V70R "de Houthakker"

Gestart door Markbakker, 04-09-2017 20:49:43

Vorige topic - Volgende topic

Markbakker

Tijd voor een nieuw tijdperk, stond de afgelopen maanden steeds vaker bij de pomp om LPG te tanken en dat begon toch wel een beetje tegen te staan, dus daar kwam dan ook de twijfel om een diesel aan te schaffen. Gisteren bij een V70nnn Summum gekeken en de vonk sloeg direct over, mooie kleur licht interieur en bomvol opties waaronder het Scandinavian pakket.

Afgelopen 2,5 jaar naar volle tevredenheid gereden in de R en dus ook maar een jaar genoten van de nieuwe gasinstallatie, ik twijfel om hem te schorsen en zodra de ruimte bij huis er is om hem ernaast te houden. Anders komt hij hier binnenkort te koop op het forum.

Plaatje bij het praatje:

)()()sT

Gefeliciteerd!!

Ondanks dat de diesel erg negatief in het daglicht is komen te staan rijdt het toch heerlijk. Voordeel is inderdaad ook dat je zo 2/3 weken op een tank rond kan rijden. Veel plezier met je NN.

sander69

Gefeliciteerd; goede keuze!

ik rijd ook met veel plezier in een Diesel hoor en ik blijf dat ook wel doen; los van de actieradius van een tank enz vind ik het geluid van zo'n 5 cilinder Diesel gewoon mooi klinken....
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

Sbv

Citaat van: )()()sT op 04-11-2018 11:36:15
Gefeliciteerd!!

Ondanks dat de diesel erg negatief in het daglicht is komen te staan rijdt het toch heerlijk. Voordeel is inderdaad ook dat je zo 2/3 weken op een tank rond kan rijden. Veel plezier met je NN.
Jij misschien maar ik toch, maar ik tank toch echt wel wat vaker :-) 6 a 7 keer per maand

@Markbakker, van harte met je aanwinst. Bewust voor een 1.6d gekozen ?

Markbakker

Gefeliciteerd!!

Dankjewel, inderdaad veel negativiteit maar daarom kan ik er beter nu nog van profiteren. Klopt, niet meer gemiddeld 2 keer per week lpg tanken:).

Citaat van: sander69 op 04-11-2018 12:14:31
Gefeliciteerd; goede keuze!

ik rijd ook met veel plezier in een Diesel hoor en ik blijf dat ook wel doen; los van de actieradius van een tank enz vind ik het geluid van zo'n 5 cilinder Diesel gewoon mooi klinken....

Dankjewel, diesel rijden was ik al wel gewend met de bakwagen van de zaak, maar dit rijdt toch een stuk comfortabeler, ik heb helaas geen 5 cilinder maar een 4, maar rijdt heerlijk.

Citaat van: Sbv op 04-11-2018 15:46:05
Jij misschien maar ik toch, maar ik tank toch echt wel wat vaker :-) 6 a 7 keer per maand

@Markbakker, van harte met je aanwinst. Bewust voor een 1.6d gekozen ?

Nogmaals dank! Klopt inderdaad bewust voor gekozen, als ik dan toch diesel ging rijden wilde ik er op jaarbasis ook wel qua kosten op voorruit gaan. Dat had met de andere type motoren nog lastig geworden. Gelukkig is dit al wel het verbeterde type D2 motorblok.

Staat ook nog maar 160k op de teller, bij 140k is de riem vervangen en bij aflevering is er een grote beurt uitgevoerd.

Markbakker

Tot nu toe 1 to do dingetje, een afneembare trekhaak plaatsen.

De V70 heeft ook Volvo on call maar dat snap ik nog niet helemaal, vanavond het boekje maar even doorlezen.

mehn

Voordeel is inderdaad ook dat je zo 2/3 weken op een tank rond kan rijden.

Nou ik niet hoor...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Markbakker

Citaat van: mehn op 04-11-2018 18:31:10
Nou ik niet hoor...

Een D5 is dan ook een stuk minder zuinig en ik denk dat de AWD hem ook niet zuiniger maakt, maarja ligt natuurlijk altijd nog aan het aantal kilometers dat je per maand rijdt.

Markbakker

Zijn er toevallig mensen die weten voor welke trekhaak ik het beste kan gaan? Hij moet wel afneembaar zijn, gebruik hem namelijk max. 2 keer per jaar.

BBS

Ik heb een afneembare van GDW. Bevalt mij prima.
Volvoloos....

Sbv

Citaat van: Markbakker op 04-11-2018 17:52:09
Tot nu toe 1 to do dingetje, een afneembare trekhaak plaatsen.

De V70 heeft ook Volvo on call maar dat snap ik nog niet helemaal, vanavond het boekje maar even doorlezen.
Is je on-call abonnement nog geldig ? Indien ja dan heb je pincode nodig om de app op te telefoon aan de auto te koppelen. Uiteraard wel eerst een Volvo ID. Werkt erg prettig om standkachel op afstand aan te zetten

Markbakker

Citaat van: Sbv op 04-11-2018 19:17:54
Is je on-call abonnement nog geldig ? Indien ja dan heb je pincode nodig om de app op te telefoon aan de auto te koppelen. Uiteraard wel eerst een Volvo ID. Werkt erg prettig om standkachel op afstand aan te zetten

In mijn dashboard staat Volvo on call verloopt spoedig, App gedownload, ID aangemaakt, VIN nummer ingevoerd maar krijg de pincode niet op de mail. Dat wordt dus een ritje langs de dealer?

Sbv

Yep, pincode via dealer regelen en dan kan je gelijk on-call abo verlengen

Markbakker

Chris

Citaat van: Markbakker op 04-11-2018 19:29:58
In mijn dashboard staat Volvo on call verloopt spoedig, App gedownload, ID aangemaakt, VIN nummer ingevoerd maar krijg de pincode niet op de mail. Dat wordt dus een ritje langs de dealer?

Bij mij heeft de dealer het geregeld bij aflevering, dus ik zou het inderdaad daar even vragen. Wellicht dat ze de ID van de oude eigenaar nog moeten ontkoppelen, dat je daarom geen pincode krijgt. Dat ontkoppelen kan je niet zelf.