Advies voorvering gevraagd

Gestart door pch, 27-10-2017 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

pch

Auto terug van reparaties, zeer veel achterstallig onderhoud gepleegd maar vooral oplossing voor rammel voor hezocht. Dus nieuwe stabilisator stangen, nieuwe draagarmen met nieuwe rubbers etc. Nieuwe veerschotels rubbers en lagers. Zat een oude "schroefset" op die niet te verstellen was en erg hard veerde. Vermoeden is nu omdat er nog steeds rammels zijn dat die harde schroefset de boosdoener is. Dus kreeg advies die te vervangen. Nieuwe veerpoot werd me verteld. Ik neem aan dat dat een schokbreker is en dan een veer erbij. Verzwaarde veer werd me iig geadviseerd.. . Maar wat is nu standaard? Wat is standaard lengte voor? 400mm?
Verlaagde veer achter is verwijderd en achter is er weer een originele veer ingezet. Voor wil ik nu ook origineel.
Ik zie een Sachs schokbreker voor rond de 120 euro.. is dat een goede? En met welke verzwaarde veer dan?

V70geRwin

De rammel kan idd uit een goedkope schroefset komen, je bent niet de eerste.
Verzwaardere veer is echt niet nodig.
Als je de standaard veren zoekt plaats dan even een oproep in onderdelen gezocht, er komt zat voorbij.
De Sachs dempers kan je voordelig op ebay.de vinden en zijn prima!

pch

Op Duitse eBay zie ik sachs schokbrekers voor volvo 850 voor 169 per set maar ook voor 85 per set... verschillend of nep en echt?
Daarnaast, welke veren zijn origineel? Heb nu mijn verlaagde achterveren laten vervangen voor originele veren. Voor wil ik nu ook originele veren. Welke lengte hebben de originele volvo 850 veren voor?

jellejas

Ik zou er wel verzwaarde achter veren gaan. Ik heb er net zelf orginele sachs onder gezet met standaard veren en hij staat achter lager dan voor. Zijn te halen bij estate service voor 55 euro per veer.
BRAAAAAAAP STUTUTU

pch

Citaat van: jellejas op 30-10-2017 13:12:07
Ik zou er wel verzwaarde achter veren gaan. Ik heb er net zelf orginele sachs onder gezet met standaard veren en hij staat achter lager dan voor. Zijn te halen bij estate service voor 55 euro per veer.

Die 55 euro zijn de originele achter of voor veren? Ik zoek de voor veren! Achter heb ik reeds origineel.. .

V70geRwin

Citaat van: pch op 30-10-2017 12:32:53
Op Duitse eBay zie ik sachs schokbrekers voor volvo 850 voor 169 per set maar ook voor 85 per set... verschillend of nep en echt?
Daarnaast, welke veren zijn origineel? Heb nu mijn verlaagde achterveren laten vervangen voor originele veren. Voor wil ik nu ook originele veren. Welke lengte hebben de originele volvo 850 veren voor?

Linkje?

pch

Citaat van: V70geRwin op 30-10-2017 16:13:14

Linkje?

https://m.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_nkw=volvo+850+sachs+Stossd%C3%A4mpfer&_pgn=1

Ik denk dat ik me ofwel vergist heb in achter ipv voor of per stuk ipv per set...
Maar goed, Sachs voor met de blauwe sticker is allemaal zo'n 200 euro per set. Dat zijn de goede voor voor of heb jij een betere link? Niet gewoon bij estate service of r en d parts?
En dan wat betreft mijn wens voor nieuwe originele voor veren.. wat net vernieuwd is en zo hergebruikt kan worden volgens mij zijn de voor veerschotels rubbers en lagers.
Moeten er dan nog meer onderdelen besteld worden als ik voor de voorvering alles nieuw wil hebben? Zo'n hoes om de schokbrekers?

V70geRwin

Citaat van: pch op 30-10-2017 16:25:39
Citaat van: V70geRwin op 30-10-2017 16:13:14

Linkje?

https://m.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_nkw=volvo+850+sachs+Stossd%C3%A4mpfer&_pgn=1

Ik denk dat ik me ofwel vergist heb in achter ipv voor of per stuk ipv per set...
Maar goed, Sachs voor met de blauwe sticker is allemaal zo'n 200 euro per set. Dat zijn de goede voor voor of heb jij een betere link? Niet gewoon bij estate service of r en d parts?
En dan wat betreft mijn wens voor nieuwe originele voor veren.. wat net vernieuwd is en zo hergebruikt kan worden volgens mij zijn de voor veerschotels rubbers en lagers.
Moeten er dan nog meer onderdelen besteld worden als ik voor de voorvering alles nieuw wil hebben? Zo'n hoes om de schokbrekers?

