De Gasserati: het vervolg

Gestart door JvW, 29-06-2017 21:46:35

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Deze Titans zitten nu onder een 850 TDI

Loopt nergens aan maar
Staat wel beetje hoog op zijn pootjes.

JvW

Ooooh, die van mij staat ook vrij hoog. Zal weleens kijken als ik de velgen heb. Zag aan de dot-codes dat het sowieso niet de nieuwste bandjes meer zijn. Komt ook keurig overeen met je specificatie "matig" hoor!
Denk dat ik er gewoon maar 4 nieuwe op laat leggen.

yannickdv

Citaat van: JvW op 20-08-2017 20:42:01
@arjenT5R: Heb al een post uit 2013 gevonden waar het in staat (toevallig van jou). Beste maat is 215/45/17.

Iemand nog tips voor een goede band in die maat (vooral goede waterafvoer)? En waar je die in Zeeland goed kunt kopen/laten monteren?

Deze maat gaat super onder mijn V70 met Volans.

Enkel met een beetje inveren loopt het wat aan (bij keren met grote oneffenheden in de weg bijvoorbeeld). Die van mij is af fabriek (2cm) verlaagd.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

arjenT5R

Ja klopt idd 215 45 17

225 is te breed op 7 j dan gaan ze bol staan.

Ik rij op uniroyal the perfect rain tire sport 3 of iets in die zin. Van m'n maat van zeelandbanden. Opdraaien bij petertje in mburg.
App me maar voor wat telefoon nr's ;D

Peet draait ook op na werktijden enzo dus ideaal.
Die uniroyal is prijs kwaliteit super!

Vredestijn moet je echt niet kopen iig.  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

Bakolie ff gecheckt, maar die staat keurig op peil. Dan is het dus motorolie die lekt.
Verdeler ook even los gehad, maar daar is alles droog. Blijft volgens mij de krukaskeerring over en daar ga ik niet aan beginnen. Niet weer de bak eraf.
Zijn er nog andere punten die ik makkelijk kan checken?

Boeijke

Arjen. Zit op de gasserati ook niet mijn oude motorkap?
Hier voor de deur gewisseld toendertijd?

arjenT5R

Citaat van: Boeijke op 22-08-2017 10:50:17
Arjen. Zit op de gasserati ook niet mijn oude motorkap?
Hier voor de deur gewisseld toendertijd?

Nee motorkap is gespoten....

Ik weet wel dat ik eens bij je ben geweest ja, volgens mij voor een dakraam cassete voor m'n neppert....
Maar helemaal zeker ben ik niet....
Die gasserati heb ik iig nooit schermen of motorkap ofzo van gewisseld.

JvW

Nou, vandaag de leren bekleding vanonder de hoezenset getoverd. De hoezenset in de kliko gegooid, wat een zooi is dat zeg!
Vervolgens het leer goed schoongemaakt en vervolgens ingesmeerd met een leer onderhouds- en reinigingsmiddel. Zal het deze week even dagelijks herhalen om te kijken of ik het leer van de voorstoelen weer wat soepeler krijg.

arjenT5R

Soepeler krijgen lukt alleen met ledervet of leder olie.
Je hebt geen idee hoe ze waren je kon letterlijk iemand doodslaan met alleen de bekleding van de zitting  ;D

Eigenlijk is dat blikkie wat ik je mee gegeven heb het beste.
Reinigers en conditioners in 1 is eigenlijk allemaal zut.
Hoe kun je nu reinigen en onderhouden tegelijk?
Echt schoonmaken doe je met groene/zachte zeep.
En echt onderhouden doe je met ledervet/olie.  ;D
Je kunt t beste gewoon vet blijven smeren tot ze niets meer opnemen.

Ergens op whealer dealers is een filmpje te zien van leder behandeling met leder olie. Mega dik opzetten inpakken in plastic een dag in de pesthitte in de zon zetten en het komt er bijna nieuw onder vandaan.

Geloof dat de achterbank nu wel mooi houdt toch? Die nam al niet zoveel meer op na twee behandelingen met vet.

cabletalk

Klopt wat Arjen zegt, het soepelste krijg je ze met leervet wat ze voor schoenen en zadels gebruiken.
Het interieur uit je gasserati was bizar hard geworden, de zadelmaker durfde de naad niet eens te repareren toen, zo hard was het.
Goed in het vet zetten, echt veel meer dan je denkt dat goed is, en dan de auto in het zonnetje zetten. Dan kun je na een dag dat wat er niet is ingetrokken nog een keer uitsmeren en dan wordt het soepel.

JvW

Ik weet dat het al flink verbeterd was, maar ze bleven afgeven (kun jij niets aan doen). Vandaar dat ik de boel nu vrij rigoreus schoongemaakt heb en dat blikje liever even niet gebruik.
Ik heb nu iets van turtle gebruikt (idd goedkope meuk), maar wil ook nog aan de slag met leervet van Brooks. Dat heb ik nog liggen van mijn fietszadel en dat werkt daar vrij goed.

En dan morgen beginnen met het polijsten van de motorkap en het netjes maken van de plastic delen.
Als dan de Titans binnen zijn en voorzien van vers rubber wordt het een steeds mooiere verschijning. En dat heeftie verdiend nu de techniek in orde is....

KIM

APC (All Purpose Cleaner) van Poor boys werkt heel goed om leer en kunststof schoon te krijgen. Kun je wel bij Bouke verkrijgen.

JvW

Citaat van: KIM op 23-08-2017 12:56:46
APC (All Purpose Cleaner) van Poor boys werkt heel goed om leer en kunststof schoon te krijgen. Kun je wel bij Bouke verkrijgen.

Dank voor de tip! Schoon is het nu wel, nu moet ik alleen nog vet erin zien te krijgen.
En daarna schoonhouden en bijhouden. Dus dan is dat inderdaad een goede optie.

JvW

Weer iemand van jullie of het klopt dat b-waxshop.nl niet meer in de lucht is? Gaan bestellingen alleen nog via pb naar Bouke?

peteRRR

Zou haast willen zeggen kijk eens in het Blog van MartijnB hoe hij met het leder omging,....leder hoord eigenlijk
mat en stroef te zijn als het helemaal uit behandeld is,...dus geen glij partijen etc.

Even buiten het leder weer soepel krijgen ;)

Maar photobucket heeft ook daar het hele Blog verk*t.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla