Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.

Gestart door arjenT5R, 11-08-2017 21:06:51

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Zolang er maar een constante toevoer van olie is blijft ie het wel doen.

classicT5

Die S90 heeft toch ook bosch 4.4? Kun je daar ook mee gaan tunen ;)

Piet

Sure... alleen de resultaten zijn niet heel bijzonder daar er gene turbo opzit.
Wel heb je van de 6-cilinder  een 180pk en een 204 pk versie.
Het enige verschil tussen die twee zijn de nokkenassen en ... de software.

Deze S90 is dus wel een jaar of 10 geleden magisch van een 180pk in een 204 pk versie veranderd  ;D ::)

freefall

Ach Piet....die turbos zitten er zo op hoor...even een mooie dual exhaust maken en 2x olieretour...die zeeschuimer maakt er wel iets van haha
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Piet

Maar.... die cilinderwandjes van die zescilinder hebben het zonder turbo ook al zo moeilijk  ::)

V70 classic

Citaat van: freefall op 01-02-2018 18:52:55
Ach Piet....die turbos zitten er zo op hoor...even een mooie dual exhaust maken en 2x olieretour...die zeeschuimer maakt er wel iets van haha

Evt nog een wat grotere voor voorcompressie  :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

classicT5

KIM

Ik dacht dat jullie dit topic schoon wilden houden?

Piet

Ahum.., ja je hebt gelijk... haal die onzin over de S90 maar beter weg.

Antracs

Hallo allemaal,

Newbie hier.

Weet iemand hoeveel mA normaal over ecu pin B8 gaat bij het (in-car) beschrijven van de EEPROM? Ik krijg met een stepup module die tot 2 Ampere zou moeten gaan regelmatig flash error bank 0. Als ik een andere draaiende auto paralel schakel om het Voltage op te krikken dan gaat het meestal goed. Wat is het optimale Voltage op pin B8?

Andere vraag: moet je een (ELM) Wideband sensor altijd via een aparte controller op de narrowbandingang van de ecu aansluiten, ook bij een gemodde binary? Kan de Narrowband sonde dan verwijderd worden of uitgeschakeld in de binary? Welke WB bevelen julie aan, hoe zijn de ervaringen met de ELM?

Momenteel heb ik met blauwe injectoren een flink negatieve LTFT-I. Is dat een teken dat ie te rijk is door een te grote injectorconstante (0,906)?

C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

KIM

Ik heb vandaag mogen ervaren dat flashen van een bin vanaf SD kaart een error bank 0 opleverde. De bin naar de desktop schuiven loste het probleem op.

Antracs

Denk dat het iets anders is geweest. Snelheid SD kaart is veel groter dan snelheid Kabel of Schrijfsnelheid naar je EEPROM in de ECU.
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Piet

Over pin 8 alleen weet ik niet, maar ik zijn geheel trekt de ECU zo'n 200 tot 400 mA

Bij 13.8 volt willen ze meestal wel goed flashen, soms willen ze meer tot 15 volt kun je sowieso wel gaan.

Een WB sensor noet altijd via een controller worden aangedloten waarbij de analoge 0-5 volt output van de controller gebruikt wordt om op een ADC kanaal van de ECU aan te sluiten..
De software van de ECU moet dan natuurlijk wel aangepast zijn om er iets mee kunnen..

Negatieve LTFT-I kan o.a. door een te hoge IC of door te lange deadtimes

Antracs

Beste razorx, ik weet niet wie Marco is. Om serieus op je vragen in te gaan: Ik probeer mijn C70 te optimaliseren, ik hoop 300+pk te bereiken op een verantwoorde manier en de voldoening te smaken van dit zelf doen. Dat vind ik leuk ja. In een flamewar tussen jou en ene Marco ben ik niet geinteresseerd.

Hoor graag je tips voor het afstellen van de InjectorConstante en Deadtimes voor blauwe injectoren aan de hand van ltft-i en ltft-p bij een stock narrowbandsensor(van 18 jaar oud). ltft-i en ltft-p zijn beiden negatief. Denk eerst de IC aanpassen? Moet je de deadtimes dan met dezelfde factor aanpassen of is hier geen lineare relatie tussen?

Snap niet hoe te lange deadtimes een negatieve ltft-i geven. Meer deadtime is minder injectietijd per puls is minder brandstof en dus te lean? Piet, kun je dit uitleggen?

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 04-02-2018 21:19:21
Ik heb vandaag mogen ervaren dat flashen van een bin vanaf SD kaart een error bank 0 opleverde. De bin naar de desktop schuiven loste het probleem op.

Klinkt bekend,iets met usb drivers die elkaar in de weg zitten. Ook een interne SD lezer in een laptop hangt meestal aan usb.