Waarschuwingslampje koelvloeistof niveau

Gestart door lingenavd, 19-05-2005 15:57:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lingenavd

Hallo,

weer een 8000 km verder zonder problemen.
Nu ging het waarschuwingslampje voor het koelvloeistof niveau branden. Niet zo'n probleem...effe bijvullen en weer gaan.
Eeehhhh....Het expantievat gaf iets onder de maat aan. Ik dacht nog...nounou nauwkeurig gemeten hoor !!  ;)
Bijgevuld, maar het waarschuwingslampje blijft branden.

Dan zal de sensor het wel hebben begeven, maar waar zit die, hoe controleer je dat?

Groet,
Andre
A. van der Lingen
Volvo 850 '93 GLT 2.5 20V

ed

Zit op het vaatje zelf. Haal het vaatje er maar uit, dan zie je hem vanzelf zitten. KAn ook zijn dat de stekker los zit.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Als de stekker los is geeft die niks meer door... had het vaatje leeg (radiateur was lek) en de stekker lag los maar mooi dat er geen lampje ging branden.

Boeijke

Citaat van: Reitse op 19-05-2005 22:06:19
Als de stekker los is geeft die niks meer door... had het vaatje leeg (radiateur was lek) en de stekker lag los maar mooi dat er geen lampje ging branden.


Lampje kapot?? ;)

Reitse

Nee hoor, toen de stekker er weer aanzat ging het lampje ook meteen aan :D

lingenavd

thanx, ik ga het effe proberen, ik laat de uitkomst wel weten.
gr,
Andre
A. van der Lingen
Volvo 850 '93 GLT 2.5 20V

lingenavd

Ik was er helemaal zeker van dat een nieuwe sensor het probleem op zou lossen, maar helaas.
Ik heb bij de dealer een nieuwe sensor besteld, deze heb ik geplaatst en jammer genoeg blijft het waarschuwingslampje nog steeds branden. Als de stekker is ontkoppelt dan brand het waarschuwingslampje niet.

Ik heb al even met een universeelmeter getracht de sensor door te meten, maar daar wordt ik niets wijzer van.

Heeft iemand een idee wat die sensor zou moeten meten, want blijkbaar moet de sensor een NIET doorverbinden om het waarschuwingslampje NIET te laten branden, omdat als de stekker los ligt GEEN waarschuwingslampje brand.

Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag. (ik heb nu namelijk het stekkertje maar ontkoppeld omdat anders het waarschuwingslampje er veel branduurtjes krijgt)

gr,
Andre
A. van der Lingen
Volvo 850 '93 GLT 2.5 20V

daytonawim

Eh, das heel simpel, even het reservoir uitbouwen en van binnen goed schoonmaken, de sensor
wordt namelijk bediend door een vlotter waar een magneet in zit.
Makklelijk om er ook nog even wat perslucht in te spuiten, daardoor laat de kalk makkelijker los

Door kalk en vuil aanslag kan de vlotter blijven hangen, bij ging lampje juist niet aan als er geen weter meer in het reservoir zit.

lingenavd

Nou....ik heb het reservoir uitgebouwd en van binnen lekker uitgespoeld met anti-cal. De viezigheid liep er dan ook snel uit. Echter toen ik voor de test het superschone reservoir weer vulde met water (in mijn wasbak), bleef het vlottertje lekker op de bodem liggen. Het vlottertje drijft dus niet meer?!
Heb ik zeker weer. By the way....toen het water er uit was kon de vlotter wel naar boven en naar beneden door de zwaartekracht, dus ik denk echt dat het vlottertje lek is gegaan.
Thanx voor de hulp, maar ik heb denk ik een nieuw reservoir nodig. Nog iemand suggesties voor een goed (koop) adres.

mvg,
Andre
A. van der Lingen
Volvo 850 '93 GLT 2.5 20V

@®-

Ik heb er bij de dealer 30 euro voor betaald.

Wauter

Haha, ze rijden altijd die volvo's, maar soms kunnen dit soort ergernissen je tot wanhoop drijven! Ik denk dat als je vlotter idd blijft hangen dat je met een nieuw reservoir er wel bent.

lingenavd

Ik ben weer helemaal blij :-)
Nieuw reservoir gekocht bij de Volvo dealer voor 27,50 inc. BTW en dan te bedenken dat ze op de sloop 20 euro vragen voor een gebruikte. Maar goed .......  mijn vlotter was dus inderdaad lek want het nieuwe reservoir zit er nu in en aangesloten en het waarschuwingslampje is uit!
Dank jullie hartelijk voor de hulp.
gr,
Andre
A. van der Lingen
Volvo 850 '93 GLT 2.5 20V