LED verlichting mistlampen

Gestart door henry classic v70, 02-08-2017 19:57:39

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

henry classic v70

Citaat van: innocenti op 03-08-2017 12:32:18
Citaat van: henry classic v70 op 03-08-2017 12:09:38

https://www.myxlshop.nl/j-s-h1-led-mistlamp.html?id=47238234&gclid=EAIaIQobChMI-ZL6lOO61QIV02wbCh3AdwldEAYYASABEgLkvvD_BwE
Deze zien er goed uit. Maar dit zijn andere dan je op de foto liet zien met veel kleine SMD ledjes.

Ja klopt, ik heb "reflector design H1 led" gegooled en zag deze
Komen ook uit China overigens en heb ze inmiddels ook maar besteld  :eusa_shifty:
Wie weet zijn dit de lampjes die voldoen aan mijn "eisen" zeg maar > mooi wit helder licht
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Een LED mistlamp die de opbrengst van een Xenon benadert zal door het slechte rendement van een LED heel heet worden en koeling behoeven.

razorx

Als het alleen om het mooi gaat is het natuurlijk wat anders. ;)

henry classic v70

Citaat van: razorx op 03-08-2017 12:39:23
Als het alleen om het mooi gaat is het natuurlijk wat anders. ;)

...als de LED lampjes zijn ingeschakeld en mooi wit licht geeft is mijn doel bereikt  :)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

haasje

Ik bestel mijn xenonlampen al jaren met volle tevredenheid bij een ebay verkoper in GB. Heb 1 keer gehad dat er een lamp met 2 dagen defect was, werd na een berichtje direct kosteloos een nieuwe verstuurd. Het is niet het goedkoopste adres, maar heb er verder nog nooit problemen mee gehad.

razorx

Ik doe ongeveer drie jaar met een setje Xenons. De goedkoopste die ik kan vinden en dan nog uit China. Door de Xenon inschakelvertraging is de levensduur veel beter geworden.

Paulsson

Citaat van: razorx op 03-08-2017 20:54:51
Ik doe ongeveer drie jaar met een setje Xenons. De goedkoopste die ik kan vinden en dan nog uit China. Door de Xenon inschakelvertraging is de levensduur veel beter geworden.

Tasten Xenons de reflector aan qua hitte? En hebben zij ballasten nodig? Ik zie vaker dat woord voorbij komen maar weet eigenlijk niet wat die dingen doen.

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

razorx

Citaat van: Paulsson op 04-08-2017 09:52:49

Tasten Xenons de reflector aan qua hitte? En hebben zij ballasten nodig? Ik zie vaker dat woord voorbij komen maar weet eigenlijk niet wat die dingen doen.
Wat het aantasten aangaat: Nee.
Ballasten zijn nodig. Dit is eigenlijk een verkeerde maar meest gebruikte benaming. Voorschakelapparaat zou beter zijn.
Ze zorgen voor de heel hoge ontsteekspanning en de hoge brandspanning.

Paulsson

Citaat van: razorx op 04-08-2017 10:14:46

Ballasten zijn nodig. Dit is eigenlijk een verkeerde maar meest gebruikte benaming. Voorschakelapparaat zou beter zijn.

Dankje Razorx ;D

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

innocenti

Citaat van: razorx op 04-08-2017 10:14:46

Xenon tast wel degelijk de reflector aan. 100% zeker. Zelfs metalen reflectoren. Heb hier nog n reflector liggen die enkel met xenon gebrand heeft, een metalen projector. Coating is weg naar 200k km.

haasje

ik denk dat je het anders kunt stellen, xenon tast inderdaad de reflector aan, maar ook halogeen doet dat. Beide type lampen worden heet en deze hitte vernield de coating.

The Demon

Coating weg na 200K? Dat is niet heel raar toch?

BBS

Daarom rij ik normaler wijs met stadslicht en mistlicht aan.
Wel heb ik om trammelant te voorkomen de mistlichten helemaal naar beneden afgesteld zodat de verblinding nihil is. Alleen bij echte mist of harde neerslag - veel regen/sneeuw/hagel- en duisternis heb ik dimlicht aan...

Dat gaat al zo zolang ik de wagen heb, sinds 2010.
En nee, ik weet dat het niet mag maar zolang er nog mafkezen zat zijn die met dichte mist alleen met DRL rond rijden omdat ze te "lui" zijn om het knopje om te zetten... :eusa_boohoo:
Volvoloos....

innocenti

Citaat van: The Demon op 04-08-2017 23:53:59
Coating weg na 200K? Dat is niet heel raar toch?
Eens. Ik vind dat ook niet raar. Ik wil alleen aangeven dat ze niet tegen de hitte kunnen van zowel halogeen als xenon. Zelf metalen reflectoren niet. De kunststof variant in de Volvo zal eerder zichtbaar aangetast zijn.