Welke Dumpvalve voor 850R stage 1

Gestart door kennone, 09-06-2017 08:22:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kennone

Ik ben benieuwd welke dumpvalve te gebruiken voor mijn 850R met schutten software. Heb nu een neppe Forge. Werkt goed en blaast hard af alleen ben ik bang dat ik nu te veel bar draai na het stage 1 tuning. Een standaard forge dual piston gaat maar tot 1,2 bar dus wat zal deze neppe doen? Wil in ieder geval niet dat hij gaat lekken.

Vulk

Een open dumpvalve heeft eigenlijk alleen maar nadelen dus gewoon de originele er op zetten zou ik zeggen...

V70R^2

De originele met verzwaarde veer.

miskoop-justin

http://www.biesheuvel.nl/verenset-grote-veer-34046.html

Full car tuning heeft ook erg veel diverse bov's met diverse afblaas geluiden als ze belt zullen ze je vast verder helpen.

cornelis-b

Ik vraag mij af wat het voordeel is van een BOV behalve dat gesis bij afblazen wat sommigen wel leuk vinden?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kennone

Voor een automaat helemaal niets enkel dus het geluid (waar het mij dus om gaat) maar voor een handbak heeft het wel het voordeel dat hij het warme lucht er uit gooit bij het overschakelen en dan gelijk de koude lucht bij opnieuw gasgeven kan pakken. Kleiner turbo gat dus!! Verder zuipt het iets meer benzine en kunnen ze gaan lekken. Dus eigenlijk meer nadelen dan voordelen. Maar vind het geluid gewoon tof.

aloisdecroon

#6
Helaas is de "warme lucht die eruit word gegooit" al gemeten door de luchtmassameter..
Waardoor de motor daarna eventes rijk loopt, dit kost juist vermogen..
En daarbij als de lucht zo heet is dan heb je een andere turbo nodig, een kleine turbo te veel laten doen resulteert in een föhn

En een turbo regel je met een wastegate, dit zorgt ervoor dat de uitlaat gassen direct de uitlaat in gaan en de turbo dus niet onnodig werk doet.

De cbv/bov is enkel voor het moment dat de gasklep dicht gaat en de turbo dus ze druk kwijt moet en kan, als de druk in de inlaat niet word afgevoerd dan veroorzaakt dit schade aan de turbo, de lucht klapt dan op de schoppen en as van de turbo als de gasklep dicht gaat.