BRC LPG G3 mangel

Gestart door Eric850R, 28-06-2017 20:42:57

Vorige topic - Volgende topic

Eric850R

Heb een BRC plug and drive LPG-installatie in België door forumgenoot in laten bouwen.

Installatie geleverd door Van Meenen, die wist dat-ie voor Nederland bestemd was. Omdat de installatie niet op LPG overschakelde naar inbouwer in Ndl gegaan.

Prompt hoort importeur van BRC ervan en nu is het hek van de dam.

Blijkbaar kunnen alleen Ndl inbouwers een G3-verklaring afgeven en importeur heeft al laten weten, dat hij ervoor zal zorgen dat mij dat de hoofdprijs zal gaan kosten, namelijk € 450, zijnde zijn gebruikelijke marge op een LPG-installatie.

Van Meenen wil voor de Ndl importeur en voor de Italiaanse exporteur niet weten dat hij willens en weten de installatie heeft geleverd, terwijl hij wist dat die voor de Nederlandse markt was.

RDW laat idd. weten dat een Ndl inbouwer die verklaring zal moeten geven.

Installatie is natuurlijk recent en zou zonder problemen als G3-installatie door kunnen gaan. Is ook netjes ingebouwd voor zo ver ik het kan beoordelen.

Het is een fijn wereldje, die LPG-inbouwers.

Ik wist dat dus niet, was ook niet goedkoper uit, want heb juist kwaliteit gewild en heb niet in Polen een installatie van een afstandje erin laten gooien.

Maar zit dus nu wel met een groot verschil in motorrijtuigenbelasting. Als ik het geweten had, dan had ik dit niet zo gedaan, maar ik heb bij de keuring nog gevraagd, of ik een installatie in België kon laten inbouwen. Toen werd mij alleen gezegd dat ik ervoor moest zorgen, dat de kabels goed werden vastgezet.

Ik beraad me dus nu op andere mogelijkheden.

Ludo

Citaat van: Eric850R op 28-06-2017 20:42:57
Blijkbaar kunnen alleen Ndl inbouwers een G3-verklaring afgeven

Jullie zijn dan ook het enige land waar je dit nodig hebt.   :eusa_doh:

Er is al meer over geschreven hier.
Even door de zure appel bijten... 

Ludo

Neen, ik bedoel hier op het forum is geweten dat Belgische installateurs geen papieren kunnen afleveren voor Nederland.
Vanmeenen kan je niks verwijten, hij mag verkopen aan iedereen.
De installatie is trouwens goedgekeurd in NL.

Hans Duiven

Citaat van: Eric850R op 28-06-2017 21:29:52
Citaat van: Ludo op 28-06-2017 21:24:51
Neen, ik bedoel hier op het forum is geweten dat Belgische installateurs geen papieren kunnen afleveren voor Nederland.
Vanmeenen kan je niks verwijten, hij mag verkopen aan iedereen.
De installatie is trouwens goedgekeurd in NL.
Oh ja, je bedoelt dat ik het had kunnen weten? Of had moeten weten? Van Meenen wringt zich nu in allerlei bochten omdat er blijkbaar is afgesproken dat hij niet aan de Ndl markt mag leveren en hij wist ervan.

Hoe bedoel je dat de installatie is goedgekeurd in Ndl? Wiens spreekbuis ben jij eigenlijk?

Ik zou dit verder doen via de pb

Ludo

Je had het inderdaad moeten weten ja.
Vanmeenen mag net als iedere andere installateur in heel Europa verkopen.
Net zoals je een installatie in Polen koopt, is ook hij volledig in orde.
Er zit nl op iedere installatie een Europese goedkeuring.

En waarom zou ik een spreekbuis voor iemand moeten zijn. ???

NinaPaul

Dus jij verwijt anderen dat JIJ ZELF niets hebt uitgezocht?

En ja, de geleverde installatie (indien nieuw) voldoet aan de Europese norm, dus ook aan de Nederlandse.

EDIT: Ludo was me voor.

Overigens is deze regeling er al heel erg lang. Het G3 verhaal is dan ook geen installatie verhaal, maar een fiscaal/papieren verhaal.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Ja, jij had je moeten inlezen in de regels.
Dat Van Meenen de installatie inbouwt met de wetenschap dat hij voor de Nederlandse markt is doet eigenlijk niet ter zake want hij mag een europees goedgekeurde installatie inbouwen.
Dat wij in Nederland dat regeltje voor G3 hebben heeft hij niets mee van doen.
Als hij daar kennis van had/heeft was het wel netjes geweest als hij jou op de hoogte had gebracht hiervan, maar weet/wist hij dat?
Stond de auto op Nederlands kenteken bij de inbouw?

NinaPaul

hoho, er staat dat enkel de installatie gekocht is daar, niet ingebouwd!!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: Eric850R op 28-06-2017 21:42:49
Vanmeenen mag net als iedere andere installateur in heel Europa verkopen. Nee, klopt dus blijkbaar niet, want hij hangt aan verschillende personen verschillende verhalen op.

Wel Eric, als je daar echt van overtuigd bent, laat dan nu eens zien dat je ballen aan je lijf hebt, en ga de juridische strijd aan met Vanmeenen.
De uitkomst weet ik al, maar het zou je sieren als je het zelf ook komt vermelden.

NinaPaul

Citaat van: Eric850R op 28-06-2017 21:46:52
Nee, Van Meenen heeft niet ingebouwd. Van Meenen wist dat de installatie voor Ndl bestemd was en dat levert hem blijkbaar al zoveel problemen op, dat hij nu verschillende verhalen ophangt.

Er zit GEEN ENKEL VERSCHIL in de installatie, G3 is enkel een fiscaal/papier verhaal. Dus hij heeft WEL een G3 goedgekeurde installatie geleverd.
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

Voorbeeldje:

Mijn Belgische V70 is verkocht aan familie, daar zat sinds 2012 een LPI installatie in, ingebouwd in BE.
Met uitvoer moet je om G3 op het kenteken te krijgen, een G3 verklaring hebben, die kan je niet krijgen in BE, want dat bestaat gewoon niet.
Dus naar een NL inbouwer en daar dus een G3 verklaring gekocht, installatie controleren kost tijd.
-Gottfried Leibniz

Ludo

Wie is trouwens die Robbert Goudriaan?.
Is dat een inbouwer of de importeur van BRC?.

NinaPaul

En nee, ik heb voor mijn BE auto's al 2 keer de inbouw in NL laten doen. Gewoon netjes aangegeven dat het om een BE auto gaat en dus geen G3 maar een Belgisch attest bijgevoegd moet worden voor de keuring.

Maar, wat jij doet is ZELF installeren. Waarna je hoopt dat iemand zijn "zuur verdiende" certificaten en kostbare tijd inzet om je goedkoop te helpen?
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: Eric850R op 28-06-2017 21:59:44
Citaat van: Ludo op 28-06-2017 21:58:23
Wie is trouwens die Robbert Goudriaan?.
Is dat een inbouwer of de importeur van BRC?.
Dè BRC-importeur voor Ndl. Die hoorde het via de inbouwer waar ik was omdat de installatie niet wilde overschakelen naar benzine.

Dan word het een onmogelijke taak.
De zure appel kijkt weer om de hoek...  ;D

Ludo

Anderzijds stel ik me ook de vraag, waarom die inbouwer de importeur er bij haalt.
Was hij zelf niet bekwaam om het probleem op te lossen. ???