Reparatie R-bumpers

Gestart door cornelis-b, 19-08-2017 13:32:12

Vorige topic - Volgende topic

jan smit

Zijn sommige soms jaloers omdat henk iets kan wat een ander niet kan..

peteRRR

Hij heeft em op automatische piloot staan joh.
Lekker laten gaan ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

rpakuypers

-D©©©L-

Citaat van: cornelis-b op 26-08-2017 21:40:32
Citaat van: -D©©©L- op 26-08-2017 21:37:20
Citaat van: cornelis-b op 26-08-2017 21:31:38
Citaat van: arjenT5R op 26-08-2017 20:01:08
Citaat van: cornelis-b op 26-08-2017 19:42:08
850R / T-5R bumpers zijn niet te lassen, de X70R bumpers wel te lassen. Ik gebruik een traaghardende hars, duurt 24 uur voor deze is uitgehard. Glasvezel en polyesterhars laat na een jaar los. Belangrijk is een goede voorbewerking.

En als er nou een paar handige forummers hier zijn die dat zelf wel zouden willen doen, want daar is t forum voor lijkt me.
Welk materiaal moeten we bestellen en waar?
Hoe lang blijft dat spul van jou zitten? En houdt t wel als je het alleen aan de achterkant aanbrengt?

Kom maar eens op met die handigheidjes  ;D

Zoals ik al aangaf een een goede voorbewerking is belangrijk, hoelang het blijft zitten: lang, of het sterk is als het alleen aan de binnenkant zit: beresterk.

Ik kan wel een hele handleiding maken maar dat doe ik niet, dan heb ik straks niks meer te hobbyen ;D Dan krijg ik straks het zelfde als met ABS controllers, ze proberen het eerst zelf en als het dan niet goed gaat komen ze als nog naar mij of ik het even kan oplossen en mag ik de meuk van een ander herstellen.

Een handige forumer kan zelf ook zoeken naar de juiste materialen  ;)

Dus eigenlijk een verkoopadvertentie?

Niks zinnigs te melden Marco? De bakker verteld je ook niet wat ie in zijn broden stopt terwijl iedereen een broodmix kan kopen.
dit forum is naar mijn idee geen (web)shop

peteRRR

Juist,...en waarom zou je dat een ander niet gunnen?

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

jan smit

Hij repareert verkoopt niks

cornelis-b

Nu gaarne stoppen met dit gezeur AUB want ik begin het gezeik zat te worden zeker van jouw Marco
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID25761

Citaat van: cornelis-b op 26-08-2017 23:15:23
Nu gaarne stoppen met dit gezeur AUB want ik begin het gezeik zat te worden zeker van jouw Marco

Waarom nou  :eusa_think:

heb net bier en chips gepakt  ;D

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 26-08-2017 23:17:42
Citaat van: cornelis-b op 26-08-2017 23:15:23

Waarom nou  :eusa_think:

heb net bier en chips gepakt  ;D

Ben jij ook weer onder je steen vandaan gekropen?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

delarue

Vanuit mijn ervaring als voorzitter van een andere autoclub en als moderator van het forum dat daarbij hoort, kan ik zeggen dat dit soort onderwerpen altijd hete hangijzers blijven.

Ik denk dat de conclusie gebaseerd moet worden op de uitspraak dat mannen altijd kleine jongetjes blijven met wat groter en duurder speelgoed naarmate de leeftijd vordert.

Wat alleen stekend is en stekend zal blijven is dat het stuk wederzijds respect en het elkaar in de waarde laten niet meegroeit met het groter wordende speelgoed.

Als je het zo bekijkt blijken in de praktijk veel mannen op sociaal emotioneel vlak nog steeds dezelfde kleine jochies als vroeger.

Als Italofreak en Volvo-adept ben ik niet voor niets op dit forum gekomen en stiekem had ik gehoopt dat de Volvisten net zo  gedistingeerd zouden zijn (in ieder geval in hun uitlatingen) als de auto's van ons geliefde merk.

Dat de praktijk anders uitwijst lees ik de laatste weken steeds meer hier en ik moet zeggen dat het nu gewoon bijna lachwekkend is.

Mensen...het gaat om een gedeelde hobby of zelfs passie; we vertegenwoordigen hier volgens mij alle gelederen van de maatschappij en laten zien dat door dit gedeelde belang een stuk gelijkwaardigheid of broederschap ontstaat.

En tuurlijk is voor veel mensen het gras bij de buren altijd groener. Het zou ons echter geen reet moeten interesseren zo dunkt me. Ik ben in ieder geval druk zat met het mijne en gun iedereen zijn stuk gras zonder het onder zijn voeten weg te maaien.

Enfin; lean back, wees tolerant, laat los en stel je niet aan...
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

Boeijke

Wat een gezever (al)weer.

Henk maakt een hoop mensen blij omdat hij voor een paar centen bumpers repareert. Ik denk als hij serieus zijn uren zou gaan tellen dat hij dik verlies maakt met de prijs die hij nu vraagt voor een reparatie. Dus nee...commercieel is het ook al niet.

Erg jammer dat er altijd weer mensen zijn die een ander schijnbaar niets gunnen.  Gebeurd de laatste tijd (te) vaak hier.
Zo jammer.....had van bepaalde mensen, zeker gezien hun leeftijd, meer tact en meer volwassene reactie verwacht.

UserID6342

Helemaal mee eens !!  Weer een topic onderhand vakkundig om zeep geholpen, door dom gel*l.  Henk heeft groot gelijk dat hij niet alles verteld hoe te doen, zou het zelf ook niet doen.  Als je de daadwerkelijke kosten en tijd allemaal telt die in de bumper herstel gaat zitten, staat Henk voor minder als niets te werken en dan is een zogenaamde 'commerciële' opmerking niet op zijn plaats !

Daarbij, het gaat niemand platweg geen flikker aan, of het wel of niet commercieel is.  Is niemand zijn probleem, heel simpel.  Als het al een probleem zou zijn, dan zou het iets voor de mods zijn en niet voor de bezoekers van het forum.  Wie dan ook !

Bovendien, al zou het commercieel zijn (wat het niet is), wat is daar mis mee ?  Precies, helemaal niets !!

Verder helemaal met Willem, Peter, Delarue, Jan Smit, etc. mee eens !

spijky

Als dit een verkoopadvertentie is kunnen we beter het hele forum opruimen. Het staat hier vol met reparaties.
En stel je voor dat dan een persoon een ander helpt of om een gunst vraagt en er een kleine vergoeding voor vraagt.
Allemaal verkoopadvertenties die blogs hier.  8)

Ik geloof dat mijn kinderen nog meer respect voor elkaar hebben. 

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

UserID6342

Piet

Citaat van: delarue op 27-08-2017 01:24:08
Vanuit mijn ervaring als voorzitter van een andere autoclub en als moderator van het forum dat daarbij hoort, kan ik zeggen dat dit soort onderwerpen altijd hete hangijzers blijven.

Ik denk dat de conclusie gebaseerd moet worden op de uitspraak dat mannen altijd kleine jongetjes blijven met wat groter en duurder speelgoed naarmate de leeftijd vordert.

Wat alleen stekend is en stekend zal blijven is dat het stuk wederzijds respect en het elkaar in de waarde laten niet meegroeit met het groter wordende speelgoed.

Als je het zo bekijkt blijken in de praktijk veel mannen op sociaal emotioneel vlak nog steeds dezelfde kleine jochies als vroeger.

Als Italofreak en Volvo-adept ben ik niet voor niets op dit forum gekomen en stiekem had ik gehoopt dat de Volvisten net zo  gedistingeerd zouden zijn (in ieder geval in hun uitlatingen) als de auto's van ons geliefde merk.

Dat de praktijk anders uitwijst lees ik de laatste weken steeds meer hier en ik moet zeggen dat het nu gewoon bijna lachwekkend is.

Mensen...het gaat om een gedeelde hobby of zelfs passie; we vertegenwoordigen hier volgens mij alle gelederen van de maatschappij en laten zien dat door dit gedeelde belang een stuk gelijkwaardigheid of broederschap ontstaat.

En tuurlijk is voor veel mensen het gras bij de buren altijd groener. Het zou ons echter geen retet moeten interesseren zo dunkt me. Ik ben in ieder geval druk zat met het mijne en gun iedereen zijn stuk gras zonder het onder zijn voeten weg te maaien.

Enfin; lean back, wees tolerant, laat los en stel je niet aan...

Mooi gezegd.
Maar we moeten denk ik niet vergeten dat het steeds om een toch wel klein aantal dezelfde mensen gaat die dit kinderachtige apenrots gedrag vertonen, op de meesten hier is het gestelde gelukkig niet van toepassing.
Het is jammer dat die negativiteit van dat soort lui altijd ook zo opvalt waardoor het forum al gauw alleen maar hieruit lijkt te bestaan.
Maar de meesten hier zijn dit stadium van kinderachtigheid wel ontgroeid en kunnen wel normaal op een volwasden manier met elkaar omgaan en zeuren niet zo over van alles en nog wat.
Laten we eerlijk zijn, zoals Boeijke dat ook treffend  zei, wat in hemelsnaam is er nou voor het forum zo negatief, schadelijk, ondermijnend of weet ik wat aan wat Henk hier doet?
Is het een soort advertentie... wellicht, en wat dan nog?
Dit als een soort commerciele activiteit zien waar een noemenswaardige omzet uit gegenereerd wordt is toch gewoonweg .. tja ridicuul?
35 euro voor al dat werk is toch zeker geen serieus commercieel bedrag te noemen, het is gewoon bizar eigenlijk om daar zo'n ophef over te moeten maken.
Het niet aflatende ge-emmer hierover is uiteindelijk veel schadelijker voor het forum.
Het zou wel eens goed zijn als sommigen hier ook eens zouden snappen dat ze één van de vele deelnemers zijn van dit forum en niet degenen zijn die bepalen wat hier wel of niet gepost kan worden.