Schommelend toerental

Gestart door jelmo86, 08-08-2017 10:52:34

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Het is dat je niet om de hoek woont want anders hadden we er even een andere regelaar op gezet, heb er twee liggen in topstaat.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jelmo86

Citaat van: cornelis-b op 09-08-2017 18:16:44
Het is dat je niet om de hoek woont want anders hadden we er even een andere regelaar op gezet, heb er twee liggen in topstaat.

Ja en ik weet ook niet precies of dat het probleem is. Ik wil er anders voor de zekerheid wel 1 van je overnemen...
Clublid 85012049

razorx

Bijna 100% zeker dat het de stat. regelaar is. Kan je niet even eentje van iemand lenen om te proberen?
Oh en schoon is hij pas als je wanneer je hem voorzichtig kantelt over de as hoort klikken. Het binnenwerk moet vrij heen en weer kunnen. Zit natuurlijk wel een slappe veer op.

cornelis-b

Citaat van: jelmo86 op 09-08-2017 18:24:45

Ja en ik weet ook niet precies of dat het probleem is. Ik wil er anders voor de zekerheid wel 1 van je overnemen...

Overnemen geen probleem maar eerst testen lijkt me verstandiger anders heb je er straks een overgenomen en blijkt het niet de oorzaak te zijn dat is ook weer lullig. Kan je er een opsturen tegen porto kosten en lost het je probleem niet op dan stuur je hem terug, geen probleem. Maar je bent ook welkom om hem hier te testen dan weet je het gelijk.

Maar wat je ook kan doen is het ding er af halen en een kurk in het ene gat stoppen en vol spuiten met remmenreiniger en dan aan de andere kant ook een kurk en dan een paar uur laten weken. Remmenreiniger er uit laten lopen en de handeling herhalen. daarna over de lengte as bewegen dan moet je hem zoals Yits zegt horen klikken en dat moet echt heel soepel gaan. Kijk ook in de twee "pijpjes" of hij echt schoon is van binnen en er geen zwarte aanslag meer in zit.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

jelmo86

Citaat van: cornelis-b op 09-08-2017 18:27:54

Maar wat je ook kan doen is het ding er af halen en een kurk in het ene gat stoppen en vol spuiten met remmenreiniger en dan aan de andere kant ook een kurk en dan een paar uur laten weken. Remmenreiniger er uit laten lopen en de handeling herhalen. daarna over de lengte as bewegen dan moet je hem zoals Yits zegt horen klikken en dat moet echt heel soepel gaan. Kijk ook in de twee "pijpjes" of hij echt schoon is van binnen en er geen zwarte aanslag meer in zit.

Ja dat schoon maken had ik al wel gedaan maar niet zo lang staan weken. Als ik hem vast houd en alsof ik een tol wil laten draaien beweeg dan hoor ik hem wel klikken, maar moet dat nog soepeler gaan??
Clublid 85012049

cornelis-b

Citaat van: jelmo86 op 09-08-2017 18:38:14
Citaat van: cornelis-b op 09-08-2017 18:27:54

Ja dat schoon maken had ik al wel gedaan maar niet zo lang staan weken. Als ik hem vast houd en alsof ik een tol wil laten draaien beweeg dan hoor ik hem wel klikken, maar moet dat nog soepeler gaan??

Hij moet klikken zonder enige weerstand, super licht dus.

Zeg maar Henk tegen mij

V70geRwin

Heb je recent de ecu van de spanning gehad?

