Het grote ali expresssss tuning onderdelen topic

Gestart door arjenT5R, 18-08-2017 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Maar nog eens kijken naar het plaatje waar het om ging denk ik.

Is dit goed laswerk?
Anyway. Time will tell. Zoals altijd. ;)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Ik snap je punt wel Arjen en het is ook goed dat je dit experiment wilt doen.
Misschien flauw maar ik zie  die aan de linkerkant van het totaalplaatje echt wat minder werk. Aan de andere kant: Het is maar een plaatje.

Ik wil je zeker niet afzeiken. Dat is not done en niet hygiënisch ;). Wat ik echter verwacht is dat je problemen krijgt met de plaatsing. Dit alles is handwerk. Als je ziet wat Jelmar met dat zelfde handwerk voor moeite en namoeite moet doen om het mooi passend te krijgen.

Maar nogmaals ga het experiment in.
Anders liepen we allemaal nog in berevellen.

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 06-09-2017 00:13:52
Ik snap je punt wel Arjen en het is ook goed dat je dit experiment wilt doen.
Misschien flauw maar ik zie  die aan de linkerkant van het totaalplaatje echt wat minder werk. Aan de andere kant: Het is maar een plaatje.

Ik wil je zeker niet afzeiken. Dat is not done en niet hygiënisch ;). Wat ik echter verwacht is dat je problemen krijgt met de plaatsing. Dit alles is handwerk. Als je ziet wat Jelmar met dat zelfde handwerk voor moeite en namoeite moet doen om het mooi passend te krijgen.

Maar nogmaals ga het experiment in.
Anders liepen we allemaal nog in berenvellen.

Vooral je laatste zin snijdt hout Yits  ;)

BBS

Citaat van: razorx op 05-09-2017 23:59:35
http://i65.tinypic.com/314pdg8.jpg

Is dit goed laswerk?

Ik heb nog wat dik RVS gelast buis- en bochten werk van Wiep hier liggen voor een begin van een RIP kit.
Verder nog niet afgewerkt omdat de injectoren in de weg zitten, maar ik zie bij het werk van Wiep echt niet zulke verkleuringen en raar laswerk. :eusa_think:

Sterker nog: Persoonlijk vind ik het laswerk van Wiep veeeel mooier om te zien.....
Volvoloos....

arjenT5R

Als je hier een staalborstel overheen haalt dan zijn de verkleuringen weg, degene die dit maakt zal het wel "mooi" vinden.

Weetje als je het zelf niet beter kunt, kan je misschien beter je oordeel thuis laten...

Hebben jullie uberhaupt ooit wel eens een TIG las gelegd?  :eusa_eh:

Je hoeft m niet te kopen en die groupbuy is niet voor mezelf want ik ga m'n eigen DP lassen, dus het was alleen maar om de rest van t forum voor schappelijk geld aan een DP te helpen. Maargoed gezien de reacties zal ik me wel ergens anders mee bezig gaan houden.

Ik wil hier vanmiddag van alle betweters een foto van een door hun gelegde RVS TIG-las zien, dus Dirk, Yits en BJ laat maar eens zien hoe het moet dan.

freefall

Zo slecht gelast is die voorbeeld dp nou ook weer niet. Ik kan het niet beter, en dat kleurverschil....so what....rvs verkleurt als je het last. Punt.

Even langs de amaril en blinken. Schuurlinnen korrel 180 en je hebt een hele mooie dp. En als je de kleur mooi vind, even verhitten voor een mooie blauwe gloed ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

Citaat van: freefall op 06-09-2017 09:14:51
Zo slecht gelast is die voorbeeld dp nou ook weer niet. Ik kan het niet beter, en dat kleurverschil....so what....rvs verkleurt als je het last. Punt.

Even langs de amaril en blinken. Schuurlinnen korrel 180 en je hebt een hele mooie dp. En als je de kleur mooi vind, even verhitten voor een mooie blauwe gloed ;D

Nee ik snap ook werkelijk niet waar de "experts" het vandaan halen dit is een prima zicht tig las, en de maker zal zelf de verkleuring wel mooi vinden en wil het puur laten zien.
Ik mocht willen dat ik zo kon tiggen. En ik heb dus thuis wel een tig machine staan dus ik weet wel waar ik over praat.

