T-5R terug naar Nederland

Gestart door martintb, 09-10-2017 22:32:21

Vorige topic - Volgende topic

martintb

Hallo allemaal, Afgelopen maand eindelijk een T-5R gekocht. Ik wist wat ik wilde hebben: DOP en automaat. Een aantal die er het afgelopen jaar voorbij kwamen heb ik aan mijn neus voorbij laten gaan, hoewel ze zo ongeveer in de achtertuin stonden. En ja hoor: staat er 1 in Antwerpen, en die moet het ineens worden. Een origineel Nederlands geleverde T-5R. Sinds 1.5 jaar geëxporteerd naar Belgie en APK verlopen. Er is amper mee gereden sinds hij in Belgie staat zo werd me vertelt. Hij werd mn meegenomen als showauto voor een bedrijf dat met aanhangers naar de beurs ging. Het was dan wel leuk om ook iets op die aanhanger te hebben staan. Met de T-5R kregen ze extra bekijks. OP een mooie zonnige dag gaan kijken. Er zat een pak bonnen bij, maar ik schrok wat van de roest langs de dakrails, achterklep en er zat een gaatje in de dorpel (had de verkoper allemaal wel gemeld, maar toch :o). Verder was de R bumper fors beschadigd en zat het T-5R boekje er niet bij. Evengoed maakte de rest van de auto wel een goede indruk. Er was technisch wel aandacht aan besteedt en alles werkte. Dus 2 weken later met een bevriende garageman, inclusief bus en aanhanger terug naar België. Ook hij vond het technisch een goede auto! Aangezien ik liever 1000 euro uitgeef aan een nieuwe laklaag dan 1 euro aan een moertje onder de motorkap besloot ik de auto te kopen. Dus opgeladen en richting Nederland. Eenmaal aangekomen eerst eens een stuk goed gereden, en alles voelde goed. Dat was een geruststelling.

MikeyQR

Haha eindelijk heb je een BLOG aangemaakt Martin. ;)

Leuk dat je deze T-5R weer in eere gaat herstellen. :D

Voor de mensen die foto's willen hier heb ik er 1.

martintb

Ja Mike, duurt ff ;) En de foto's nog langer...... ik doe iets niet goed....

martintb

nog een paar foto's hoop ik....

MikeyQR

martintb

Vervolgens begonnen de dakrails, achterklepslot, bumper etc te demonteren.

Gaatje in de dorpel gelast, is later verder afgewerkt.  (door de garage)

Afgelopen week is de bumper, lijstjes onder de koplampen, motorkap, delen van het dak en de achterklep gespoten. Zaterdag en vandaag bezig geweest de boel weer te monteren. Gelijk "nieuwe" koplampen op de sloop gehaald, de oude zat een pit in en beiden waren dof en USA knippers gekocht. Sierstrip boven de voorruit miste, ook een nieuwe gemonteerd. Nieuwe binnenspatborden aangezien de oude helemaal door waren op de spatbordrand. Tenslotte de originele 850 achterlichten gemonteerd.

Vandaag ook naar de RDW geweest om hem opnieuw in te voeren in Nederland.

En zo staat hij er nu bij....

Heb de R velgen ook nog overgezet van de 10V.

Deze Titans worden opnieuw gespoten, ze zijn te licht van kleur. Ik zit me alleen af te vragen welke velgen ik nu voor de winter zal gaan gebruiken, de Pegasus of de Titans.....

de Boeing

mooie t-5r

roest bij dakrails ben ik nog niet zo vaak tegengekomen bij de 850, maar gaat goed komen zo te zien

bij de RDW ook in leuk gezelschap precies, zij het in een net iets andere tint 'dop'  ;D

elianmars

Citaat van: de Boeing op 09-10-2017 23:31:49
roest bij dakrails ben ik nog niet zo vaak tegengekomen bij de 850

Nou, ik wel ;D En nog wel erger dan bij deze.

Ik vraag me alleen af waarom de ene er wel last van heeft en de andere niet  :eusa_think:

NinaPaul

Zoals met de meeste roest, gok ik, trillen/schuren en/of vocht dat blijft staan.

Als je ze niet gebruikt, is het trillen/schuren/schuiven ook niet echt aan de orde.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

marc-850

Citaat van: elianmars op 10-10-2017 13:25:42
Citaat van: de Boeing op 09-10-2017 23:31:49
roest bij dakrails ben ik nog niet zo vaak tegengekomen bij de 850

Nou, ik wel ;D En nog wel erger dan bij deze.

Ik vraag me alleen af waarom de ene er wel last van heeft en de andere niet  :eusa_think:

Ik heb er ook last van gehad en het laten repareren.
Ik vermoed dat het komt door het uitdrogen en scheuren van de rubbers die tussen de rail en het plaatwerk zitten, waardoor er vocht onder komt.

Helaas zijn de rubbers niet los te verkrijgen. En een set gebruikte roofrails met goede rubbers zijn ook zeldzaam.

(Mocht iemand nog nette hebben liggen, hou ik me aanbevolen  :D)

Sbv

Citaat van: martintb op 09-10-2017 22:32:21
Hallo allemaal, Afgelopen maand eindelijk een T-5R gekocht. Ik wist wat ik wilde hebben: DOP en automaat. Een aantal die er het afgelopen jaar voorbij kwamen heb ik aan mijn neus voorbij laten gaan, hoewel ze zo ongeveer in de achtertuin stonden. En ja hoor: staat er 1 in Antwerpen, en die moet het ineens worden. Een origineel Nederlands geleverde T-5R. Sinds 1.5 jaar geëxporteerd naar Belgie en APK verlopen. Er is amper mee gereden sinds hij in Belgie staat zo werd me vertelt. Hij werd mn meegenomen als showauto voor een bedrijf dat met aanhangers naar de beurs ging. Het was dan wel leuk om ook iets op die aanhanger te hebben staan. Met de T-5R kregen ze extra bekijks. OP een mooie zonnige dag gaan kijken. Er zat een pak bonnen bij, maar ik schrok wat van de roest langs de dakrails, achterklep en er zat een gaatje in de dorpel (had de verkoper allemaal wel gemeld, maar toch :o). Verder was de R bumper fors beschadigd en zat het T-5R boekje er niet bij. Evengoed maakte de rest van de auto wel een goede indruk. Er was technisch wel aandacht aan besteedt en alles werkte. Dus 2 weken later met een bevriende garageman, inclusief bus en aanhanger terug naar België. Ook hij vond het technisch een goede auto! Aangezien ik liever 1000 euro uitgeef aan een nieuwe laklaag dan 1 euro aan een moertje onder de motorkap besloot ik de auto te kopen. Dus opgeladen en richting Nederland. Eenmaal aangekomen eerst eens een stuk goed gereden, en alles voelde goed. Dat was een geruststelling.

https://www.mupload.nl/img/t8j5jx9doszmf.jpg
Techniek is dus niet interessant als de lak er maar goed uitziet of lees ik dat verkeerd?

elianmars

Citaat van: Sbv op 10-10-2017 20:24:35
Citaat van: martintb op 09-10-2017 22:32:21

https://www.mupload.nl/img/t8j5jx9doszmf.jpg
Techniek is dus niet interessant als de lak er maar goed uitziet of lees ik dat verkeerd?

Ik dacht hetzelfde, maar weet niet of het zo bedoeld is ;D

sander69

als je de staat van beide auto's zo ziet, kun je toch wel nagaan dat hij dat er niet mee bedoelt heeft?

C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

martintb

Dank voor al jullie reacties en de logische vragen :D. Techniek is zeker interessant en natuurlijk essentieel om goed en veilig te rijden. Ik heb er echter te weinig verstand van en te vaak een auto gekocht waar ik qua uiterlijk voor viel, maar die technisch niet heel goed was. Dan baalde ik altijd als er allemaal kosten gemaakt moesten worden aan zaken die ik niet meer terug zag en onder de auto of motorkap verdwenen. Andere kant is dat ik een keer een Capri op de sloop heb gekocht, zag er niet uit, maar was technisch beter dan de auto waar ik in reed. Helemaal opgebouwd, gespoten etc. Veel centen gekost maar elke keer als ik er naar keek kon ik van de centen genieten. Het is dus dubbel: ik weet hoe het uiterlijk/ qua uitrusting hoort te zijn, ben bereid daar geld in te stoppen omdat ik van dat resultaat kan genieten, maar het komt juist vaak niet tot aankoop omdat ik op datzelfde uiterlijk afknap. Dan heb ik voor mijn gevoel twee keer niks: uiterlijk slecht, techniek onbekend, dus ook rekening houden met kosten. Vandaar de garageman meegenomen die precies andersom denkt :). Ik wilde nu eigenlijk liever een auto kopen die technisch goed is, en qua uiterlijk minder. Dat was deze, maar zonder garage had ik geen beeld van de techniek gehad en was ik ws afgeknapt op het uiterlijk. Heel verhaal, maar hopelijk duidelijk :D

martintb

Nog wat kleine dingetjes gedaan:
- USA tellerplaat gemonteerd. (als iemand er nog 1 uit de USA van een T-5R heeft liggen.....)
- alle lampjes vervangen in het dashboard
- lampjes vervangen bij keuzeschakelaar van de automaat, asbak, middenconsole en dashboardkastje.
- 2 nieuwe deurvangers gemonteerd, oude waren de veren van afgebroken.
- nieuwe emblemen op de achterklep
- alle lampjes in de radio vervangen

Ondertussen al een paar 1000 km gereden zonder gedoe, wat een fijne auto is dit!

Paar plaatjes: