Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.

Gestart door arjenT5R, 11-08-2017 21:06:51

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Een Ostrich is duur, veel werk om netjes en veilig in te bouwen. Maar daarna zooo fijn.

Indertijd heb ik een behuizing geprint voor de ecuvoet om zo makkelijker te kunnen flashen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1703665.html#msg1703665

Het volgende bestandje kan je zo naar je 3D printer sturen:

www.paerl.it/volvo/Flashbak.zip

Of je kan het laten printen. Er zijn genoeg bedrijven die dat niet al te duur doen.

Piet

arjenT5R

Citaat van: Piet op 29-08-2017 11:44:33
Citaat van: arjenT5R op 29-08-2017 11:37:58
Citaat van: Piet op 29-08-2017 11:04:28
poepie ? ? ? ?

schatje  ;D

Teiltje....

:eusa_sick: :eusa_sick: :eusa_sick:

Nou nou Piet zo kan ie wel weer.

Citaat van: MrCain op 29-08-2017 11:43:04
Citaat van: arjenT5R op 29-08-2017 10:49:54
Had idd ook zo'n idee, even een ecu voetje zien te scoren en obd stekker.
Heb nog ergens een slopert staan achter t struikgewas dus dat moet wel lukken.

Bromfiets accutje er naast en step up boostertje er tussen je hebt een draadloos flash station  :D

Oehyeahh  :azn:

Gewoon een Ostrich inbouwen man

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de ostrich misschien komt dat vanzelf als ik 500x die ecu er in en er uit gemeubeld heb.
We'll see alles tegelijk is ook niet wat.

@ yits mooi dingetje hoor!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Met een flashstation gaat het allemaal ook prima. Voor normaal tunen eigenlijk goed genoeg.
Voordeel van ostrisch dat je makkelijker "on the go" kunt tunen en voor ons is het makkelijk omdat we af en toe nogal veel experimenteren

arjenT5R

Citaat van: Piet op 29-08-2017 12:33:19
Met een flashstation gaat het allemaal ook prima. Voor normaal tunen eigenlijk goed genoeg.
Voordeel van ostrisch dat je makkelijker "on the go" kunt tunen en voor ons is het makkelijk omdat we af en toe nogal veel experimenteren

Ja t klinkt wel gaaf met z'n tweeën en de laptop op pad 1 trappen en 1 mappen  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: razorx op 29-08-2017 11:43:53
Een Ostrich is duur, veel werk om netjes en veilig in te bouwen. Maar daarna zooo fijn.

Indertijd heb ik een behuizing geprint voor de ecuvoet om zo makkelijker te kunnen flashen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1703665.html#msg1703665

http://www.paerl.it/volvo/2016112607.jpg

Het volgende bestandje kan je zo naar je 3D printer sturen:

www.paerl.it/volvo/Flashbak.zip

Of je kan het laten printen. Er zijn genoeg bedrijven die dat niet al te duur doen.
Die van ons zijn ook idd praktisch hetzelfde ;D.  Alleen ik heb zowel de OBD stekker en schakelaar op een andere plek zitten, er zit bij mij een ledje tussen wat aangaat zodra de schakelaar op 'flashen' staat (juist om fouten te voorkomen) en ik heb 2 banaanstekkers (heten die dingen zo ?? erbij zitten waaruit ik op een makkelijke manier 13.5V kan pakken, als nodig).  Het bakje komt van mij, meen ik van Conrad af, is al eventjes terug.  Inbouwbeschrijving e.d. staan ergens in mijn Blogje, is al eventjes geleden. Oh ja, en ik heb er voor gekozen om alleen 1 ECU voet erin te bouwen zodat ik ruimte over hou mocht er eventueel ook nog eens een ME7 voet bij mogen komen (eigenlijk hetzelfde als Kornelis).  De voet van de automaatbak het ik er dus meteen vanaf geslepen en word niet gebruikt verder.  De voeding is er eentje met een normale stekker er aan, dus altijd makkelijk te gebruiken, etc.

razorx

En wat al eerder gezegd is: In car flashen vergt wat meer geduld. Het zal lang niet altijd in één keer goed gaan.

