Opgelost:ABS en TRACS lampje branden, geen foutcode uit te lezen, OBD-2

Gestart door rjverbrugh, 03-09-2017 11:50:01

Vorige topic - Volgende topic

rjverbrugh

Heb al het forum afgespeurd, maar kom er niet helemaal uit. Sinds kort branden dus beide lampjes en dacht gisteren even de foutcode uit te lezen. Heb dus een T5R met OBD-2, maar bij uitlezen gaf hij geen foutcodes. Kon dus ook niets resetten. vraag is dus of dit okay is? Via de OBD-2 moet je toch ook deze fouten uit kunnen lezen? Weet nu namelijk waar de fout zit.

arjenT5R

Watvoor auto bouwjaar etc, je kan niet zomaar alles uitlezen via universeel obd soms heb je andere kanalen nodig zoals brickdiag of VOL-FCR ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Jeroentjuh

Rommel ook eens aan de sleutel als deze in het contactslot zit.. 

rjverbrugh

Zo ziet het eruit:

Het is trouwens een ex-Duitse T5R met 1e toelating november 1995. Heb wel ooit het motormanagementlampje kunnen resetten via de OBD-2 aansluiting,  na een melding over de TPS. Gemorrel aan de sleutel in het contact veranderd niets.

rjverbrugh

Zie nu dat photobucket niet meer kan gebruiken. Weet even niet hoe ik nu die foto hier zichtbaar krijg. Maar Tis dus een metaal blok met 5 aansluitingen en daarop een zwarte ronde plastic kap. Leek niet op de fot van de ABS uinit die in Haynes staat....

SB T-5R

Kans aanwezig dat de Abs module kapot is.
Dit betreft dezelfde hardware als een 850R (obd 1,5 en kunststof module).
Deze gaan uiteindelijk allemaal stuk.

rjverbrugh

Is dat de bekende abs-controller? Heb even op internet gestruind, onder het abs blok zit een zwarte kast, die zit vast met 4 mini torx bouten. Wordt die bedoeld? De aansluitingen naar die kast  heb ik net los gehaald en zijn allemaal schoon en zonder roest oid.

cornelis-b

Dat is de bekende controller die er bij jou inzit. Goed te reviseren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rjverbrugh

haasje

Is hij niet uit te lezen of geeft hij geen foutmelding?
In het eerste geval zou het kunnen dat het iets simpels is als bv. een defecte zekering.

razorx

Citaat van: Jeroentjuh op 03-09-2017 14:07:18
Ik zou deze als eerste checken. Zo gedaan en ook een bekende oorzaak. ;)
Als het toch aan de controller ligt kan je goed terecht bij Henk.

rjverbrugh

Citaat van: razorx op 03-09-2017 19:47:44
Citaat van: Jeroentjuh op 03-09-2017 14:07:18
Ik zou deze als eerste checken. Zo gedaan en ook een bekende oorzaak. ;)
Als het toch aan de controller ligt kan je goed terecht bij Henk.
Al gedaan, geen effect, tenminste er gebeurt niks.

Ga nog even de zekeringen controleren, en heb al gepebeet met Henk.

rjverbrugh

rjverbrugh

Na de controller bij Henk gerepareerd te hebben nog steeds lampjes abs en tracs niet uit. Na uitlezen bij Hilko: code  3-1-4, abs sensor re achter. Dus weer wat te doen, maar weet nu wat het is.