Het grote ali expresssss tuning onderdelen topic

Gestart door arjenT5R, 18-08-2017 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Citaat van: freefall op 19-08-2017 19:39:54
Doe maar eens joetjoeben op ebay-turbo ;D

Zijn de meer die benieuwd waren

Voorlopig geen 4G leg uit  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteRRR

Citaat van: arjenT5R op 19-08-2017 19:35:13
Citaat van: Piet op 19-08-2017 19:30:03
Citaat van: arjenT5R op 19-08-2017 19:09:27
Citaat van: Piet op 19-08-2017 18:53:16
Ok... het is dan geen alie-express maar ebay:

Turbo 19T cartridge van Mambo (van dezelfde oprichter als Kinugawa)

Mambo 19T cartridge

Wat me meteen opvalt is dat er een 1.8 mm olie-restrictor bij zit  :eusa_think:
Olierestrictors zie je wel bij ballbearing turbo's, eigenlijk niet  bij turbo's met glijlagers, zoals deze 19T.

In het laatste foto'tje verklaren zij dit met : 
"1.8mm Restrictor prevents Journal Bearing Turbo Overflow that makes Turbo Smoke"

:eusa_think: hmmmmmmm........ geeft dit te denken ??

hihi  ;D vaak ben je te bang  ;D

Neu... maar die restrictor bij een journal bearing turbo vind ik nogal .... merkwaardig.

Ehhhh nogal! Die as moeten drijven op de olie niet smeken om een druppie  ;D

Stukje over die restrictor,...http://www.precisionturbo.net/tech/PDFs/PTE-turbocharger-install-recommendations.pdf

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Piet

Zou misschien kunnen dat ze hiermee op voorhand al eventueel gezeur willen voorkomen van olieverbruik door de turbo die eigelijk terug te voeren is op problemen in de auto. Zoals een slechte olieafvoer van de olie uit de turbo door (deels) verstopte afvoer of door verhoogde carterdruk tgv slijtage van de motor (blow by).
Dunno ...

cornelis-b

Citaat van: arjenT5R op 19-08-2017 19:05:38
peet je verziekt m'n topic  ;D

2 tientjes walbroro

what the... het zit gewoon in een walbro doos... aaaargh ik kan mezelf niet bedwingen....

besteld  :eusa_shifty:

Staat zelfs Walbro op de pomp ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

peteRRR

Citaat van: Piet op 19-08-2017 21:14:03
Zou misschien kunnen dat ze hiermee op voorhand al eventueel gezeur willen voorkomen van olieverbruik door de turbo die eigelijk terug te voeren is op problemen in de auto. Zoals een slechte olieafvoer van de olie uit de turbo door (deels) verstopte afvoer of door verhoogde carterdruk tgv slijtage van de motor (blow by).
Dunno ...

Precies wat ik ook al voorbij zag komen met inlezen en dat het wordt toegepast op aftermarket spul.

Groet

peteRRR

Citaat van: cornelis-b op 19-08-2017 21:29:00
Citaat van: arjenT5R op 19-08-2017 19:05:38
peet je verziekt m'n topic  ;D

2 tientjes walbroro

what the... het zit gewoon in een walbro doos... aaaargh ik kan mezelf niet bedwingen....

besteld  :eusa_shifty:

Staat zelfs Walbro op de pomp ;D

Verrek zeg :o

Groet

freefall

Citaat van: arjenT5R op 19-08-2017 19:50:39

Voorlopig geen 4G leg uit  :D

Das lastig tjoeben ja ;D

Daar zijn vooral de ervaringen, goed danwel slecht. Het valt me nog mee dat er zeker net zoveel positief zijn als dat er minder blij waren.

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

Citaat van: freefall op 19-08-2017 22:03:34
Citaat van: arjenT5R op 19-08-2017 19:50:39

Voorlopig geen 4G leg uit  :D

Das lastig tjoeben ja ;D

Daar zijn vooral de ervaringen, goed danwel slecht. Het valt me nog mee dat er zeker net zoveel positief zijn als dat er minder blij waren.

Tsja t blijft een gok en niet alles is goed maar als je niet t aller aller goedkoopste brol koopt wat er al niet uit ziet... dan heb je best kans... kinugawa is er ook een stuk goedkoper. Maar dan heb je wel merk spul.

Johann

Mambo 19T cartridge

Olierestrictors zie je wel bij ballbearing turbo's, eigenlijk niet  bij turbo's met glijlagers, zoals deze 19T.

"1.8mm Restrictor prevents Journal Bearing Turbo Overflow that makes Turbo Smoke"

Neu... maar die restrictor bij een journal bearing turbo vind ik nogal .... merkwaardig.

Een journal bearing turbo wil ook niet al teveel oliedruk hebben. Garrett geeft advies om niet hoger dan ~2.8 bar te gaan. Veel motoren leveren ongeveer die druk op een turbo aanvoer dus zou een restrictor niet nodig zijn. RN motor geeft 5 bar oliedruk, gewoon de veerdruk in de oliepomp. Er is dan kans dat de turbo gaat roken en een restrictor van ongeveer die 1.8 tot 2 mm is dan het advies.
Volgens mij zit er onderin de olie aansluiting van een Mitsu ook een gaatje van ongeveer die grootte..

arjenT5R

Citaat van: Johann op 21-08-2017 09:04:51

Mambo 19T cartridge

Een journal bearing turbo wil ook niet al teveel oliedruk hebben. Garrett geeft advies om niet hoger dan ~2.8 bar te gaan. Veel motoren leveren ongeveer die druk op een turbo aanvoer dus zou een restrictor niet nodig zijn. RN motor geeft 5 bar oliedruk, gewoon de veerdruk in de oliepomp. Er is dan kans dat de turbo gaat roken en een restrictor van ongeveer die 1.8 tot 2 mm is dan het advies.
Volgens mij zit er onderin de olie aansluiting van een Mitsu ook een gaatje van ongeveer die grootte..

Tsja als je t zo stelt.. heb je zelfs kans dat je je keerringen er uit blaast...

V70R^2

En hoe zou oliedruk er voor kunnen zorgen dat je keerringen eruit poppen?

Dat is door carter druk door blow by langs de zuiger of een verstopte carter ventilatie. Olie drukt nergens tegen een keerring aan.

arjenT5R

Citaat van: V70R^2 op 21-08-2017 10:32:46
En hoe zou oliedruk er voor kunnen zorgen dat je keerringen eruit poppen?

Dat is door carter druk door blow by langs de zuiger of een verstopte carter ventilatie. Olie drukt nergens tegen een keerring aan.

jij begrijpt me verkeerd, in de turbo zitten ook keerringen.

Als de verschil druk over de turbo groot is of te groot dan komt die druk dus op as+lagering maar ook op de keerringen in de turbo. Mij dunkt...

Piet

Citaat van: Johann op 21-08-2017 09:04:51

Stimmt....
Die zal er in de cartridge van de Mamba dan wel niet zitten.

arjenT5R

Citaat van: Evilknievel op 19-08-2017 12:24:06
Citaat van: KIM op 19-08-2017 12:21:24
Ik ga uit van een gelijkwaardig aan origineel.

Hier ga ik ook vanuit.
Zal er tien bestellen. Ben zelf over 10 dagen terug in Nederland en dan zullen ze er vast wel zijn.

1. Thijs
2. ArjenT5R
3. Bert Jan
4. KIM
5. Freefall
6.
7.
8.
9.
10.

Gisteren nog even gekeken samen met Gemene Knevel, de alibaba IC's zijn €120 per stuk excl verzenden en ex douane sjips. Dus dan zit je ook zo richting 2 meier.

En vanuit Duitsland magazijn dus geen gedonder met invoerrechten. En dan wordt t ieder voor zich denk ik.
Vanaf 10 is deze dan €150 incl verzenden maar als je 10 IC's aan huis laat bezorgen heb je ook weer kans op douane gedonder ben ik bang.
Dus ik denk dat t beter ieder voor zich is.

EDIT: Kan natuurlijk wel eens een ali berichtje doen wat mogelijk is voor een stuk of 10 en naar verschillende adressen verzenden  :eusa_dance:

arjenT5R

Oh dat zou zomaar nog eens geinig uit kunnen gaan pakken, ik heb contact en ze reageren vrij snel en netjes.
Er zijn verschillende diktes verkrijgbaar en ze gaat me een prijslijst sturen.

Iemand die zo weet wat de max dikte is?
Ik had in de Neppert volgens mij een 50mm I/C zitten pastte allemaal net incl airco.
Denk dat je zonder airco wel dikker kan eventueel.

Edit: Grote kortingen mogelijk ik ben zeer benieuwd  ;D