Guard 2 gaat ineens willekeurig af

Gestart door Woger, 08-07-2017 08:38:08

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Kan de lichtjes niet controleren nu, want de accu is afgekoppeld ;-)
Heb net even gekeken en na 1 uur is de accu spanning gezakt naar 12.48V. Lijkt me dat de accu dan kapot is.

Woger

Heb net ook met lichtjes gecontroleerd. Heb eerst wel de zekering van de interieurverlichting er uit gehaald  ;)

Het lampje licht heel even een beetje op en dooft dan weer uit. Dit doet ie telkens als ik het probeer. De accu lijkt nu op 12.43V te stabiliseren. :eusa_think:

EDIT: Heb net ook even de multimeter tussen de - pool en - kabel gehouden en die geeft 0.00 mA aan.

Ik ga de accu boer mailen. :-\

Bedankt voor de hulp. Ik zal nog even laten weten hoe het afloopt, ook wat betreft het alarm probleem.

henry classic v70

Blijft het lampje van het dashboardkastje niet aan?
Makkelijk te controleren door een filmpje te maken met je telefoon  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Woger

bijna maandje later, maar het dashboardkastjelampje is het niet. Na 3 weken vakantie accu op 3.2V ... Accuboer reageert niet op mijn mails..

cornelis-b

Accu opladen en als hij geladen is beide polen los nemen en na 2 dagen nof eens meten en kijken wat hij dan aangeeft op de meter. Blijft hij dan wel zijn spanning vasthouden dan weet je dus dat er ergens iets fout gaat als hij staat aangesloten, een lekstroom. Raakt hij met de polen los zijn spanning ook kwijt dan kan je er van uit gaan dat het een defect is in de accu.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Woger

Ik heb lekstroom even uitgesloten door een interieur lampje op de min pool aan te sluiten bij de auto. Die brand niet, dus lijkt ook geen stroom weg te lekken dan.
Vandaag de accu boer gebeld en die zei dat ik eerst de laadstroom moet meten. Dat heb ik net getest op de polen van de accu als de auto stationair draait.  De voltmeter springt dan tussen 13.5 en 13.9 Volt. Als ik dat doe bij de Peugeot van mijn vrouw geeft ie redelijk constant 13.6V aan. Betekent dat dat de dynamo aan het overlijden is en dus de accu niet of nauwelijks wordt opgeladen of komt dat juist door een slechte accu?  :eusa_think:

cornelis-b

Kijk eens wat hij doet bij 1500 toeren, dan zou hij boven de 14 volt moeten komen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Woger

Bij 1500 toeren komt ie op continue 13,85V. Is dat te weinig om fatsoenlijk te laden? Heb net weer 15 minuten gereden en dan is de accu op 12.15V, wat betekent dat ie de auto niet gestart krijgt.