HULP gezocht. Tellerbak uitgevallen na reparatie ABS-controller

Gestart door GroKo, 11-07-2017 13:58:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GroKo

Goedemiddag,
ik heb een probleem wat nooit op een fijn moment komt. Morgen moet de R voor de APK maar erger nog as vrijdag nacht op vakantie.
Betreft een NL V70R MT uit 1997.
Bekende ABS en tracs lampje brandde. Hierop controller laten repareren door een bekende van het forum.
Na een supersnelle service vanmorgen gemonteerd vol verwachting de sleutel omgedraaid, alle controlelampjes branden incl ABS en tracs. (ABS en tracs gingen uit al voordat de motor werd gestart, hoort dit?)
Hierop gestart en alles bleef uit. Perfect zou je denken.
Echter tijdens het rijden geen snelheidsmeter. de rest deed het wel.
Mmmm, even stekkers van de controller checken. Stekkers eraf en erop was mijn eerste idee. Maar vanaf dat moment doet mijn hele dasboard/klokkenwinkel niets meer.

Bij aansluiten accupool gaat bij boordcomputer alles aan om na enige tijd uit te gaan en gaat alleen de klok/tijd netjes zijn werk doen.
Alle functies van de auto werken. Verlichting, blower, richting aanwijzers.
Maar let op, bij noodverlichting knippert alleen de linker pijl op het dashboard en de knipper controle van de aanhanger. Bij raw links brand de linker pijl en bij raw rechts knippert de pijl niet. Buiten de auto doet alles het. En dynamo laadt ook niet.
Alle massakabels als gecheckt. En tja, als het de dynamo zou zijn. Dan branden toch op zijn minst de controlelampjes op het dash? Ik meet op de dynamo wel gewoon de accuspanning.
En het enigste lampje wat wel brandt is het SRS lampje. Wat overigens ook weer uitgaat als de motor een tijdje draait.
Wil wil en kan mij helpen. Zit er aardig mee in mijn maag. Omgeving Sliedrecht
Kan gewoon tegen betaling.
Heb zelf geen uitleesapparatuur.

UserID6342

Of stekker er toch niet helemaal goed inzitten (gebeurt vaker ivm die rottige schuifjes aan de beide zijkanten van de stekker, of controller toch gaar (alhoewel het laatste erg onwaarschijnlijk lijkt).

GroKo

Citaat van: Dirk342 op 11-07-2017 14:14:58
Of stekker er toch niet helemaal goed inzitten (gebeurt vaker ivm die rottige schuifjes aan de beide zijkanten van de stekker, of controller toch gaar (alhoewel het laatste erg onwaarschijnlijk lijkt).
Kijk dat is een snelle reactie. Top!.
Maar helaas de stekker al een paar maal erop en eraf gehad zonder resultaat. En dan daarbij werkt het dashboard normaal gesproken ook zonder controller. :(

GroKo

Het lijkt wel of er gewoon een voeding naar het dashboard ontbreekt.
Is er evt iemand die een elektra schema voor me heeft?

Ries van de Zilverschuit

Recent de klokkenwinkel los geweest? Een poosje terug had ik toen een van de groene stekkers niet goed vastgeklikt en toen meldde mijn ega dat ze maar op gevoel had gereden omdat de meters het niet deden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

UserID6342


GroKo

Zekeringen allemaal gecheckt.  Klokkewinkel is idd pas los geweest. Maar werkte toen prima. Ga het zo wel ff opnieuw checken
Feit is dat er ook een d+ mist omdat de dynamo niet aan de gang wil

GroKo

En jawel. Zojuist de stekkers op de klokkewinkel gecheckt. De grote stekker zat er niet helemaal in :o
Een toevallige samenloop van omstandigheden. Want de klokkewinkel was al langer geleden dat die is los geweest. 

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.  Echt heel gaaf!

cornelis-b

#8
Mooi dat je het probleem gevonden hebt want ik weet zeker dat de controller 100% OK is ;D
ABS / Tracks lampje gaat inderdaad uit als je de wagen op contact zet, dat is normaal. Nou op vakantie met de R

PS: Er zaten 9 tinbreukjes in de contacten van de multistekker en ook de soldeerverbindingen van de pompsturing waren helemaal vergaan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx


Ries van de Zilverschuit

Citaat van: GroKo op 11-07-2017 17:06:43
En jawel. Zojuist de stekkers op de klokkewinkel gecheckt. De grote stekker zat er niet helemaal in :o
Een toevallige samenloop van omstandigheden. Want de klokkewinkel was al langer geleden dat die is los geweest. 

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.  Echt heel gaaf!

'k Ben dus niet de enige die zoiets doet met zijn suffe kop...  (En ik kan nog meer verhalen)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: cornelis-b op 11-07-2017 17:24:01
Mooi dat je het probleem gevonden hebt want ik weet zeker dat de controller 100% OK is ;D
ABS / Tracks lampje gaat inderdaad uit als je de wagen op contact zet, dat is normaal. Nou op vakantie met de R

PS: Er zaten 9 tinbreukjes in de contacten van de multistekker en ook de soldeerverbindingen van de pompsturing waren helemaal vergaan.

Je bent er maar druk mee!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

cornelis-b

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 11-07-2017 17:39:01
Citaat van: cornelis-b op 11-07-2017 17:24:01
Mooi dat je het probleem gevonden hebt want ik weet zeker dat de controller 100% OK is ;D
ABS / Tracks lampje gaat inderdaad uit als je de wagen op contact zet, dat is normaal. Nou op vakantie met de R

PS: Er zaten 9 tinbreukjes in de contacten van de multistekker en ook de soldeerverbindingen van de pompsturing waren helemaal vergaan.

Je bent er maar druk mee!

Het houd me van de straat Ries ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien