Reparatie R-bumpers

Gestart door cornelis-b, 19-08-2017 13:32:12

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Voorlopig hoef ik mij niet te vervelen, sinds gisteravond weer drie gekraakte bumpers binnen ter reparatie. De CY bumper is weer een echte uitdaging. Eerst maar eens kijken hoe ik de breuk weer netjes bij elkaar kan krijgen en dan de rommel, glasvezel en hot glue, aan de binnenkant verwijderen.
Het komt zeker weer goed met dit trio ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Woger

Altijd gezellig zo een woonkamer  ;D

peteRRR

Dat stuk banaan is wel zwoar mishandeld :eusa_silenced:

Mooi dat het weer hersteld kan worden.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Piet

Benieuwd naar foto's vam het resultaat

cornelis-b

De eerste stap is gedaan, ik ben begonnen met de CY bumper. Nu nog eens kijken hoe ik dat gat ga overbruggen. Zat een hoop bende opgesmeerd en best veel slijpwerk gehad aan een kant, de glasvezelmat kon ik er zo uittrekken. Nu weer in verband met wat hechtingen en voor vandaag even klaar.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

bert850

Bij wheeler dealers ook een mooie bumper reparatie gezien.
aflevering ging over BMW 8 serie,  misschien ken je die al.
Bert

cornelis-b

Citaat van: bert850 op 19-08-2017 15:08:38
Bij wheeler dealers ook een mooie bumper reparatie gezien.
aflevering ging over BMW 8 serie,  misschien ken je die al.
Bert

Die is mij bekend ;D

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Weer lekker ambachtelijk bezig!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

cornelis-b

Het weer is lekker dus weer verder met de bumpers, eerst het nodige slijpwerk aan de CY bumper gedaan. Aan de buitenkant had ik over het gat een stukje bakpapier gedaan en dit afgeplakt met duct tape om te voorkomen dat een groot deel van de hars door de koolstofband weg zou lekken., dit is goed gelukt en het gat was zo goed als dicht.

Na het nodige slijpwerk was dit het eerste resultaat, weer een prima ruwe ondergrond voor de tweede laag. Je ziet hier rechts nog een paar kleine gaatjes. De andere kant is weer mooi dicht.

Na het slijpen de tweede laag koolstof aangebracht en over 24 uur ga ik verder met deze bumper.

Verder ook de grijze bumper voorzien van een eerste laag

En als laatste de zwarte bumper ook maar gelijk mee gepakt.

Morgen weer een dag, nu mogen ze nog lekker buiten liggen maar vanavond gaan ze het magazijn uuuuh de woonkamer weer in ;D

Zeg maar Henk tegen mij

rob850/480

Lekker bezig.
Ik mis wel de aangever op de foto?

cornelis-b

Vandaag heb ik het project afgerond en de bumpers zijn weer super sterk en klaar voor de laatste stap: Schuren, plamuren en spuiten.

De CY bumper, de meest gehavende van de drie waarvan het gat wat er inzat weer volledig is gedicht. De tweede foto heeft een schaduw, had geen zin een nieuwe te maken ;D

De grijze

De zwarte

En nog een keer met zijn drieën

Zeg maar Henk tegen mij

spijky

Dat ziet er weer goed uit
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

UserID6342

-D©©©L-

Zie er mooi uit !

Wat maakt dat de hars nu wel hecht op het PUR materiaal van de bumper ?
Het word nog een mooie klus om de koek oude filler te verwijderen van het CY kleurig exemplaar, die zal door de mechanische inwerking grotendeel onthecht zijn.  

GroKo

Prachtig werk! Ik heb ook nog een gekraakte CY-bumper liggen.
Kan ik die bij jou ter reparatie aanbieden?