Mijn vrouw heeft een Narcistische Persoonlijkheidsstoornis,pffffffffffffffff

Gestart door volvlo, 23-07-2017 18:49:39

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Citaat van: Hans Duiven op 24-07-2017 16:08:24
Citaat van: Maestro12 op 24-07-2017 15:43:32
Ik stoor me aan het feit dat de vraag al überhaupt gesteld wordt of het gediagnosticeerd is, wat maakt het uit voor de TS.
Het gedrag van zijn ex partner veranderd er niet door, het gedrag lijkt in ieder geval (in grote of kleine lijnen) op narcistisch gedrag. (Ja, ik ken/kende mensen die wel gediagnosticeerd zijn als narcist)
Of het beestje nu A of B heet, het gedrag wordt er niet meer anders van en als dat nog wel zou kunnen gaat dat de relatie niet meer redden.
Ik vind het in ieder geval dapper dat iemand dit op een 'mannen' forum durft te zetten en wens hem sterkte, al was het alleen maar dat hij zich beter voelt door een uitlaatklep te hebben.

Wanner iemand zijn of haar partner labelt met een psychiatrische stoornis, vind ik het een buitengewoon redelijk
om te vragen of er een officiële diagnose is gesteld. Niets meer, niets minder. Dat jij je daar druk over maakt roept
des te meer vragen op.

Das niet helemaal correct Hans,...tis even uit welk standpunt je het bekijkt je komt uiteindelijk op de misere uit die verbeterd moet/gaat/kan worden.
Hoe je er voor kiest om dat aan te pakken/verbeteren is aan jezelf en ook aan de ander.

Er zijn maar weinig partners die het hele leven bij elkaar blijven en als jij langdurig/last heb van je partner en het is voor jou helder dan kan je gaan handelen.

Je houdt er altijd iets van over waar je van kan leren.

De keuze is reuze ;D

Groet ;)
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Hans Duiven

Citaat van: peteRRR op 24-07-2017 16:54:16
Citaat van: Hans Duiven op 24-07-2017 16:08:24
Citaat van: Maestro12 op 24-07-2017 15:43:32
Ik stoor me aan het feit dat de vraag al überhaupt gesteld wordt of het gediagnosticeerd is, wat maakt het uit voor de TS.
Het gedrag van zijn ex partner veranderd er niet door, het gedrag lijkt in ieder geval (in grote of kleine lijnen) op narcistisch gedrag. (Ja, ik ken/kende mensen die wel gediagnosticeerd zijn als narcist)
Of het beestje nu A of B heet, het gedrag wordt er niet meer anders van en als dat nog wel zou kunnen gaat dat de relatie niet meer redden.
Ik vind het in ieder geval dapper dat iemand dit op een 'mannen' forum durft te zetten en wens hem sterkte, al was het alleen maar dat hij zich beter voelt door een uitlaatklep te hebben.

Wanner iemand zijn of haar partner labelt met een psychiatrische stoornis, vind ik het een buitengewoon redelijk
om te vragen of er een officiële diagnose is gesteld. Niets meer, niets minder. Dat jij je daar druk over maakt roept
des te meer vragen op.

Das niet helemaal correct Hans,...tis even uit welk standpunt je het bekijkt je komt uiteindelijk op de misere uit die verbeterd moet/gaat/kan worden.
Hoe je er voor kiest om dat aan te pakken/verbeteren is aan jezelf en ook aan de ander.

Er zijn maar weinig partners die het hele leven bij elkaar blijven en als jij langdurig/last heb van je partner en het is voor jou helder dan kan je gaan handelen.

Je houdt er altijd iets van over waar je van kan leren.

De keuze is reuze ;D

Groet ;)

Dat begrijp ik maar ik ben er toch wel een beetje beducht op dat iemand hier wordt weggezet als een narcist
en vanuit mijn achtergrond ben ik benieuwd of dat gediagnostiseerd is.

razorx

Ik heb mijn vader ook weggezet als manisch. Ik zie niet hoe ik hier indertijd een diagose voor zou kunnen krijgen ;) . Ik hoef geen studie hebben genoten om te zien of groen groen is. Narcisme an sich is makkelijl te herkennen. Ook voor een leek. Een narcistische persoonlijkheids stoornis voor mij ook. Al kan de dader heel handig zijn in het verbloemen van die nare vervorming.  Het verhaal van Walter en de koektrommel van Peter herken ik maar al te goed. Het gaat hier niet om een diagnose of een exact juiste benaming, maar om het feit dat de TS iets eindelijk kan erkennen waar hij vermoedelijk jaren onder geleden heeft. Door het probleem te benoemen ontstaat de weg naar verbetering. Of dat links of rechts om is is niet zo belangrijk.

Sterkte voor de kinderen.

Wout309t

Citaat van: razorx op 24-07-2017 17:29:48
Ik heb mijn vader ook weggezet als manisch. Ik zie niet hoe ik hier indertijd een diagose voor zou kunnen krijgen ;) . Ik hoef geen studie hebben genoten om te zien of groen groen is. Narcisme an sich is makkelijl te herkennen. Ook voor een leek. Een narcistische persoonlijkheids stoornis voor mij ook. Al kan de dader heel handig zijn in het verbloemen van die nare vervorming.  Het verhaal van Walter en de koektrommel van Peter herken ik maar al te goed. Het gaat hier niet om een diagnose of een exact juiste benaming, maar om het feit dat de TS iets eindelijk kan erkennen waar hij vermoedelijk jaren onder geleden heeft. Door het probleem te benoemen ontstaat de weg naar verbetering. Of dat links of rechts om is is niet zo belangrijk.

Sterkte voor de kinderen.

Honderd procent eens.
Wij hebben er op de zaak ook 1 rond lopen die never ever gediagnosticeerd gaat worden door een officiële instantie, maar iedereen die dagelijks met hem te maken heeft kan die diagnose stellen en velen doen dat ook al lang....
Ik herken het verhaal van de TS dan ook helemaal, ook al gaat het om een heel andere verhouding.
Dat op eigen houtje een diagnose stellen niet helemaal 'hoort' mag waar zijn, maar daar gaat het nu helemaal niet om.
Leven met een narcist is verschrikkelijk...
2011 V70 2.0T R-Design MT

henry classic v70

...tussen de regels door lees ik niet een narcistische persoonlijkheidsstoornis maar een vrouw met een Borderline-syndroom  :eusa_think:
Laat ik het zo omschrijven; het heeft veel raakvlakken, kan beiden worden behandeld maar heeft een verschillende aanpak nodig. Behandeling kan ook alleen plaatsvinden als de persoon in kwestie erkent dat er "iets" aan de hand is; wanneer deze dat niet erkent zal een behandeling niet slagen...

Het van je afpraten is natuurlijk altijd goed maar persoonlijk zou ik er met iemand over praten die kennis en ervaring heeft met dit soort vraagstukken. Zo'n periode sluipt er vaak in en duurt doorgaans ook een flinke tijd voordat de uiteindelijke bom barst. Een "stoornis" kan al bij de geboorte zijn ontstaan, (of) zit in de genen maar kan ook worden ontwikkeld door de jaren heen. Het is vaak een lang proces waarvoor juist jij nu de tijd moet nemen om dit te verwerken. Van je af schrijven is de eerste stap, nu een persoon zoeken die je verder op weg helpt...

Good Luck on your Journey  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

vincen tdi

als TS nou gewoon had gezegd dat zijn vrouw de kenmerken vertoont van Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan was dit nooit zo opgeblazen  :eusa_whistle:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

cornelis-b

Citaat van: vincen tdi op 24-07-2017 18:19:13
als TS nou gewoon had gezegd dat zijn vrouw de kenmerken vertoont van Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan was dit nooit zo opgeblazen  :eusa_whistle:

Plus 1

TS veel sterkte
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Citaat van: vincen tdi op 24-07-2017 18:19:13
als TS nou gewoon had gezegd dat zijn vrouw de kenmerken vertoont van Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan was dit nooit zo opgeblazen  :eusa_whistle:

Nou, als iemand het kan weten is hij het wel  ;D

Wens hem veel sterkte met de ingeslagen weg en het herstel, trots dat je de stap hebt genomen om uit elkaar te gaan!