auto op alarm, startblokkering

Gestart door tmenkveld, 30-08-2017 08:49:55

Vorige topic - Volgende topic

tmenkveld

De volvo dealer is nog bezig, het is dus helaas niet zo makkelijk.

ik hoop vandaag meer te horen. wordt sowieso een dure klus als ze zo aan het zoeken zijn.

dank voor de tips in iedergeval, en ik laat meer horen als ik meer weet!

tmenkveld

Ik post nog even de afloop van het verhaal.

Helaas niet echt een duidelijk antwoord.

De Volvo dealer heeft er een week over gedaan. Ze hebben een nieuwe sleutel aangeschaft en ingeregeld. Dat lukte eerst niet, maar na wat pogingen is het alarm er toch af gegaan.

Veel zoekwerk geweest, en uiteindelijk is het mij niet duidelijk geworden wat er nu opgelost is. Alarm, cv alles doet het gelukkig wel weer!

In iedergeval is er geen optie bij mijn auto om het alarm eraf te krijgen zonder afstandsbediening, soms kun je door te starten het alarm uitschakelen (zoals bij sommige 850 x70 wel kan)

Ries van de Zilverschuit

Ze hebben dus alleen een nieuwe ab-handzender laten komen en die gekoppeld aan de het alarm, na verschillende mislukte pogingen? Konden ze niet met de code niet het vgla-kastje komen? Al begrijp ik uit je woorden dat ze dat allemaal niet zo exact verteld hebben.

Het vgla-kastje hebben ze dus niet vervangen?

En je oude handzenders werken ook nog steeds?

En uiteindelijk heb je dus alleen een nieuwe handzender betaald?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

nieuwe_arjan

Citaat van: tmenkveld op 11-09-2017 10:29:43
Ze hebben een nieuwe sleutel aangeschaft en ingeregeld. Dat lukte eerst niet, maar na wat pogingen is het alarm er toch af gegaan.

Sleutel en alarm zijn twee verschillende dingen, alarm eraf is simpel: met vol-fcr de VGLA codes wissen, het is wel even een herrie als je er mee bezig bent.

Citaat van: tmenkveld op 11-09-2017 10:29:43In iedergeval is er geen optie bij mijn auto om het alarm eraf te krijgen zonder afstandsbediening, soms kun je door te starten het alarm uitschakelen (zoals bij sommige 850 x70 wel kan)

Jawel, met vol-fcr de VGLA codes wissen.

Maar ...... Je hebt nu 3 werkende sleutels en 2 werkende afstandsbedieningen?

Of: 2 werkende sleutels en 3 werkende afstandsbedieningen?

Ries van de Zilverschuit

In Volvo-terminologie heet een ab een sleutel, als ik tenminste goed meegekeken heb op het vgla-gedeelte van de de systeemtester.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

tmenkveld

Ik had even goed moeten navragen. Want ik weet idd niet of ze nu in dat VGLA kastje iets gewist hebben (die term is uberhaupt niet gevallen) Zal wel moeten als ik het goed begrijp want hoe is het alarm er anders afgekomen.

Ik heb maar 1 werkende afstandsbediening. Ze wilden de tweede niet inregelen (want de batterij zat niet goed vast,?  :eusa_wall:) ook weer een vreemde reden.
2 werkende sleutels, want de chip was ik (kennelijk) zelf kwijtgeraakt met het vervangen van het batterijtje. Dat zou goed kunnen want die zit los in die klapsleutel.

zucht, vervelend avontuur. Maar ik kan weer rijden!