Zoals Piet een heel mooie oplossing zelf heeft geprogrammeerd voor het monitoren middels de carputer heb ik het wat anders aangepakt.

Dit is een Android radio die een in het hoedenkastje geplaatste computer overneemt. Je ziet Tuner Pro, alleen met een ander schilletje er om heen. Zodat het programma ineens touch screen vriendelijk is en grote bedieningsknoppen heeft. Het verhaal

Vroeger synchroniseerde ik de auto met mijn thuisnetwerk middels Wifi. Nu zit de ECU in de cloud met een onedrive abonnement, waardoor de logfiles maar ook de aanpassingen in de bin synchroon lopen tussen de auto en mijn thuis netwerk.

Ik zou mijn Onedrive bin met Piet kunnen delen waardoor hij ook aanpassingen aan mijn bin kan maken die als het ware on the fly in mijn auto zitten.

MrCain

Citaat van: arjenT5R op 29-08-2017 12:06:01
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de ostrich misschien komt dat vanzelf als ik 500x die ecu er in en er uit gemeubeld heb.
We'll see alles tegelijk is ook niet wat.

Met jou geduld zou ik gelijk een Ostrich nemen :evil: ;D

@ Yits: Die cloud oplossing is wel een goed idee zeg! Zit iedere keer weer een beetje klooien met overcopieren naar de nas en stick....
Gaat die synchronisatie naar de cloud volautomatisch?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

H
Citaat van: razorx op 29-08-2017 14:58:17

Vroeger synchroniseerde ik de auto met mijn thuisnetwerk middels Wifi. Nu zit de ECU in de cloud met een onedrive abonnement, waardoor de logfiles maar ook de aanpassingen in de bin synchroon lopen tussen de auto en mijn thuis netwerk.

Ik zou mijn Onedrive bin met Piet kunnen delen waardoor hij ook aanpassingen aan mijn bin kan maken die als het ware on the fly in mijn auto zitten.

Ik wil dat ook  ;D
Hoe leg je verbinding met het internet?
Via je mobiel of heb je er een dongle met apart abonnement voor?

razorx

Nu is mijn telefoon een hot-spot, maar een extra sim kaartje en dongle is handiger.
Zeker nu internet radio de norm is.

De synchronisatie middels Onedrive gaat inderdaad volautomatisch.

Maarten-t5

Het wat simpelere alternatief is gewoon al je drivecycles loggen op sd kaart.
Ik heb zelden mijn meters aan staan in de auto, maar uiteindelijk heb ik wel automatisch alle logs zonder er verder omkijken naar te hebben.

Piet

Ries van de Zilverschuit

Soort bewakingscamera, die de beelden een half uur (of langer) bewaart. Permanente logging van het laatste kwartiertje (desnoods minder). Handig om alle toevallige hikjes en andere plotselinge onregelmatigheden te duiden. Als je bewust gaat loggen, doen die zich vaak net niet voor.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ries van de Zilverschuit

Misschien een leuke uitbreiding voor Yits zijn allesmeter. Kan dat Arduino-bordje dat niet fixen?

Ach, zal wel niet. K-line is natuurlijk niet rechtstreeks te loggen voor Tunerpro.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Maarten-t5

Ik heb dat een tijd geleden al gebouwd in de vorm van een aparte logger.
Draait al tijden mee in mijn auto, gewoon permanent ingebouwd buiten mijn pc om overigens.
Gewoon alles loggen gaat prima, op een 16gb kaartje kun je heeeeeel wat ritjes kwijt (die krijg ik niet vol in een paar jaar).
Ik denk er niet meer aan verder. Logs staan op datum en tijd opgeslagen, dus als ik iets wil opzoeken heb ik altijd de log.