V70R "de Houthakker"

Gestart door Markbakker, 04-09-2017 20:49:43

Vorige topic - Volgende topic

Markbakker

Citaat van: Sbv op 23-09-2017 16:08:21
ja en flink schoonmaken

Top bedankt! Rij ik maandag gelijk langs de dealer.
Is uiteraard al schoongemaakt, wilde anders nu even kijken of het weer snel smerig zou zijn.

cornelis-b

Die kras is wel op te vullen met lak en een sateprikker, je zal hem met een laag of 3 moeten vullen en daarna met korrel 2400 wetsanden, daarna de polijstmachine er op dan is hij prima weg te krijgen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Markbakker

Citaat van: cornelis-b op 23-09-2017 18:21:43
Die kras is wel op te vullen met lak en een sateprikker, je zal hem met een laag of 3 moeten vullen en daarna met korrel 2400 wetsanden, daarna de polijstmachine er op dan is hij prima weg te krijgen.

Bedankt voor de tip Henk, maar er zit ook een lelijke vervorming in het staal op de plek van de kras, Hunter had er wel één liggen maar daar kwam de roest al door de lak.

Ik heb een tijd geleden bij Estateservices een lakstift besteld in de kleur 019, is het met die lak gewoon te doen? Dan kan ik dat eerst wel proberen dan zie je de kras in ieder geval niet meer.

Markbakker

Vandaag 4 originele wielbouten opgehaald, er zat bij mij per velg een afwijkende wielbout in, waarschijnlijk zullen er ooit wel slotbouten in hebben gezeten.

Had al sinds de aanschaf van de auto last van een trilling, vooral vanuit de achterkant van de auto, na dit:http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49943.msg1744468.html#msg1744468 bericht van de week te lezen kon ik niet geloven dat de oplossing misschien zo makkelijk zou zijn.

Vanmiddag de afwijkende bouten vervangen voor originele, daarna de snelweg op en ja hoor geen last meer van trillingen.

Er zat bijna 40 gram verschil in de bouten:

Afwijkende bout.

Originele wielbout.

razorx

Best een stevig verschil. Goed dat verschil zit relatief dicht bij de as maar toch.
Goed te weten.

cornelis-b

Citaat van: Markbakker op 23-09-2017 18:31:50
Citaat van: cornelis-b op 23-09-2017 18:21:43

Bedankt voor de tip Henk, maar er zit ook een lelijke vervorming in het staal op de plek van de kras, Hunter had er wel één liggen maar daar kwam de roest al door de lak.

Ik heb een tijd geleden bij Estateservices een lakstift besteld in de kleur 019, is het met die lak gewoon te doen? Dan kan ik dat eerst wel proberen dan zie je de kras in ieder geval niet meer.

Lakstift werkt prima maar ipv het kwastje een sateprikker gebruiken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Markbakker

Citaat van: razorx op 18-11-2017 18:51:23
Goed dat verschil zit relatief dicht bij de as maar toch.

Ja ik had er ook zo mijn twijfels over, maar het werkt echt.

Citaat van: cornelis-b op 18-11-2017 19:15:54
Lakstift werkt prima maar ipv het kwastje een sateprikker gebruiken.

Top!

Markbakker

Ik ben van plan om tussen kerst en oud en nieuw de voorwielophanging aan te pakken zoals de draagarmen, stabilisatorstangen, stuurkogels, veren en schokdempers. Als ik toch bezig ben kan ik net zo goed alles meenemen (tips zijn uiteraard welkom wat ik evt. nog meer mee kan pakken aangezien het spul toch los ligt) en hoef ik ook maar 1 keer uit te lijnen. Het meeste stamt nog uit 1997/1998 met nu ruim 350.000 op de teller mag het ook wel een keer.

Ik weet dat er ergens op het forum een lijst staat waar wordt aangegeven welke merken onderdelen Volvo heeft gebruikt, maar kan deze echt niet vinden.

Nu staat er op de site van Estate service dat TRW draagarmen dezelfde zijn als de originele, maar ben op het forum ook een aantal keer MEYLE HD tegengekomen, welke kan ik dan het beste nemen? En is het dan verstandig om de stabilisatorstangen en stuurkogels van hetzelfde merk te nemen?

Voor de schokbrekers ga ik voor Sachs, maar waar kan ik terugvinden welke voorveren ik moet hebben? Die van een R zijn lager dan de normale voorveren? Ik moet dan ook een veerspanner hebben, kan ik gewoon een goedkope bestellen bij HBM zoals deze: https://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/overigewerkplaats1/hbm-veerspanner-set-van-2-stuks
Of is het verstandiger om voor wat meer kwaliteit te gaan.

classicT5

Vergeet de taatslagers niet

Markbakker

DriveRR-

Ik zal je een tip geven; niks bestellen bij AutoOnderdelen24 of AutoDoc, dit zijn pure oplichters.

Soms gaat het goed, heel vaak wordt er 'per ongeluk' een verkeerd onderdeel opgestuurd of het is zwaar beschadigd omdat het al vaak is teruggestuurd door vorige klanten. Veel onderdelen die op de site als leverbaar of in voorraad staan, zijn dit helemaal niet. Toch willen ze graag geld ontvangen en dan een onderdeel van ander (goedkoper) merk opsturen. Zodra je hier klachten over indient begint de ellende pas, heel veel leugens want ze hebben het zogenaamd niet, je een veel lager tegoed op je account van de site geven dan de prijs die je hebt betaald en vervolgens na meer dan 20 mailtjes je een retourlabel sturen om het verkeerde onderdeel terug te zenden wat ook niet werkt, je weer een week laten wachten en als je dan eindelijk het juiste krijgt wat je had besteld en het blijkt finaal gebroken in een kapotte onderdelendoos te liggen, vervolgens suggereren ze dat je het allemaal prima en veilig kunt gebruiken en je een tientje ter compensatie willen geven over een onderdeel van 80 euro wat gewoon onbruikbaar en waardeloos is... Lijkt lekker goedkoop, maar deze ellende was de eerste en tevens de laatste keer.

RoelNL

Nog geen problemen mee ondervonden altijd de juiste en correcte parts gekregen bij die sites. 1x mee gemaakt dat het er onderdeel niet was wat ik wilde en kreeg toen voor dezelfde prijs een bosch onderdeel, ging toen uit mijn hoofd om een motorsteun die ik in eerste instantie van Lemforder wilde maar was uiteindelijk een Bosch geworden.

Iedereen heeft zo zijn voors en tegens.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

classicT5

Bedrijf autodoc is dermate groot dat structureel zulke praktijken toepassen mij niet haalbaar lijkt.

Nadeel vind ik wel levertijd en retouprocedure. Maar dat geldt ook voor bv mr auto.

Wil je betere service, zou ik naar je lokale automat zaak gaan, maar daar staat wel hogere prijs tegenover.

OT, klopt die lagers zijn het.

DriveRR-

Internet staat bol van negatieve ervaringen over deze firma's, alle ellende is die besparing het voor mij in ieder geval niet waard.

Markbakker

Citaat van: DriveRR- op 08-12-2017 19:23:27
Ik zal je een tip geven; niks bestellen bij AutoOnderdelen24 of AutoDoc, dit zijn pure oplichters.

Soms gaat het goed, heel vaak wordt er 'per ongeluk' een verkeerd onderdeel opgestuurd of het is zwaar beschadigd omdat het al vaak is teruggestuurd door vorige klanten. Veel onderdelen die op de site als leverbaar of in voorraad staan, zijn dit helemaal niet. Toch willen ze graag geld ontvangen en dan een onderdeel van ander (goedkoper) merk opsturen. Zodra je hier klachten over indient begint de ellende pas, heel veel leugens want ze hebben het zogenaamd niet, je een veel lager tegoed op je account van de site geven dan de prijs die je hebt betaald en vervolgens na meer dan 20 mailtjes je een retourlabel sturen om het verkeerde onderdeel terug te zenden wat ook niet werkt, je weer een week laten wachten en als je dan eindelijk het juiste krijgt wat je had besteld en het blijkt finaal gebroken in een kapotte onderdelendoos te liggen, vervolgens suggereren ze dat je het allemaal prima en veilig kunt gebruiken en je een tientje ter compensatie willen geven over een onderdeel van 80 euro wat gewoon onbruikbaar en waardeloos is... Lijkt lekker goedkoop, maar deze ellende was de eerste en tevens de laatste keer.

Je hoort inderdaad vaker dat als er onderdelen niet goed zijn het contact stroef en moeilijk verloopt, ik denk dat je met je eerste keer gewoon pech hebt gehad.

Heb er al vaker spullen besteld en nooit problemen gehad, de levertijd daarentegen is inderdaad lang, maar ik probeer daar meestal rekening mee te houden door het op tijd te bestellen.

Citaat van: classicT5 op 08-12-2017 20:17:52
OT, klopt die lagers zijn het.

Top bedankt!