Opgelost:ABS en TRACS lampje branden, geen foutcode uit te lezen, OBD-2

Gestart door rjverbrugh, 03-09-2017 11:50:01

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Met autodoc heb ik goede ervaringen. Goed assortiment (Nissens hebben ze dan weer niet) en goede prijzen. Levering duurt iets langer, komt uit Berlijn als ik goed gezien heb.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

rjverbrugh

Zojuist besteld.

Even nog vraag: moet de tank echt iets  naar beneden om de stekker er langs te krijgen? Dat lijkt me namelijk nogal een rotklus.....kan dat niet anders?

volvobug

Citaat van: rjverbrugh op 19-09-2017 13:37:10
Zojuist besteld.

Even nog vraag: moet de tank echt iets  naar beneden om de stekker er langs te krijgen? Dat lijkt me namelijk nogal een rotklus.....kan dat niet anders?

Ik heb de tank aan de rechter-voor-zijde iets gelost, even ondersteunen met een krikje of zo. Valt erg mee en het maakt het een stuk makkelijker om de stekker er door te krijgen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Een bijna lege tank helpt ook een heel beetje, weet ik uit ervaring.

rjverbrugh

Okay, dan nog maar even op benzine rijden, zit nog kleine 30l in....

Ries van de Zilverschuit

'k Heb indertijd op de toevoer van de brandstofpomp een andere slang gezet en toen extern stroom op de pomp. Die pompte de inhoud van de tank in nowtime over in een emmer.  ;D  Wel oppassen met roken...

rjverbrugh

Eindelijk vandaag de tijd om de sensoren te vervangen. Die zaten allebei goed vast, vermoed dat het de originele nog waren. Er dus uit moeten tikken, waarbij je de sensor sowieso molt. Tank zakken was ook nog een ding, zat nog 25-30l in, maar ondersteund door een versnellingsbaksteun ging het prima. Stekker erdoor gewurmt, nw sensoren gemonteerd, en gekijk ook maar even de schijven vervangen. Rondje rijden, en na 20m gingen die k..lampjes uit! Dus gelukt, dank voor de adviezen en tips hier op het forum.

cornelis-b

Mooi dat het probleem is opgelost, nu weer genieten van de auto. Controller goed en sensors goed dus weer veel roffel plezier
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobug

Citaat van: rjverbrugh op 06-10-2017 17:17:47
Eindelijk vandaag de tijd om de sensoren te vervangen. Die zaten allebei goed vast, vermoed dat het de originele nog waren. Er dus uit moeten tikken, waarbij je de sensor sowieso molt. Tank zakken was ook nog een ding, zat nog 25-30l in, maar ondersteund door een versnellingsbaksteun ging het prima. Stekker erdoor gewurmt, nw sensoren gemonteerd, en gekijk ook maar even de schijven vervangen. Rondje rijden, en na 20m gingen die k..lampjes uit! Dus gelukt, dank voor de adviezen en tips hier op het forum.

O ja, mosterd na de maaltijd maar je kunt via het gat in de remschijf waardoor je ook de handremschoenen afstelt met een drevel de sensor er uit tikken als die vast zit (en die zitten ze na zoveel jaren. Maar mooi dat het gelukt is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Klopt Ruud, maar dan nog sla je vaak de sensor in de poeier.... Of nog leuker, de sensor stoekt op, kun je alsnog de hele boel loshalen ;D