airco uitdaging: gevuld, soms knipperende ECC, heel soms koude lucht

Gestart door Wimpelman, 16-07-2017 20:28:38

Vorige topic - Volgende topic

Wimpelman

Dag MAnne
Ik heb het forum al afgezocht, maar vind geen aanknopingspunten voor mijn airco uitdaging, volvo v70 1998
Heb systeem laten vullen, moest vorig jaar ook al. Terwijl er geen lek is gevonden. Deze airco boer heeft er direct wat extra middel ingegooid om evt toekomstig lekken tegen te gaan., Airco deed het 1 week. Nu heeel af en toe, maar overwegend niet.
Nu komt ook bij het starten, de ecc enkele seconden in storing, met knipperende lampjes.
Tijdens het niet koelen, lijkt de compressor niet mee te draaien. De afstand tussen de koppelingsplaat is 0,8 mm.
Lijkt mij voldoende (als ik het vergelijk met mijn vorige 850. Dat was met wat afstellen opgelost. Maar nu?!
Ik kan terug gaan naar de airco boer, maar die zegt dan vast dat het systeem nog vol zit en gaat voor de hoofdprijs op zoek naar het probleem
Heeft iemand enig idee?

Groet, Wim

Vulk

De speling van de magneetkoppeling moet tussen de 0,3 en 0,5mm zitten.
Dus het is niet abnormaal dat deze niet inslaat (bij warmer weer).

Overigens moet je ergens een lek hebben als het systeem na een jaar leeg is. Aircoboer moet dit kunnen vinden. (Uv-lamp)

En knipperende lampjes = foutcodes uitlezen.

Wimpelman

dat klinkt hoopvol.
Vind ik ook raar hoor, die lekkage. Denk dat men gewoon druk op zet, en als deze niet al te dramatisch zakt, ze het als dicht beschouwen.

Weet je of de koppeling van de compressor op de v70 net zo simpel is af te regelen als de 850?

Vulk

Citaat van: Wimpelman op 16-07-2017 20:52:48
dat klinkt hoopvol.
Vind ik ook raar hoor, die lekkage. Denk dat men gewoon druk op zet, en als deze niet al te dramatisch zakt, ze het als dicht beschouwen.

Weet je of de koppeling van de compressor op de v70 net zo simpel is af te regelen als de 850?

Is volgens mij identiek. Lees ook deze post even...
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81154.msg1734512.html#msg1734512

Wimpelman

thanks..

Interessant inderdaad. Nu denk ik wel dat het systeem op dit moment nog wel vol is. Zal eens kijken of ik deplaten dichter bij elkaar krijg. Of trekbandjes ertussen, maar daar is de spleet weer te klein voor,,,,,

To be continued!

Vulk

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wimpelman

daar heb je deels we lelijk in. Ik ken de techniek een beetje. Zoek wellicht wat bevestiging. In je eentje klooien is ook zo wat.
Maar ik leer nieuwe dingen. De link die vulk stuurt: ik heb bij de 850 de multiriem niet verwijderd. heb ik ook weinig zin in  (onontgonnen terrein).  Even bedenken/kijken of het ook zonder kan.

arjenT5R

Citaat van: Wimpelman op 16-07-2017 22:13:24
daar heb je deels we lelijk in. Ik ken de techniek een beetje. Zoek wellicht wat bevestiging. In je eentje klooien is ook zo wat.
Maar ik leer nieuwe dingen. De link die vulk stuurt: ik heb bij de 850 de multiriem niet verwijderd. heb ik ook weinig zin in  (onontgonnen terrein).  Even bedenken/kijken of het ook zonder kan.

Moet wel zonder kunnen ook ja, de echte beunmethode is met een koevoet t ding verbuigen zodat je weer op de juiste speling zit  ;D  2 minuten werk  ;D

edit: t is her en der wel vaker geschreven maar als je zeker wil zijn dat t aan de magneet koppeling ligt kun je de lage druk sensor overbruggen. Als de pomp dan wel inslaat en blijft draaien weet je dat t systeem leeg is.

Wimpelman

Die is leuk arjan.. Is die gemakkelijk te overbruggen?

arjenT5R

Citaat van: Wimpelman op 16-07-2017 22:42:59
Die is leuk arjan.. Is die gemakkelijk te overbruggen?

Arjen is de naam  ;D

Is de leiding die uit t shutbord komt de gene met sensor er op heel makkelijk te vinden.
Ja is simpel te bruggen gewoon beide polen met elkaar verbinden

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 16-07-2017 22:21:32
....
edit: t is her en der wel vaker geschreven maar als je zeker wil zijn dat t aan de magneet koppeling ligt kun je de lage druk sensor overbruggen. Als de pomp dan wel inslaat en blijft draaien weet je dat t systeem leeg is.

Nee. Dan is of het systeem te leeg of de sensor is stuk.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Citaat van: volvobug op 17-07-2017 09:20:29
....

Hoop dat mensen nog een beetje zelf na kunnen denken toch?

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 17-07-2017 10:06:15
....

Er was iets met aannames, maar wat was het ook alweer?  :eusa_think:

;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Citaat van: volvobug op 17-07-2017 10:08:13
Citaat van: arjenT5R op 17-07-2017 10:06:15
....

Er was iets met aannames, maar wat was het ook alweer?  :eusa_think:

;)

Hahaha dat geld alleen als je t je eigen spul is.
Maar je hebt je punt gemaakt hoor  :P

Staat gelukkig nog maar 500x op t forum beschreven hoe je airco troubleshoot  :eusa_dance: