Eugène stelt zich voor vanuit Kaapstad

Gestart door Eugene, 12-05-2005 21:56:19

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

allemaal hartstikke bedankt voor de reacties en de hulp.

Ik heb gisteravond de eigenaar gebeld en die was zo positief over de auto dat ik direct heb geregeld dat ik vanmorgen kon gaan kijken in apeldoorn.

De auto was in zeer goede staat op een paar krasjes en een deukje in het linker voor spatbord na. Technisch had ik ook niks aan te merken, behalve dat de schijven aan de dunne kant waren.
Het interieur is heel netjes, maar er zitten helaas 4 schroefgaten van een carkit :(

Zoals jullie al kunnen raden heb ik hem gekocht!

Ik ben dus nu eindelijk eigenaar van een echte auto ;D

Het staat mooi op de oprit: 2 bordeaxrode 854's naast elkaar :D

Ik ga morgen eens flink poetsen en mn radio inbouwen e.d. en daarna zal ik wat foto's maken. hier had ik vandaag helaas geen tijd voor omdat ik direct moest werken toen ik terug was.

Al met al een geslaagde dag ;)

groeten,
Eugène

If it's not blown, it sucks...

thuur

Gefeliciteerd met de aanschaf!! 8)

Mooi man, kan niet wachten op de foto's ;D

Gr ;)

elianmars

Gefeliciteerd!!  8)

Één vraagje: waarom staat er een estate bij je naam? Da's een 855 en er staan straks twee 854's voor de deur..... ;)

Eugene

CiteerÉén vraagje: waarom staat er een estate bij je naam? Da's een 855 en er staan straks twee 854's voor de deur..... ;)

een vraag, 2 antwoorden :P

1.) ik heb nog geen mooie foto van mijn eigen T-5 (samen met zijn broertje)

2.) zon gele wil ik er ooit ook nog wel bij  ;D

elianmars

Citaat van: eugene op 31-08-2005 00:20:41
CiteerÉén vraagje: waarom staat er een estate bij je naam? Da's een 855 en er staan straks twee 854's voor de deur..... ;)

een vraag, 2 antwoorden :P

1.) ik heb nog geen mooie foto van mijn eigen T-5 (samen met zijn broertje)

2.) zon gele wil ik er ooit ook nog wel bij  ;D

;D Ok!

Eugene

Voor degene die zo laat nog actief zijn, zet ik zolang de foto's van autotrack online.

Maar zoals beloofd, morgen meer foto's  ;)

Owja, voor ik het vergeet... hij heeft ook nog een roestige trekhaak  :-X

thuur

Woehoe! Hulde! Mooie foto's en dat 'on demand' 8)

Kan niet wachten tot morgen ;D ;D ;)

Roestige trekhaak heb ik sinds vandaag geen last meer van..

Voorheen:

Nu:

(Ja alle foto's in het donker genomen, ja ik moet de auto wassen, nee de trekhaak blinkt echt niet zo in het echt, en de roest is wat er vanaf is gekomen :P)

Gr ;D

)()()sT

Hartelijk gefeliciteerd met je aankoop Eugene!!! Het is een supermooie bak moet ik zeggen! Weer een trotse roffelrijder erbij in het (Zuid) Limburgse!!!

En twee 850's op de oprit, tja daar heb ik nu ook last van  8)

@Thuur..... je hebt weer goed je best gedaan zie ik, vandaar dat je nog om zo'n tijdstip je foto's post  ;D

Eugene

goeiemorgen,

dit wordt een drukke dag.

de planning van vandaag:

de auto van binnen, buiten en de motorruimte poetsen. remklauwen en trekhaak spuiten, velgen en klauwen schoonmaken en natuurlijk foto's schieten :P

ik zie wel hoever ik kom vandaag, de rest wordt gewoon verplaatst naar morgen......

@thuur: dat ziet er netjes uit! heb je de trekhaak er onder uit gehaald om hem te spuiten?

@Joost: ook 1 850 van jezelf en 1 van je pa toevallig? ;D

mehn

Veel plezier met je DVD...en met de auto natuurlijk  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

denkweb

Veel plezier met de auto (en de forumsticker??)

thuur

Citaat van: eugene op 31-08-2005 09:54:08
@thuur: dat ziet er netjes uit! heb je de trekhaak er onder uit gehaald om hem te spuiten?

Hee Eugene ;D

Vandaag krijgen we foto's te zien, niet? ;)

Trekhaak: ga naar de bouwmarkt en pak een kein potje Hammerite (zwart). Ik zag thuis pas dat het hoogglans was :-[ Het blinkt (gelukkig) echt niet zo als op de middelste foto ;).

Trek oude kleren aan, pak een afkrabber (lijkt op een dik/niet flexibel plamuurmes), grote lange platte schroevedraaier en een hamer. Kruip onder de auto en amuseer je met de resterende zwarte coating van de haak en de balk te halen, kost je ongeveer een half uur tot een uur.

Dan opschuren met een forse staalborstel en schuurpapier (ik heb 40 gebruikt) en pinselen maar....

Ik ga nog op zoek naar de originele Volvo sticker en kijk of ik die er nog op krijg :P

Gr ;)

mehn

Citaat van: thuur op 31-08-2005 12:59:28
Trek oude kleren aan, pak een afkrabber (lijkt op een dik/niet flexibel plamuurmes), grote lange platte schroevedraaier en een hamer. Kruip onder de auto en amuseer je met de resterende zwarte coating van de haak en de balk te halen, kost je ongeveer een half uur tot een uur.

Volgens mij is het laatste gedeelte demonteerbaar, klopt dit?
Dan weet ik misschien een mooie oplossing  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 31-08-2005 13:25:59
Citaat van: thuur op 31-08-2005 12:59:28

Volgens mij is het laatste gedeelte demonteerbaar, klopt dit?
Dan weet ik misschien een mooie oplossing  ::)

Oh jee, ook in de vaatwasser :o ??? ;)

Het zag eruit alsof het al 12 jaar in elkaar zat, ik heb me niet aan de bouten gewaagd :P maar volgens mij kan de haak eraf ja..

Gr 8)

Eugene

Ik heb zojuist de onderhoudshistorie ontvangen van de auto. heeft bij 270k de laatste beurt gehad en zowat alles is vervangen de laatste tijd. Er zit 0w40 olie in van shell. ik vraag me alleen af of dit synthetisch is???

de foto's komen vanavond, ik heb net eventjes de motorruimte gepoetst, ik ga dalijk de velgen omleggen en het interieur poetsen.

ik hou jullie op de hoogte.

@Mehn:  de dvd heb ik geinstalleerd en lijkt me erg handig, bedankt!

gr.
Eugène