V70R "de Houthakker"

Gestart door Markbakker, 04-09-2017 20:49:43

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Citaat van: Redolpho op 15-09-2017 00:05:35
::)

Dus nu krijg je wel geleverd waar je 2150 euro voor hebt neergelegd. Daar koop je een auto voor!!

Heb je enig idee hoelang je daarvoor op benzine in een R kan rijden?

Het 2350 euro verhaal is al helemaal verbazingwekkend. Wat een geld. Volgens mij is dat ongeveer de dagwaarde van je auto in de handel.

Nu zal het halve forum wel weer over mij vallen, maar man wat een geld!!!

Wat maakt het voor de inbouwer uit hoe veel geld de auto waard is? De eigenaar levert de auto, de inbouwer levert een dienst.
Alles wat je aan een oude auto uitgeeft is relatief duur. Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken.
Verder val ik niet over je hoor..  ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

katuut

Dus nu krijg je wel geleverd waar je 2150 euro voor hebt neergelegd. Daar koop je een auto voor!!

Het 2350 euro verhaal is al helemaal verbazingwekkend. Wat een geld. Volgens mij is dat ongeveer de dagwaarde van je auto in de handel.

Nu zal het halve forum wel weer over mij vallen, maar man wat een geld!!!

3x zo kort als op lpg  ;)

Binnen 15.000 km verdien je dat weer terug

Chronisch last van detaildiarree

Ries van de Zilverschuit

Heb je enig idee hoe een R op benzine zuipt?  ;D

Het is eigenlijk een zeer rationeel rekensommetje. Relateren aan de dagwaarde is meer gevoelsmatig, zegmaar.

En lpg heeft met tunen zeker ook andere voordelen, zoals het hoge octaangetal.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

NinaPaul

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 15-09-2017 09:21:58

Heb je enig idee hoe een R op benzine zuipt?  ;D

Het is eigenlijk een zeer rationeel rekensommetje. Relateren aan de dagwaarde is meer gevoelsmatig, zegmaar.

En lpg heeft met tunen zeker ook andere voordelen, zoals het hoge octaangehalte.

Octaangetal.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Markbakker

Het is indd een heel simpel rekensommetje:

Kosten op LPG bij gemiddeld 3000km per maand:

Wegenbelasting: € 121,-
Brandstof: 3000/9 X € 0,60= € 200,-
Totale kosten op LPG per maand € 321,-

Kosten op Benzine bij gemiddeld 3000km per maand:

Wegenbelasting: € 82,-
Brandstof: 3000/11 X € 1,55= € 423,-
Totale kosten op benzine per maand € 505,-

Is een verschil van € 184,- per maand dus na 12 maanden heb ik het eruit, reken eventueel nog 1 tank benzine voor het starten en het duurt een maandje langer voordat ik het eruit heb.

Dat verhaal is maar giswerk, we weten nog helemaal niet of dit wel waar is, het was puur om een voorbeeld te maken.

Redolpho

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 15-09-2017 09:21:58

Heb je enig idee hoe een R op benzine zuipt?  ;D

En lpg heeft met tunen zeker ook andere voordelen, zoals het hoge octaangetal.

Nou heb er toch wel een aantal gehad beste Ries. Ook nog een c70 met ongeveer 400 Pk zelfs.

Ik wens Dhr. Bakker uiteraard veel plezier met zijn aanwinst, maar ik schrok een beetje van het geld. Dat moet goedkoper kunnen lijkt mij.

@ Dhr Bakker. Sorry. Ik wens je het allerbeste en heel veel plezier met je mooie zwarte RRR. Wellicht spotten we elkaar nog eens in Emmen.

BBS

Het kan altijd goedkoper, maar an-sich is de genoemde prijs helemaal niet verkeerd hoor. Ik heb dat jaren geleden ook al eens voor mijn eigen wagen gevraagd en daar kwam ik toch op bijna 2400 euro uit. Alles wel hagelnieuw, dat weer wel. Persoonlijk vond ik dat gewoon te duur voor een dergelijke auto.
Ik ben toch wel blij met mijn 2e handsje gasinstallatie die er nu pico-bello inzit. :eusa_dance:
Volvoloos....

Markbakker

Citaat van: BBS op 16-09-2017 08:23:09
Het kan altijd goedkoper, maar an-sich is de genoemde prijs helemaal niet verkeerd hoor. Ik heb dat jaren geleden ook al eens voor mijn eigen wagen gevraagd en daar kwam ik toch op bijna 2400 euro uit. Alles wel hagelnieuw, dat weer wel. Persoonlijk vond ik dat gewoon te duur voor een dergelijke auto.
Ik ben toch wel blij met mijn 2e handsje gasinstallatie die er nu pico-bello inzit. :eusa_dance:

Daar heb je helemaal gelijk in, al vind ik het idee dat het ik een splinternieuwe installatie heb en de "5 jaar" garantie wel fijn.

NinaPaul

Inderdaad, want een setje lekke vialle lpg injectoren vervangen is snel € 600,-
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Markbakker

Even heel wat anders, zit al een tijdje met een ander probleem.
Precies zoals omschreven in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,83886.0.html
Alleen denk ik dat het bij mij aan de AB ligt en niet aan de ontvanger, want wanneer ik er een nieuwe batterij in doe werkt de AB weer perfect maar na een paar weken wordt het dan weer minder totdat ik hem helemaal niet meer open krijg.
Heb al  3 á 4 keer ergens gestaan en dat ik de auto niet meer open kreeg met de AB en dus de eerste keer met de sleutel open maakte waardoor het alarm afging en ik de auto dus ook niet kon starten, de keren daarna maar een reserve batterij in de auto gelegd zodat ik die er in kon frummelen om het alarm weer uit te doen.
Is er geen mogelijkheid om dit te omzeilen zonder dat ik de auto perse met de sleutel op slot moet doen zodat het alarm niet geactiveerd is?
Heb nu voor de zekerheid de AB maar van de sleutel afgehaald zodat ik hem ook niet meer per ongeluk daarmee op slot kan zetten, want ja als je dat gewend bent doe je dat toch automatisch.

Anders zit ik er aan te denken om er maar een aftermarket centrale deurvergrendeling in te zetten, mocht die het een keer niet doen dan kan ik hem tenminste nog met de sleutel open maken.

mitsupiet

Citaat van: Markbakker op 15-09-2017 13:09:46

Het is indd een heel simpel rekensommetje:
Kosten op LPG bij gemiddeld 3000km per maand:

Wegenbelasting: € 121,-
Brandstof: 3000/9 X € 0,60= € 200,-
Totale kosten op LPG per maand € 321,-

Kosten op Benzine bij gemiddeld 3000km per maand:

Wegenbelasting: € 82,-
Brandstof: 3000/11 X € 1,55= € 423,-
Totale kosten op benzine per maand € 505,-

Is een verschil van € 184,- per maand dus na 12 maanden heb ik het eruit, reken eventueel nog 1 tank benzine voor het starten en het duurt een maandje langer voordat ik het eruit heb.

Praktijkvoorbeeld:

LPI installatie netjes ingebouwd door Mesman inclusief vervangen van de Carter ventilatie en leenauto: € 2450,-

Kosten op LPG bij 1650km per maand (rond de 20.000 per jaar):

Wegenbelasting: € 105,-
Brandstof: 1650/7.5 X € 0,42 (tanken in Belgie)= € 92,-
Totale kosten op LPG per maand € 197,-

Kosten op Benzine bij 1650km per maand (rond de 20.000 per jaar):

Wegenbelasting: € 71,-
Brandstof: 1650/8.5 X € 1,34 (tanken in Belgie)= €261 ,-
Totale kosten op benzine per maand € 332,-

Is een verschil van € 135,- per maand dus na 18 maanden heb ik het eruit, reken eventueel nog 1 tank benzine voor het starten en het duurt een maandje langer voordat ik het eruit heb. ;D

De installatie is in Februari 2016 ingebouwd dus over 2 maandjes ga ik verdienen. :eusa_dance:
Dit was het serieuze gedeelte :evil:

Nu de gekkigheid :eusa_dance:

Ik ga de V70R nog 7 jaar en 6 maanden rijden (vorige 2 auto's heb ik ook 9 jaar gehad), dus heb ik onder aan de streep verdiend:
90x €135,- = € 12150,-
En daar koop ik dan weer een nieuwe auto van.
Dus eigenlijk rij ik gratis........ :eusa_shifty:

Te hard geschrobt.......

Markbakker

Citaat van: mitsupiet op 16-09-2017 21:38:08

Nu de gekkigheid :eusa_dance:

Ik ga de V70R nog 7 jaar en 6 maanden rijden (vorige 2 auto's heb ik ook 9 jaar gehad), dus heb ik onder aan de streep verdiend:
90x €135,- = € 12150,-
En daar koop ik dan weer een nieuwe auto van.
Dus eigenlijk rij ik gratis........ :eusa_shifty:

Hahaha als je er zo naar kijkt is het helemaal voordelig.

Ik ben van plan tot de 6 ton te gaan, teller staat nu op 348.228km, hoop dat tegen die tijd de nieuwe V90 een optie is. Een tweedehandsje dan.

Markbakker

Na lang wachten en zoeken de juiste breedte en textuur notenfineer gevonden, gisteren is het notenfineer bezorgt, komende week 's avonds maar een beetje gaan experimenteren.

Helaas deze week ook wat minder nieuws, er is donderdagnacht iemand tegen mijn auto gefietst, de nadelen van wonen in een stad.

Straks maar even naar Hunter om te kijken of hij een spatbord heeft liggen, kan ik gelijk wat ander klein spul meenemen, miste al een tijdje een naafkapje en er staat geen Volvo op de achterklep dat vind ik kaal en lelijk dus dat embleem moet er ook op.

Markbakker

Is dit een kwestie van een nieuwe nokkenaskeerring?

Sbv

ja en flink schoonmaken