Moet ie nou wel of niet knipperen icm afstandsbediening?

Gestart door FristString, 26-10-2017 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

FristString

Mijn knipperlichten lichten niet op bij open of sluiten van mijn V70 2.5 1997 via de afstandsbediening.

Ik heb hier en daar gelezen dat iets kan zijn met de contactjes op de sloten van de motorklep. Maar volgens mij heb ik die niet, er loopt iig geen stroomkabeltje van of naar de sluiting.

Ik weet ook niet zeker of mijn V70 een Alarm heeft, er zit wel een mooi knipper lampje op t dashboard, maar dat zegt niet dat er een alarm op zit toch?

Het is af en toe best lastig om te zien van ver of hij nou nog open of al dicht is.
Dus de vraag is.. Zou hij nou wel of niet moeten knipperen?
V70 2.5 10V 1997 >430K

dbs1

Mijn MY98 V70R knippert 1 x bij afsluiten en 2 x bij openen. Toen dat af en toe niet gebeurde bleek de rechter portierschakelaar "slijtende", oftwel geen contact. Kon ik weer terug om de deur hard dicht te gooien en dan werkte het weer.
Ook als de achterklep per ongeluk op een kier was blijven staan ("aan" na het wassen bijvoorbeeld) gingen de knippers niet aan.
Het lampje op het dashboard (dus niet die in de radio!) geeft de status van het alarm aan.
Bij mij loopt er wel bedrading naar de motorkapsloten, kan misschien per uitvoering verschillen.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

FristString

Hmmm ok, dan zal ik zo even met de deuren gaan rammen.. Kijken of het dan wel lukt.

Het lampje op het dashboard tegen het raam aan knippert altijd wanneer de auto op slot is. Maar goed, wat dat dan precies betekend weet ik niet.
V70 2.5 10V 1997 >430K

FristString

Even gesmeten met de deuren en kleppen, maar nog geen resultaat.

Waneer ik mijn achterklep open doe lijkt het wel atijd alsof hij nog open stond, van het slot af zeg maar. op de klink zit erg weinig weerstand. Wellicht dat daar iets verkeerd gaat?
V70 2.5 10V 1997 >430K

volvobug

Ik denk dat je geen alarm hebt, dan knippert er ook niets mee. Ik heb destijds toen ik de V70 net had met dezelfde vraag bij de dealer gestaan  :eusa_wall:  ;D.

Als je bovenin de B-stijl bekleding geen gaatje naar voor en naar achteren hebt voor de bewegingssensoren zit er geen alarm op.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

Je kunt het ook simpel testen door de wagen te sluiten met de AB en dan flink heen en weer schudden..  ;)
..dat rode lampje op het dashboard laat eigenlijk wel zien of deze op alarm staat; wanneer je afsluit met de sleutel gaat het alarm er niet op en knippert het rode lampje ook niet
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvobug

Citaat van: henry classic v70 op 27-10-2017 08:20:07
Je kunt het ook simpel testen door de wagen te sluiten met de AB en dan flink heen en weer schudden..  ;)
..dat rode lampje op het dashboard laat eigenlijk wel zien of deze op alarm staat; wanneer je afsluit met de sleutel gaat het alarm er niet op en knippert het rode lampje ook niet

Dat rode lampje zit er ook bij auto's zonder alarm. Als we het over het rode lampje midden onder de voorruit hebben.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Maestro12

Dat rode lampje geeft alleen de status van de startonderbreker aan (volgens het boekje) en als je alarm hebt zit die daar automatisch aan gekoppeld.
Maar ook zonder alarm horen je knipperlichten te knipperen bij het openen/sluiten van de deurvergrendeling met de afstandbediening (deze wijsheid heb ik natuurlijk niet van mijzelf, maar lees ik ook in het boekje)
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

yannickdv

Wij hebben twee duitse auto's, beide zonder alarm. Knipperen beide vrolijk met open en dicht.

Kan aan en uit gezet worden in de VGLA module. Kan enkel dealer, mits de toegangscode in het systeem staat. Staat die er niet in dan kost je dat iets van 130eu, moet uit Zweden komen..

Succes.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

cornelis-b

Uit een demontagewagen de AB's en de regelunit scoren en de regelunit in je eigen wagen hangen, wel eerst even kijken of het bij de demontage wagen werkt. Na overzetten werkt alles gewoon in jouw wagen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien