Klopend geluid..Wiellager? Remklauw? Aandrijfas?

Gestart door Jeroen van den Berg, 17-09-2017 11:13:46

Vorige topic - Volgende topic

V70 400K+

Wielbouten gecontroleerd? Linksvoor toevallig?

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

Jeroen van den Berg

Ja, dat eigenlijk als eerste gedaan, samen met het controleren van de banden . Het geluid gat sneller naarmate het snelhuid hoger wordt en verdwijnt helemaal als er geremd wordt. Het is dus óf de remklauw dan wel een aandrijfas, homokineet denk ik. Als daar druk op komt bv door te remmen zal de spelling die er op zit sterk verminderen.

Jeroen van den Berg

Het was de remklauw die aanliep. Snel opgelost en er heerst weer serene rust in  de auto.

V70geRwin

Citaat van: Jeroen van den Berg op 03-10-2017 12:09:58
Het was de remklauw die aanliep. Snel opgelost en er heerst weer serene rust in  de auto.

Waar liep deze dan tegen aan?

Jeroen van den Berg

Geen idee. Klauw zal wel niet helemaal terug zijn gekomen. Ik heb er sinds ik het geluid hoorde niet mee mee gereden dus ook niet gecontroleerd of de woelen warm werden op autobaan snelheid.

V70 400K+

Hmm, een kloppend geluid van een remklauw is voor mij nieuw ??? Ben wel benieuwd wat dat geweest kan zijn dan? :eusa_think:

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

Jeroen van den Berg

Ik heb geen idee. Eerlijk gezegd is voor mij het enige belangrijke dat het over is en hij kan fungeren als vervoermiddel van A naar B.

V70geRwin

Citaat van: V70 400K+ op 03-10-2017 20:02:57
Hmm, een kloppend geluid van een remklauw is voor mij nieuw ??? Ben wel benieuwd wat dat geweest kan zijn dan? :eusa_think:

Beetje losse klauw die tegen de velg loopt.
Bij remmen trekken de blokken en schijf de klauw naar binnen en stopt het.

Died850

Ik had denk ik een vergelijkbaar probleem. Van het een op het andere moment een (luid) kloppend geluid vanaf de linker voorwiel, toeren gerelateerd. Was een overleden wiellager.

de Boeing

Helaas moet ik mij hier ook even melden. Wegens lekke band even snel snel tss 2 afspraken door mijn winter set erop gelegd en vergeten het linker voorwiel goed vast te zetten  :eusa_wall: :eusa_wall: Na 60km hoor ik ineens een kloppend geluid, precies zoals hier omschreven, kloppen tijdens gas los (uitrollen) maar weg bij remmen of gas geven. Bleek dus snel opgelost door bouten terug aan te draaien (wiel zat gelukkig nog niet echt los, maar toch, domme actie...)