Scheelt niet veel met estate services, je kan daar ook alles bestellen idd.
Bel even voor clubkorting met ze!
Hoesje kan je zo zien of dat nog ok is en anders ook meenemen, is het behoud van je nieuwe dempers namelijk.
Lager en rubber kan je zo hergebruiken idd.

Misschien nog de stabi stokjes?

pch

De stabilisator stangen? Die zijn reeds vervangen evenals de draagarmen met rubbers en fuseekogels...
Maar welke voorveren van estate services moet ik dan hebben?
Zie zoveel verschillende. Wil gewoon de originele niet verlaagde lekker verende voorveren... tzt achter misschien eens upgrade met nivomats. Zoek meer comfort ipv sportief en hard!

V70geRwin

Citaat van: pch op 30-10-2017 16:45:17
De stabilisator stangen? Die zijn reeds vervangen evenals de draagarmen met rubbers en fuseekogels...
Maar welke voorveren van estate services moet ik dan hebben?
Zie zoveel verschillende. Wil gewoon de originele niet verlaagde lekker verende voorveren... tzt achter misschien eens upgrade met nivomats. Zoek meer comfort ipv sportief en hard!

Dan zeker hergebruiken!

Bel ze anders even over die voorveren en leg uit welke je wil hebben.

Benny850

Ik heb ook verzwaarde veren achter. Het ligt er ook aan wat je met de auto doet. Ik rij regelmatig met karren erachter en dan is het wel beter. Nivomats vond ik momenteel te duur.

pch

Vergeten te vermelden maar ik heb een 850R...
Dan schijn je van Sachs een bepaald type schokbreker te moeten hebben en idem dito voor de voorveren. Moeten R voorveren zijn die 2.5cm lager zijn....
Achter probeer ik een 2e hands nivomat te scoren ter vervanging van mijn volgens mij lekke huidige Koni schokbrekers

marrrcel

Misschien een open deur, maar originele veren voor een R onderstel zijn nog gewoon bij de dealer te bestellen.

Wat betreft de achteras:
Heb nu mijn verlaagde achterveren laten vervangen voor originele veren.
Origineel heeft de R slappe achterveren, die door de nivomat op hoogte wordt gehouden. Mogelijk heb jij 'normale' niet-nivomat achterveren laten plaatsen. Let wel op hoogte, want de R is - zoals jij al meldde - 2,5cm verlaagd tov andere 850's. Volvo levert origineel 2,5cm verlaagde veren voor zowel de voor- als de achteras. Voor de achteras is het onderdeelnummer 3546285. Zie: http://www.volvopartswebstore.com/products/Rear-spring/1133357/3546285.html.
Je kunt er dus voor kiezen om geen nivomats te nemen, maar conventionele schokbrekers in combinatie met 2,5cm verlaagde normale veren.

Succes ermee

V70geRwin

Citaat van: pch op 01-11-2017 22:03:07
Vergeten te vermelden maar ik heb een 850R...
Dan schijn je van Sachs een bepaald type schokbreker te moeten hebben en idem dito voor de voorveren. Moeten R voorveren zijn die 2.5cm lager zijn....
Achter probeer ik een 2e hands nivomat te scoren ter vervanging van mijn volgens mij lekke huidige Koni schokbrekers

Komt hij nu mee  ;D

Het sport onderstel wat standaard onder de R en T-5R en als optie leverbaar was verlaagt 2 cm.
Voor 2cm verlaging kan je de standaard schokbrekers gebruiken, zeker bij nieuwe.
Bij oude willen ze nog wel eens lek gaan omdat ze door de verlaging ineens in een ander bereik moeten gaan werken.

De nivomat demper is bijzonder omdat hij de hoogte prachtig gelijk kan houden.
Als demper zelf is het een prima gewone demper maar je hebt al snel betere als je de automatische hoogte stel functie niet nodig hebt.

pch

Citaat van: V70geRwin op 02-11-2017 09:35:29

Komt hij nu mee  ;D

Het sport onderstel wat standaard onder de R en T-5R en als optie leverbaar was verlaagt 2 cm.
Voor 2cm verlaging kan je de standaard schokbrekers gebruiken, zeker bij nieuwe.
Bij oude willen ze nog wel eens lek gaan omdat ze door de verlaging ineens in een ander bereik moeten gaan werken.

De nivomat demper is bijzonder omdat hij de hoogte prachtig gelijk kan houden.
Als demper zelf is het een prima gewone demper maar je hebt al snel betere als je de automatische hoogte stel functie niet nodig hebt.

Dus als ik voor nieuwe Sachs schokbrekers uitzoek hoeft dat niet speciaal een R-uitvoering te zijn? Veren wel want die moeten 2cm verlaagd zijn. Liefst ook verzwaard of hoeft dat niet?
Rij liever comfortabel dan sportief of maakt dat voor verzwaard niet uit?

En je zegt dus eigenlijk: beter een nieuwe goede gewone (Sachs?) standaard demper achter dan een 2e hands Nivomat?