Het grote ali expresssss tuning onderdelen topic

Gestart door arjenT5R, 18-08-2017 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

Redolpho

Wellicht is Indonesian Welding een oplossing voor de pijpzeikers onder ons.

Gewoon dicht verven dus!!

Doen de heren bij mij aan boord ook regelmatig. Werkt uiteraard fantastisch ::)

V70R^2

arjenT5R; heerlijke nuchtere opvatting op kritiek, leuk topic zo!

Johann

Het laswerk bij die Alie spruitstukken is niet het probleem. Aan de buitenkant hebben ze er iets van proberen te maken, van binnen is het drama, maar het zit wel vast. Probleem bij veel van de eerdere Chinese spruitstukken is dat de bochten zo getrokken zijn dat er geen wanddikte aan de buitenkant overblijft. Er waren ooit ook wel meer dikwandige spruitstukken die beter waren. Bij 2 mm wanddikte blijft er aan de buitenkant bocht soms nog geen 1 mm dikte over en fikt er na twee keer goed gebruik een mooi gat in. Weet niet hoe de kwaliteit tegenwoordig is. Sommige Chinezen weten wel de kwaliteit te verbeteren.

arjenT5R

Citaat van: Johann op 08-09-2017 08:21:49
Het laswerk bij die Alie spruitstukken is niet het probleem. Aan de buitenkant hebben ze er iets van proberen te maken, van binnen is het drama, maar het zit wel vast. Probleem bij veel van de eerdere Chinese spruitstukken is dat de bochten zo getrokken zijn dat er geen wanddikte aan de buitenkant overblijft. Er waren ooit ook wel meer dikwandige spruitstukken die beter waren. Bij 2 mm wanddikte blijft er aan de buitenkant bocht soms nog geen 1 mm dikte over en fikt er na twee keer goed gebruik een mooi gat in. Weet niet hoe de kwaliteit tegenwoordig is. Sommige Chinezen weten wel de kwaliteit te verbeteren.

Gehehe ja ik had van Jelmar ook begrepen dat ze niet helemaal feilloos waren. We gaan het zien :)

Had t idee gevat om een 16Tje achter de 244T te knopen met een standalone LPG installatie.

Nog maar 4 jaar dan moet ie lopen ;)

@ Adriaan thnx  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Marijn Degens

(Ali)Walbro pomp zit er ondertussen in en werkt gewoon helemaal goed. Zit nu te kijken naar een nieuwe LMM voor mijn S70 en kom niet tegen voor minder dan 150 euro ex verzending.

En dan even zoeken op Ali https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170911052504&SearchText=0280217107 :eusa_whistle:

V70geRwin

Citaat van: Marijn Degens op 11-09-2017 15:32:10
(Ali)Walbro pomp zit er ondertussen in en werkt gewoon helemaal goed. Zit nu te kijken naar een nieuwe LMM voor mijn S70 en kom niet tegen voor minder dan 150 euro ex verzending.

En dan even zoeken op Ali https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170911052504&SearchText=0280217107 :eusa_whistle:

Heb zo'n cheap ass ding er in gehad om te proberen, toen nog 5 tientjes uit DLD maar gauw retour gedaan.
Geen idee of deze wel beter zijn hoor maar het is wel een precies meetinstrument.

Piet

Ik zou er niet aan beginnen aan zo'n niet originele LMM.
Niet originele injectoren  en niet originele LMM is voor mij in ieder geval sowieso een no go.

Ben wel nieuwsgierig naar die Ali-pomp, haalt ie ook zijn debit?
Wat voor injectoren heb je en wat voor vermogen doe je?

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Marijn Degens

Citaat van: Piet op 11-09-2017 15:43:17
Ik zou er niet aan beginnen aan zo'n niet originele LMM.
Niet originele injectoren  en niet originele LMM is voor mij in ieder geval sowieso een no go.
Ben wel nieuwsgierig naar die Ali-pomp, haalt ie ook zijn debit?
Wat voor injectoren heb je en wat voor vermogen doe je?

Ga niet LMM kopen via Ali, maar vind het toch wel fascinerend allemaal. De pomp is echt beetje een gok geweest, in eerste instantie besteld om te kijken of het er beetje betrouwbaar uit zou zien. Gewoon daarna besloten om te doen en hij werkt prima. Ik heb niet de mogelijkheid om hem te testen verder op echte liters per uur ofzo, dus dat is lastig beoordelen. Ik heb de blauwe 395cc injectoren en doe 320pk/510nm met de oude standaard pomp.

PS. Misschien even verder toelichten, de LMM was voor de S70 (2de auto). De pomp is voor mijn 850.

arjenT5R

LMM is alleen leuk voor de behuizing hahaha

en die pomp staat gewoon walbro op dus volgens mij is dan gewone een originele walbro.
Nepzooi mogen ze al jaren niet meer verkopen.

peteRRR

Het aflees instrument zelf is ook niet zoals het origineel bij die vervangende sensor,s,...ziet er ook slordig/anders uit.
Voor die 16US is het te proberen,..zou wel een grap zijn,...voor een 1 dag,s crossauto misschien ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjenT5R

Citaat van: peteRRR op 11-09-2017 16:20:15
Het aflees instrument zelf is ook niet zoals het origineel bij die vervangende sensor,s,...ziet er ook slordig/anders uit.
Voor die 16US is het te proberen,..zou wel een grap zijn,...voor een 1 dag,s crossauto misschien ;D

Groet

Nee is een maf ding heb er eens een van mapco gehad same sjips different day.
Auto liep een week lang een stuk harder dan eerst en toen storte het ding uit het leven met een grote backfire.

Terug gestuurd en netjes geld terug gekregen ja dat wel...

peteRRR

Citaat van: arjenT5R op 11-09-2017 16:28:47
Citaat van: peteRRR op 11-09-2017 16:20:15

Groet

Nee is een maf ding heb er eens een van mapco gehad same sjips different day.
Auto liep een week lang een stuk harder dan eerst en toen storte het ding uit het leven met een grote backfire.

Terug gestuurd en netjes geld terug gekregen ja dat wel...

Zou er ook niet aan beginnen ;)
Staat er wel 1 tussen die link met het merk EAPENERGY en daar staat OEM bij/op en kost 48US,..ook voor wat het waard is.
Maar voor de gein zou er eens gekeken kunnen worden waar Volvo die dingen vandaan haalt,..als dat te vinden is.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjenT5R

Bosch dus bij bosch, er is ooit een groupbuy geweest toen kon je voor 130 euro zo'n ding kopen. Tegenwoordig heb je ze voor 150 nieuw bij autodoc mannen. Dat scheelt al de helft met de bijna 300 euro die ze voorheen mochten kosten.
Sommige dingen kosten nu eenmaal geld.