Mijn volvo is een BODEMLOZE PUT

Gestart door will, 07-05-2005 20:09:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenC70ES

Net  even een goede relais getest... maar hetzelfde resultaat  :-\

Zou het ook de thermostaat kunnen zijn als je de motor maar 10 sec. laat draaien en uitzet en de ventilator dan toch begint te blazen?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 08-05-2005 21:31:42
Ben, gaat de ventilator ook al draaien als je enkel het contact opzet?.


Nee, hij begint pas als ik de motor uitzet...  ???

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

b0nkolok

Hoogst merkwaardige reacties van je ventilator. Lijkt mij een electronisch probleem: sensor, relais etc. Maar let op: nooit zelf uitschakelen, dat kan leiden tot oververhitting van je tor.
Verder ben ik het eens met MH: stotteren, inhouden etc. ligt meestal aan bougies, bekabeling, rotor e.d. Eenvoudig door te -laten- meten op weerstand. Ook de injectors/brandstoftoevoer kunnen haperen. Moet uit te lezen zijn.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 08-05-2005 22:00:43
Citaat van: BenC70ES op 08-05-2005 21:47:44
Citaat van: Ludo op 08-05-2005 21:31:42
Ben, gaat de ventilator ook al draaien als je enkel het contact opzet?.


Nee, hij begint pas als ik de motor uitzet...  ???

op halve of volle snelheid?.

??? Kan die dan op 2 snelheden draaien? Denk op volle snelheid aan 't lawaai te horen...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

will

Tot Slot:

Eind Goed al Goed.

Ik heb vorige week de auto bij Thom de Jong in Delden achtergelaten met alle adviezen van jullie en eigen bevindingen.
Tot op heden geen problemen meer.

benzine druk gecontroleerd,verdelerkap vervangen,nieuwe bougies,en nieuwe set bougiekabels.(tegen horten en stoten)

Nieuwe thermostaat en tempsensor voor het sensorprobleem.

dank voor de adviezen. ;)

RRRRR_Ramon

#20
@will:

Dus achteraf viel het allemaal wel mee met de bodemloosheid van je put. Ergens een simpele verklaring voor je problemen. Bougiekabels, rotors, verdelerkappen, thermostaten en sensors zijn normale vervangingsonderdelen die gewoon horen bij het normale onderhoud. Alleen meestal komen ze plotseling en nooit op een gelegen moment.  ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