Zelf had ik het ook toen ik had proberen te starten met de rotor verkeerd om.
Daarna een poos een erg hoog stationair toerental.
Na een poosje lere  van de ecu weer stabiel op 850.

jelmo86

Citaat van: V70geRwin op 09-08-2017 19:35:00

Nee daar kom ik niet aan. Ben al aan het overstappen van 2 linker handen naar 1 rechter maar aan die onderdelen waag ik mij niet ;)
Clublid 85012049

V70geRwin

Citaat van: jelmo86 op 09-08-2017 22:47:03

Nee daar kom ik niet aan. Ben al aan het overstappen van 2 linker handen naar 1 rechter maar aan die onderdelen waag ik mij niet ;)

Ook niet een lege accu gehad of de accu polen los geweest?
Zo nee idd eerst een andere stationair regelaar proberen.

jelmo86

Citaat van: V70geRwin op 10-08-2017 12:16:00
Citaat van: jelmo86 op 09-08-2017 22:47:03

Ook niet een lege accu gehad of de accu polen los geweest?
Zo nee idd eerst een andere stationair regelaar proberen.
De accu Polen los is alweer een paar weken geleden, maar dit schommelen was daarvoor ook al. Ik weet wel dat het wel minder was nadat de Polen los waren geweest, na een paar dagen werd het weer erger
Clublid 85012049

razorx

Als de polen er af zijn geweest hoort hij wat te zoeken naar het stationair toerental, maar dat mag nooit extreem schommelen zijn. Vandaar dat ik met bijna 100% zekerheid aan de stat regelaar denk.
Even los van dit onderwerp maar als weetje: Na het loshalen van de accupolen kan je de motor het beste drie minuten stationair laten draaien. Dan heb je het ergste qua inleren wel gehad.

Superskunkie

Bij mij bleef hij na het starten heel lang hoog in toeren hangen. Stationairregelaar tot 3 keer aan toe schoongemaakt (hij was toch echt schoon genoeg zei Cornelis b, twijfelde ook, had toen ook even met de expert gebeld  ;D ) helaas was het probleem nog niet opgelost toen hij weer schoon en soepel was. Blijkbaar gaf de vervuilde stationairregelaar een storingscode die op zijn beurt weer een storing gaf en gewist diende te worden. Daarna foutcodes gewist op "brandstofsysteem" in de ECU en toen was het wel helemaal verdwenen! Het probleem speelde al maanden en misschien nog langer terwijl de accu daartussen al een aantal x is losgeweest. Nu heb ik gelukkig nog zo'n kastje onder de motorkap dus dat ging heel simpel, gebruiksaanwijzing ligt standaard in m'n dashboardkastje :)
Tonnie

Paulsson

Citaat van: razorx op 10-08-2017 14:22:16
Als de polen er af zijn geweest hoort hij wat te zoeken naar het stationair toerental, maar dat mag nooit extreem schommelen zijn. Vandaar dat ik met bijna 100% zekerheid aan de stat regelaar denk.
Even los van dit onderwerp maar als weetje: Na het loshalen van de accupolen kan je de motor het beste drie minuten stationair laten draaien. Dan heb je het ergste qua inleren wel gehad.

Ik kan dit onderschrijven inderdaad! Je merkt dat hij daarna de 'weg' weer vindt ;D

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Paulsson

Citaat van: Superskunkie op 10-08-2017 15:02:46
Bij mij bleef hij na het starten heel lang hoog in toeren hangen. Stationairregelaar tot 3 keer aan toe schoongemaakt (hij was toch echt schoon genoeg zei Cornelis b, twijfelde ook, had toen ook even met de expert gebeld  ;D ) helaas was het probleem nog niet opgelost toen hij weer schoon en soepel was. Blijkbaar gaf de vervuilde stationairregelaar een storingscode die op zijn beurt weer een storing gaf en gewist diende te worden. Daarna foutcodes gewist op "uitlaat" in de ECU en toen was het wel helemaal verdwenen! Het probleem speelde al maanden en misschien nog langer terwijl de accu daartussen al een aantal x is losgeweest. Nu heb ik gelukkig nog zo'n kastje onder de motorkap dus dat ging heel simpel, gebruiksaanwijzing ligt standaard in m'n dashboardkastje :)

Fijn dat het nu opgelost is! Lekker roffelen maarrr

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

hilko73

Voor de TS is het nog niet opgelost hoor...
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)