Guard 2 gaat ineens willekeurig af

Gestart door Woger, 08-07-2017 08:38:08

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Sinds een paar dagen (Volgens mij sinds ik de zijpanelen achter vervangen heb) gaat het alarm van mijn C70 cabrio op willekeurige tijden af. Hij heeft vannacht dus open op de oprit gestaan. Op dit moment mist nog de achterbank (zit, rug en hoofdsteunen). Kan ik via Vida zien waarom het alarm afgaat? En hoe kan ik hem uitschakelen zonder dat de ab's het ook niet meer doen?

henry classic v70

Met de sleutel op slot draaien, dat werkt bij mijn V70 wel..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Woger

Ja, dat was me al opgevallen. Het lampje gaat dan snel knipperen, wat neem ik aan betekent dat het alarm niet is geactiveerd. (handig voor auto dieven)
Ik vraag me alleen af, waarom het alarm ineens regelmatig afgaat. Het probleem is dat je nergens kan gaan zoeken omdat het bij de deuren, achterklep, motorkap kan liggen. Of aan de computer, relais, bekabeling etc.
Ik zag zojuist wel dat er mieren door mijn auto lopen, maar ik heb volgens mij geen interieur sensoren.

MEN-O

Check even je accuspanning, bij te lage spanning gaat alarm af (Bij mij dan)

Woger

De accu is 4 maanden oud en geeft 11.97V , zou dat niet iets van 13V moeten zijn i.p.v. 12V?

Woger

Heb net een rondje gereden en nu geeft de accu 12.61V en loopt binnen 1 minuut terug naar 12.58V. Ik ga over een uurtje nog een keer meten.

EDIT: 12.34V na een uur
Ik heb nu de accu losgekoppeld om te kijken of ie dan ook daalt

Woger

Na 2 uur met een losgekoppelde accu gezakt naar 12.30V
daarna weer aangesloten en na 1 uur gezakt naar 12.5V

Ik heb nu de lampjes van de zijpanelen losgemaakt achter om te kijken of dat nog wat uitmaakt. Zijn namelijk de enige contacten die ik heb aangeraakt afgelopen week.

Woger

Helaas,
vanmorgen weer op 11.87V
Zou het de accu kunnen zijn of heb ik ergens een lekstroom probleem?  :eusa_think:

classicT5

Heb je een stroomtang? Mij lijkt dat je ergens (kleine) lekstroom hebt.

Je kunt ook rondje rijden zodat accu goed vol is en nacht losgekoppeld laten staan en dan spanning meten. Vergelijk dat met aangesloten toestand.

MEN-O

Meet eens met lopende motor de accuspanning ? zou volgens mij > 14 Volt moeten zijn (?),

Je hebt de accu niet met een acculader opgeladen ?

Woger

Citaat van: classicT5 op 09-07-2017 11:40:00
Heb je een stroomtang? Mij lijkt dat je ergens (kleine) lekstroom hebt.

Je kunt ook rondje rijden zodat accu goed vol is en nacht losgekoppeld laten staan en dan spanning meten. Vergelijk dat met aangesloten toestand.

Wat bedoel je met een stroom tang? Ik had inderdaad het plan om straks de accu te gaan opladen en dan morgen kijken wat er nog van over is.

Citaat van: MEN-O op 09-07-2017 11:50:55
Meet eens met lopende motor de accuspanning ? zou volgens mij > 14 Volt moeten zijn (?),

Je hebt de accu niet met een acculader opgeladen ?

Stationair geeft de accu dan 13,95V
Ik heb geen acculader gebruikt nee.

Op deze site staat dat een accu eenmaal opgeladen een geruime tijd de spanning moet vasthouden. Lijkt me ook, dus dat ga eerst maar even testen:
http://www.autogeschiedenis.nl/auto-tips/hoe-weet-ik-of-de-accu-kapot-is.htm

MEN-O

De dynamo werkt iig prima, dus óf de accu is slecht, of er is toch een stroomverbruiker.

(Ik gok toch een slechte accu)

reneetje

Als er een lekstroom is kun je dit makkelijk volgens de volgende methode checken :

Schakel alles uit, alles wat uit kan, moet uit.
Contact uit, sleutel eruit...

Haal de min klem los.

Leg een lampje (doe maar een remlampje of zo) op de minpool, en hou de min klem tegen de andere kant van het lampje.

Het lampje staat nu in serie met het hele electrisch systeem van de auto.

-Gaat het lampje branden (al is het maar heel iets) heb je een lekstroom (werkt er dus een verbruiker door, of heb je een sluiting)

-Gaat het lampje HELEMAAL NIET aan, dan is alles in orde wat lekstroom betreft.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Woger

Men-O,
Ik heb net 20km gereden met alle stroomverbruikers uit en daarna de accu los gekoppeld en opgemeten op 12,85V
Vanavond ga ik opmeten of ie gezakt is.
Ik ga dan ook voor de zekerheid de tip van Reneetje uitproberen.

MEN-O

Zeg, ik lees je beginpost nog even door, en je schrijft dat het alarm-lampje snel gaat knipperen als je met de sleutel afsluit ; volgens mij hoort dat lampje alleen snel te knipperen als het alarm afgegaan is; bij afsluiten met de sleutel knippert er bij mij niks volgens mij.

Tip van Reneetje klinkt logisch idd.