Dit is pulserend gelast en met grote gas-cup moge dat duidelijk zijn.

leons850

Citaat van: BBS op 06-09-2017 05:29:38
Citaat van: razorx op 05-09-2017 23:59:35
http://i65.tinypic.com/314pdg8.jpg

Is dit goed laswerk?

Ik heb nog wat dik RVS gelast buis- en bochten werk van Wiep hier liggen voor een begin van een RIP kit.
Verder nog niet afgewerkt omdat de injectoren in de weg zitten, maar ik zie bij het werk van Wiep echt niet zulke verkleuringen en raar laswerk. :eusa_think:

Sterker nog: Persoonlijk vind ik het laswerk van Wiep veeeel mooier om te zien.....

Dikwandig RVS gedraagd zich ook wat anders met lassen he?
Duurt ook wat langer voor je er temperatuur in hebt....

Boehoe het verkleurd, als ik een rondje A31 in Duitsland doe is die pijp tot aan het flexibel deel roodgloeiend, dan zie je dat echt niet meer.
Maar goed ik ben ook geen lasser, ik heb alleen materiaalkunde gehad, dus spreek vanuit die basis.

@Arjen, dit is de zelfde lasser die ooit een downpipe voor Martijn_b heeft gemaakt. dat vond iedereen er ook prima uit zien. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

Dat was Jelmar toch?
Die de DP van Martijn-B gelast heeft.

freefall

Geloof ook wel dat de lasser weet wat hij doet. Zeker niet zn 1e keer
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

leons850

Citaat van: Piet op 06-09-2017 09:33:26
Dat was Jelmar toch?
Die de DP van Martijn-B gelast heeft.

Jelmar heeft de eerste gelast met wat delen van een BSR downpipe ofzo.
Toen bleek het (BSR) flexibel-deel geïmplodeerd te zijn en wilde Martijn een externe wastegate, Jelmar was toen ziek.
Hierdoor is Martijn toen bij Jelmer (JM-Tuning) gekomen die niet ver bij Jelmar z'n locatie vandaan zit.
Deze heeft toen ook die downpipe met externe wastegate gelast voor Martijn.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

Aha .. Jelmar en Jelmer... nooit geweten!  ;D

Ja dat geimplodeerde flexibele tussendeel heeft hem veel ellende bezord.
Wilde maar niet aan zijn vermogen komen en niemand begreep waarom niet.
Uiteindelijk kostte het hem ook nog zijn motor en heb ik hem nog achter mijn 850 gehad om hem naar huis te slepen,  nadat ik hem in een rookwolk staande langs de rijksweg aantrof.
Heeft hem veel tijd, frustratie en geld gekost.

Maar goed.. dat lag dus niet aan het laswerk, maar aan een slecht flexibel deel.

peteRRR

Dit laswerk wat getoond wordt is simpel laswerk,...tig lassen is zo langzamerhand tot kunst verheven door de liefhebbers
en kan dus veel mooier.

Heb een paar jaar een lasser gekend die op hoog nivo laste en dat zag er wel wat beter uit,...eerlijk is eerlijk
als de las aan z'n functie voldoet is het ook goed en misschien wat minder mooi.

Ken zelf niet lassen maar wel braaien.

Dit is al veul mooier gelast.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjenT5R

Zoals al eerder vermeld, bovenstaande foto is idd ook tig, je ziet veeeeeeel meer verkleuring er is namelijk veel meer warmte ingebracht want dit is een sterkte las.

Persoonlijk vind ik de singeltjes die op elkaar liggen mooier, dit heet dan ook zoals ook al eerder gezegd een zicht-las.
En dat is geen verzinsel je hebt sterkte TIG en zicht TIG.

Over smaak valt niet te twisten de een vind dit mooi de ander vind dat mooi, ik stop er iig mee want ik begin in herhaling te vallen.

De groet'n  ;)