Re: Groupbuy aluminium intercooler 52mm

Gestart door arjenT5R, 22-08-2017 12:29:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

#210
Citaat van: V70geRwin op 04-08-2020 22:53:14
Heb hem ook.
Vooral in de zomer merk je dat hij het beter volhoud en meer oemp voor 't geld heeft.

Oemp ??

Ik heb de  alu-intercooler al , koop de alu-radiator ook nog, en heb alle slangen al vervangen voor DO88 4 laags.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

V70R^2

Wat heb je betaald? heb je alleen de IC of ook radiateur? Die chinezen kopiëren elkaar nogal dus pas op met wat je koopt. Met de juiste leverancier en je hebt een radiateur identiek aan die van DO88 en een IC die, pak hem beet, 75% winst boekt t.o.v. DO88.

Verder merk je voornamelijk vermogensbehoud, pull na pull, zeker met de 30+ temperaturen van komende week ga je dat enorm merken.

konniekip

Als iemand er nog eentje heeft liggen en kwijt wil, graag een pmmetje. Grt.

-D©©©L-

Citaat van: V70R^2 op 04-08-2020 23:46:46
Wat heb je betaald? heb je alleen de IC of ook radiateur? Die chinezen kopiëren elkaar nogal dus pas op met wat je koopt. Met de juiste leverancier en je hebt een radiateur identiek aan die van DO88 en een IC die, pak hem beet, 75% winst boekt t.o.v. DO88.

Verder merk je voornamelijk vermogensbehoud, pull na pull, zeker met de 30+ temperaturen van komende week ga je dat enorm merken.

Hoeveel warmte maak je eigenlijk bij een sprint naar 100km/h ?  ;D

Citaat van: konniekip op 05-08-2020 07:55:26
Als iemand er nog eentje heeft liggen en kwijt wil, graag een pmmetje. Grt.

Vraag Thijs https://volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=4559 eens. ?! 
Ik weet dat hij nog een plug&play set heeft liggen compleet met buizen en slangen. Pasklaar.
Daar zit ook een aangepaste stationairregelaarhouder bij om ruimte te maken voor de buizen.


Maarten

Citaat van: V70R^2 op 04-08-2020 23:46:46
Wat heb je betaald? heb je alleen de IC of ook radiateur? Die chinezen kopiëren elkaar nogal dus pas op met wat je koopt. Met de juiste leverancier en je hebt een radiateur identiek aan die van DO88 en een IC die, pak hem beet, 75% winst boekt t.o.v. DO88.

Verder merk je voornamelijk vermogensbehoud, pull na pull, zeker met de 30+ temperaturen van komende week ga je dat enorm merken.

Heb alleen de IC en heb €164 betaald
merk is GPI

Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

V70R^2

Mooi prijsje.

Het probleem is dat het merk GPI niks betekend, zo noemen ze zich allemaal.namelijk, maar de kwaliteits verschillen onderling zijn gigantisch. Kwam die in een witte gebleekte of ik een bruine kartonnen doos? Die bruine, met name de radiateurs, zijn bagger rommel en is een kopie van een kopie ;D

Stefan

Ze hebben ook een website: http://gpiautoparts.com/index.php
Daar staat overigens niets over de kleur van de doos......
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

arjenT5R

Haha ik heb verschillende leveranciers die allemaal onder die naam leveren inderdaad.
GPI directly factory store.
Store GPI factory directly.

And so on eentje is zo goedkoop dat ze niet in Nederland kunnen leveren maar dat het wel vanuit NL naar België verstuurd kan worden hahahaha...

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Maarten

Citaat van: V70R^2 op 05-08-2020 13:31:34
Mooi prijsje.

Het probleem is dat het merk GPI niks betekend, zo noemen ze zich allemaal.namelijk, maar de kwaliteits verschillen onderling zijn gigantisch. Kwam die in een witte gebleekte of ik een bruine kartonnen doos? Die bruine, met name de radiateurs, zijn bagger rommel en is een kopie van een kopie ;D

Hij kwam in een bruine doos, de IC zit dicht verpakt in plastic met GPI logo erop.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Maarten

Maar ik denk altijd maar zo, hij is meer dan de helft goedkoper ????, maar is hij ook meer dan de helft zo slecht ? , of levert hij minder dan de helft van het vermogen van de beroemde DO88 ?
Ik heb daar ook 5 jaar geleden de beroemde knopjes voor mijn raam bediening gekocht, en op het verkleuren na ben ik best tevreden.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

-D©©©L-

Citaat van: Maarten op 06-08-2020 10:30:17
Maar ik denk altijd maar zo, hij is meer dan de helft goedkoper ????, maar is hij ook meer dan de helft zo slecht ? , of levert hij minder dan de helft van het vermogen van de beroemde DO88 ?
Ik heb daar ook 5 jaar geleden de beroemde knopjes voor mijn raam bediening gekocht, en op het verkleuren na ben ik best tevreden.

Ik denk dat het verkleuren van de intercooler niet zo erg is.

Maarten

Citaat van: -D©©©L- op 06-08-2020 10:35:55
Ik denk dat het verkleuren van de intercooler niet zo erg is.

Das fijn om te weten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Maarten

Citaat van: arjenT5R op 05-08-2020 16:16:18
Haha ik heb verschillende leveranciers die allemaal onder die naam leveren inderdaad.
GPI directly factory store.
Store GPI factory directly.

And so on eentje is zo goedkoop dat ze niet in Nederland kunnen leveren maar dat het wel vanuit NL naar België verstuurd kan worden hahahaha...



De mijne kwam binnen 1 week uit Tsjechië .
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de Boeing

Citaat van: -D©©©L- op 06-08-2020 10:35:55
Ik denk dat het verkleuren van de intercooler niet zo erg is.

;D ;D

Ik heb wel een Do88 intercooler, deze is toch echt wel wezenlijk anders dan die china gevallen (of toch de china intercooler die ik ervoor had, nooit gemonteerd overigens)

Do88:


https://volvo850forum.nl/index.php/topic,70606.msg1734640.html#msg1734640

Past perfect! zal zeker beter koelen dan origineel maar is wel fors zwaarder!! (voordeel versus nadeel  ???  ;D)