  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

italia

ff weer on-topic; wat mij ter ore kwam dat Volvo-nl voorschrijft dat de dealer voorgeschreven uren kent voor diverse reparaties, en dat het vervangen van de koppeling te kort is berekend, al dan niet bewust. hierdoor moet de dealer goedkoper wezen voor deze reparatie dan die om de hoek?

Iemand die dit kan bevestigen, en waar hebben we het eigenlijk over?