SC-901, continu 3 cd wisselaar in en uit..

Gestart door V702.5T, 17-08-2017 22:19:01

Vorige topic - Volgende topic

V702.5T

Vanmiddag de auto voor mijn vrouw opgehaald, een C70 cabrio uit 2002. Daarin een SC-901, die helaas zijn eigenaardig heden blijkt te hebben..

Bij laden van de 3 CD wisselaar gaat deze continu in en uit binnen 2-3 seconden en houdt dat eindeloos vol. Enige oplossing nu: wisselaar eruit en radio luisteren.
Na dik 70 pagina;s doorgespit te hebben ben ik dit nog niet tegen gekomen, bij ons worden de CD's niet eens geladen... Iemand een / de gouden tip?

Thnx!

KIM

De cd speler schoonmaken.
Op (ik denk) matthews Volvo staat wel een instructie hoe dat te doen.

BBS

Zoek eens een andere 3 cd wisselaar op. Ik heb het ook eens gehad, ding kan het tot sint juttemis volhouden en bij mij volstond een andere wisselaar cassette. 3 cd's erin en de SC901 werkt als een tierelier....
Volvoloos....

cornelis-b

Inderdaad even testen met de CD lade van een ander of hij dan wel werkt. Je kan ook de lade schoonspuiten met remmenreiniger want er hoopt zich best veel vet en vuil op in de cd lade waardoor de cd´s wet lastig in de radio geladen worden en hij ze gewoon weigert.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

T5-4life

Ik heb er al veel gehad met hetzelfde verschijnsel. Na het schoonmaken van de lens van de CD-speler was het probleem verholpen.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

V702.5T

Begin maar eens met een uitgebreide poetsbeurt. Thnx heren!

Woger

Weer een cabrio er bij  :eusa_dance:
Waar woon je? Je mag mijn wisselaar wel een keer proberen en ik kan je helpen met het reinigen. Maar stelt niet zoveel voor.

V702.5T

Citaat van: Woger op 18-08-2017 08:52:02
Weer een cabrio er bij  :eusa_dance:
Waar woon je? Je mag mijn wisselaar wel een keer proberen en ik kan je helpen met het reinigen. Maar stelt niet zoveel voor.

In Den Haag, maar zo maar eens heel snel in Roosendaal eo kunnen langskomen ;-) (familiebezoek) Ga 't eerst zelf[roberen nu eerst de auto laten taxeren (3 op een rij ;-)  )

cornelis-b

Staat er hier op het forum eigenlijk een how-to over het reinigen van de lens van de SC-900 / SC-901 ?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Woger

Volgens mij niet, maar ik heb destijds een howto gebruikt van een engels volvo forum.

https://volvoforums.com/forum/volvo-c70-14/sc-901-lens-cleaning-guide-pics-cure-cd-loading-error-71226/

Was niet deze. Maar deze doet het ook  ;)

JackC70

Grom met bluetooth er in en wie wil er nog CDs (maar 3 tov een hele telefoon vol en ook nog spotify)?
En ja, ik heb m ook schoongemaakt en laadde daarna weer maar het zoeken en meenemen van CDs is meer moeite dan de telefoon aansluiten (ivm bellen gaat die toch op de radio).
Geen idee of 'ie nog laadt, is al weer 1,5 jaar geleden en nooit meer gebruikt daarna ;-)
Groeten, Jack

Peultje

Citaat van: Woger op 18-08-2017 10:24:26
Volgens mij niet, maar ik heb destijds een howto gebruikt van een engels volvo forum.

https://volvoforums.com/forum/volvo-c70-14/sc-901-lens-cleaning-guide-pics-cure-cd-loading-error-71226/

Was niet deze. Maar deze doet het ook  ;)
Ik heb de lens ook zo schoongemaakt. Ging prima en verbeterde de afspeelkwaliteit behoorlijk.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

id20driver

Gebruik originele cd's en geen kopieën. Heb dit zelf meegemaakt.
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

daanium

Citaat van: cornelis-b op 18-08-2017 10:18:13
Staat er hier op het forum eigenlijk een how-to over het reinigen van de lens van de SC-900 / SC-901 ?
U vraagt, wij draaien ;)

Lens schoon maken van SC901
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

cornelis-b

Citaat van: daanium op 19-08-2017 08:34:01
Citaat van: cornelis-b op 18-08-2017 10:18:13
U vraagt, wij draaien ;)

Lens schoon maken van SC901

Duidelijk  :eusa_clap:

Zeg maar Henk tegen mij