Eugène stelt zich voor vanuit Kaapstad

Gestart door Eugene, 12-05-2005 21:56:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eugene

Het rijdt is een ruim begrip, hou het er maar op dat hij me van A naar B brengt....

Ik zal zowiezo geen auto meer kopen omdat ik over een dikke maand weer naar NL kom, ben beetje aant polsen wie intresse heeft voor de Uno zodat die nog voor een redelijk bedrag de deur uit gaat....

Maarre wat hier rondrijdt is echt niet normaal meer... Je hebt hier een keuring zoals de APK maar die hoeft alleen als je een auto verkoopt. Dus als je jou auto 20 jaar in bezit hebt hoef je em niet te keuren totdat je hem verkoopt. De keuring is trouwens niet echt strikt: Zolang je 4 wielen en een Rem hebt is het goed....

Zal eventjes een foto zoeken en plaatsen van een mooi voorbeeld.....

If it's not blown, it sucks...

Eugene





Dit is geen gemiddelde auto hier, maar ook geen extreem slechte.....

Nu hopen dat de pics werken..... ::)


If it's not blown, it sucks...

Ben


Turbobiker

Welkom Eugene, en binnenkort,: welkom terug in het boerengat ;)

En ook als je geen geduld hebt zou ik gaan voor de 850 2.5, die is waarschijnlijk sneller dan een 440 turbo, rijdt lekkerder en kost alleen wat meer wegenbelasting. Maar gaat daarentegen zeker langer mee. Succes.
De Tussenpaus

Eugene

Wat hij meer kost in wegenbelasting zal hij minder kosten in onderhoud denk ik....

Ben stiekem al een beetje aan het rondkijken voor een 2.5 20v ;D

If it's not blown, it sucks...

Claudia

Ojee.....wel oppassen dan met parkeren he?
Denk niet dat de eigenaren van zulke barrels een deukje meer of minder erg vinden ;)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Eugene

Het is zelfs oppassen met rijden... De helft heeft nieteens een rijbewijs, om over een verzekering nog maar te zwijgen.......

If it's not blown, it sucks...

Claudia

Maar die 850 ga je dan toch wél in Nederland kopen he? :o
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

beezz

In Kaapstad lijken ze me goedkoper>
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Claudia

Ja, maar daar is het dus levenslink om erin te rijden en te parkeren! ::)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

beezz

Dan koop je 'm toch en maakt dat je wegkomt?
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Eugene

hehe, 2e hands autos zijn hier werkelijk idioot duur. De prijs is zo hoog omdat de meeste mensen geen geld hebben voor een nieuwe. Zo kost een Fiat uno 1.4 uit 1996 met 190k op de teller gewoon €3000,- en een vw passat uit 1985 wordt doodleuk 2000 voor gevraagd... EN gegeven :|

Een 850 T-5 uit 1995 kost je hier ongeveer 10.000-13.000 euro. T-5R heb ik nog niet gezien.

Ik zou me in dit land in elk geval veilig in een Volvo voelen, over de uno zullen we het maar neit hebben ;)


If it's not blown, it sucks...

beezz

Citaat van: eugene op 15-05-2005 16:38:21
hehe, 2e hands autos zijn hier werkelijk idioot duur. De prijs is zo hoog omdat de meeste mensen geen geld hebben voor een nieuwe. Zo kost een Fiat uno 1.4 uit 1996 met 190k op de teller gewoon €3000,- en een vw passat uit 1985 wordt doodleuk 2000 voor gevraagd... EN gegeven :|

Een 850 T-5 uit 1995 kost je hier ongeveer 10.000-13.000 euro. T-5R heb ik nog niet gezien.

Ik zou me in dit land in elk geval veilig in een Volvo voelen, over de uno zullen we het maar neit hebben ;)



Ik zou me in geen enkel land veilig voelen in een Uno. :)
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Eugene

das ook weer waar, maar tegenover hier zijn bijvoorbeeld de Italianen voorbeeldige chauffers. Ritsen kennen ze niet. Als je 120 op de autobaan rijdt en die gaat van 3 naar 2 banen. Gegarandeerd dat je op de rem kan en er file is. Want ze gaan pas denken als de weg ophoudt... en dan dus stilgaan staan of gewoon zonder te kijken van baan wisselen.

Ook blijven ze gewoon op de snelle baan rijden als ze 80 rijden.. Aan de verkeerde kant inhalen is hier meer regel dan uitzondering. Heb  zelfs iemand in een 60km zone een 80 rijdende politie aan de verkeerde kant zien inhalen.... Dacht die heeft een probleem bij het volgende stoplicht, maar neej hoor... gebeurde helemaal niks :-\




If it's not blown, it sucks...