auto op alarm, startblokkering

Gestart door tmenkveld, 30-08-2017 08:49:55

Vorige topic - Volgende topic

tmenkveld

Hallo,

Mijn volvo heeft me geblokkeerd :(

Mijn afstandsbedieningen deden het opeens allebei niet meer, nieuw batterijen geprobeerd, helaas geen effect. Volvo Amersfoort gebeld; zeggen dat je de auto gewoon moet open doen met sleutel en als je dan de auto start dan gaat het alarm eraf. Helaas, dat laatste gebeurde dus niet. (wat ik later ook las hier op het forum; alarm gaat er alleen af met de AB)
Heb zekering 6 eruit gehaald, ben ik in ieder geval van het gillen af.

Als ik de sleutel in contactslot steek, gaan alle lampjes gewoon aan maar als ik probeer te starten hoor ik alleen een klik. Startmotor gaat dus niet rond, helemaal niets! Dus ik vermoed dat dit een startblokkering is van het alarm en niet de immobilizer.

Ik heb gekeken naar de relais. maar waar relais 210/211 moet zitten zit helemaal niets. (Ik las hier op het forum dat je dit relais kon vervangen door een "halve" en dat je dan zonder afstandsbediening weer verder kunt)

Maar helaas zoals hier enigzins te zien; geen 210/211 relais

Die zou er wel moeten zitten;

Het alarm is wel een type 3 alarm, met ultrasoon sensoren en motorkap sensor etc etc. Als je er een aanhanger achter hangt gaat hij al piepen.

Het gaat om een Volvo S70 2,5T (van Dane geweest oa) van 1998 (volgens mij nog net oude type)
ik heb geen extra "sleuteltje voor het alarm"waar ik ook al meer over gelezen heb hier.

Voor nu zou ik graag willen weten hoe ik de startblokkering(?) kan omzeilen zodat ik weer rijden kan!
Iemand ideeën of iemand in de buurt van Amersfoort/ Bunschoten die me zou kunnen helpen op locatie?

Volvo dealer geeft aan de komende twee weken geen tijd te hebben ???

alvast hartelijk dank voor alles wat zou kunnen helpen.

Jeroentjuh

Heb je een foto van de afstandsbediening?

tmenkveld

hier de twee afstandsebedieningen. de orginele en zo'n klapsleutel

Ries van de Zilverschuit

Grappig, nou ja niet echt natuurlijk, maar dit had ik een paar maanden terug ook aan het handje. Precies hetzelfde: auto niet meer met de ab open te krijgen. En natuurlijk gaat het alarm dan af na het openen. Ik zou het even moeten nakijken in de handleiding, maar je hebt om een bepaald moment de gelegenheid om de auto te starten na het afgaan van het alarm. Bij mij werkte dat niet en het alarm bleef ook gaan (gelukkig is de sirene kaduuk).

Pas toen ik de accupool los haalde, lukt het me om met de ab de auto een keer van het alarm af te krijgen. Toen ik hem weer op slot deed met de ab en toen weer open (lukt dus niet) begon het hele gedoe weer opnieuw. Weer accupool los, kon ik de auto weer ontgrendelen.  Sindsdien de ab niet meer gebruikt, doe ik de auto met de sleutel dicht.

Oorzaak heb ik niet kunnen achterhalen nog, maar ik verdenk de vgla-module onder de klokkenwinkel. De dealer kon daar ook met de uitleestool niet meer inkomen om mijn twee ab's opnieuw te programmeren.

Relais 210/211 hoort bij het alarmsysteem van een 850 volgens mij. Dat is echt anders dan in een X70.

'k Ben nog wel naar een oplossing aan het zoeken, maar dat is een beetje ingewikkeld omdat de inlogcodes van de vgla-module aan de auto gekoppeld zijn. Je kunt er niet zomaar een andere inhangen.  
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jeroentjuh

S70 heeft idd geen relais zoals de 850 die heeft. De S70 heeft een ontvanger (oranje) op de tellerklok  zitten en een losse VGLA (alarm) module...

tmenkveld

aah, dat verklaard de "missende" relais.

Ik sleep 'm vanmiddag naar Serva Nijkerk. Ik weet echt niet meer wat ik anders zou kunnen doen.

ik post eventuele oplossingen zodat een ander er misschien nog wat aan heeft!

