1.4 kw/1.7kw Startmotor

Gestart door peteRRR, 15-06-2017 14:22:10

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Kan/wil een 1.7 kw startmotor op de 850 monteren,..de originele startmotor is 1.4 kw.
Even gekeken en geïnformeerd dat de hardware er zo in kan en dan de originele beugel
aan de kopse kant van het starterhuis weg laten omdat de startmotor van een 1.7 kw 1.5 cm langer is.

Nu is mijn vraag of er nog een nadeel is voor de ECU of het signaal van een 1.7 kw startmotor in de weg gaat zitten,..of iets?

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

razorx

Voor de ECU maakt het niets uit.
Als het start relais de hogere stroom aankan en alles past moet het geen probleem zijn.

peteRRR

Bedankt Yits,....zal dat relais even in de gaten houden
en anders een andere/zwaardere er in.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

razorx

Leuke upgrade. Maar wat oogt de boel schunnig schoon!

razorx

Dank je voor de tip. Wij gebruiken nog van dat dure spul.

Ludo

Ben wel benieuwd wat je een verbetering vanstarten noemt. ?
Heb zo'n 1.7kw jaren gehad maar verschil heb ik nooit gemerkt.

heutink

???
geen problemen met de startstroom..........die veel hoger moet zijn
:)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

jellejas

Waar koop je er een dan? meeste startmotoren die je tegen komt op mp staat enkel bij voor welke auto het is. Is er niet ook pasvorm waar je rekening mee moet houden of is er een standaard?
BRAAAAAAAP STUTUTU

Ludo

Citaat van: peteRRR op 19-06-2017 21:05:33
Deze starter maakt veel minder geluid en draait veel sneller/makkelijker rondt Ludo.

Deze wordt verkocht als een 1.7 kw maar op de testbank uitdraai staat dat tie 1.88 kw levert,...start veel mooier.

Mooi voor jou dan.  :D
Helaas kan ik deze ervaring niet delen.
Sterker nog, ik heb er het vaker over gehad met Thuur, dat de startmotoren van de 850 iel klinken tegenover sommige kleine autootjes.  ;D

Zo'n 1.7kw zat trouwens standaard in een 850, ik steek er mijn hand niet voor in het vuur maar dacht de 2.0 GLE. ?