Ries van de Zilverschuit

Heb je de accupool als even losgehaald om daarna te proberen de auto alsnog van het alarm te halen?

peteRRR

Niet toevallig een zendmast bij je in de buurt geplaatst ;D ;)
Daar gaat de CV en onderbreker ook raar van doen en die sleutelkastjes/binnenwerk schoon houden met spiritus of zoiets.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

tmenkveld

Heb de afstandsbedieningen allebei los gehad en schoongemaakt.

Accupool er ook afgehad, want ik wist eerst niet welke zekering ik eruit moest trekken, en als je de accupool eraf haalt dan gaat het alarm een heel stuk zachter! dat werkt al wel een stuk fijner!  :)

De volvo dealer gaf geen garantie dat het zou lukken. Dus ik krijg de auto misschien terug zonder alarm (maar daar kan ik nog wel mee leven) en als ik pech heb misschien ook zonder werkende afstandsbediening. dat zou ik minder leuk vinden!  >:(

cornelis-b

Op de sloop kijken of er een X70 staat met AB en dan de regelunit en de AB nemen en deze regelunit in jouw wagen plaatsen dan werkt het gewoon weer. Mits het ook werkt op de demontage wagen. Regelunit vervangen is een kwartier werk.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ries van de Zilverschuit

TS: vertel in elk geval even hoe afgelopen is. Je snapt daar ik daar erg benieuwd naar ben.  ;)

cornelis-b

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 31-08-2017 10:16:19
TS: vertel in elk geval even hoe afgelopen is. Je snapt daar ik daar erg benieuwd naar ben.  ;)

Het hele systeem bestaat uit de regelunit onder de schopplaat bestuurderskant en de ontvanger op het tellerblok. Ik heb al bij diverse X70 types de regelunit vervangen met een set van een demontagewagen en dan is programmeren niet nodig omdat de AB's al zijn ingeleerd op de regelunit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ries van de Zilverschuit

Het kan zijn dat de dealer bijvoorbeeld voorstelt om de vgla-module te vervangen om daar de ab's nieuw op in te leren. Maar ik vermoed dat dat een heel kostbaar grapje wordt.

Het kan ook zijn hij adviseert om voortaan de auto gewoon met de sleutel op slot te doen en de ab's buiten bedrijf te stellen.

Mogelijk is er nog een andere oplossing, maar volgens mij zijn de ab's onlosmakelijk verbonden met de vgla-module.

Het vinden van een werkend setje op de sloop met twee ab's is niet bepaald eenvoudig kan ik uit ervaring vertellen. Blijkbaar is de boel al defect of incompleet als de auto's daar belanden. 

nieuwe_arjan

Citaat van: nieuwe_arjan op 07-10-2013 22:58:29
Waarschijnlijk VGLA (Volvo Guard Lock and Alarm system)

Bij mij (V70'97) zekering 6 eruit en het alarm was stil, de backup-accu in het alarm is defect (wist ik al).

Mijn afstandsbediening deed niets meer. >:(

ANWB had fix gemaakt om thuis te komen en thuis met vol-fcr de VGLA codes gewist en rijden weer  :laugh:

De fix was: ...... eruit en ....... erin: klaar

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 30-08-2017 10:35:41
Pas toen ik de accupool los haalde, lukt het me om met de ab de auto een keer van het alarm af te krijgen. Toen ik hem weer op slot deed met de ab en toen weer open (lukt dus niet) begon het hele gedoe weer opnieuw. Weer accupool los, kon ik de auto weer ontgrendelen.  Sindsdien de ab niet meer gebruikt, doe ik de auto met de sleutel dicht.
Eerst maar eens een "nieuwe" ontvanger proberen, of
Citaat van: nieuwe_arjan op 24-10-2010 16:06:54
Bij mijn V70 '97 zit de ontvanger boven de tellers.
Na het vervangen van wat teller lampjes en dus de stekker van de CV ook los (deze er ook afgeschroefd, want: wat is dat? Ook het alluminium plaatje wat er achter zit, want: wat zit daar achter? ) werkt de CV als nooit tevoren.
Eerst naast de auto met moeite, ja hij gaat open/dicht.
Nu van ruime afstand klik/klik.

Ik heb geen idee waarom, maar het werkt nu weer perfect. ;D

Ries van de Zilverschuit

Zou inderdaad de ontvanger boven de klokkenwinkel ook nog kunnen zijn. Dacht ik eerst ook, maar was het probleem toch niet.