Vloeibare pakking verwijderaar voor voorheen vloeibare pakking die nu niet meer

Gestart door razorx, 09-11-2017 21:25:44

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Sorry mensen, mijn onderwerp paste niet meer in het onderwerp. Mocht dit verwarrend lijken: Ga goed zitten, het wordt veel erger.

Het onderwerp dat ik in wilde typen is: Vloeibare pakking verwijderaar voor niet meer vloeibare pakking al was die ooit vloeibaar was.

Nog steeds geen lekkere start. Ik begin anders.:
Ik wil jullie wat vragen want de laatste keer dat ik in een winkel wat wilde kopen liep dat heel raar af.

Laat ik bij het begin beginnen als jullie me kunnen volgen.

Goedenavond!
Ik zoek advies over vloeibare pakking verwijderaar. Ik wil die namelijk kopen. Klopt niet. Opnieuw.
Ik moet duidelijker zijn het gaat er niet om dat de pakking verwijderaar vloeibaar is maar de pakking.

Ook dat klopt niet helemaal. De vloeibare pakking verwijderaar is eigenlijk juist wél vloeibaar, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de pakking. Die is niet vloeibaar. Op de verpakking staat dat die pakking vloeibaar is maar dat is niet waar. Hier begint mijn probleem. Ik leg het nog eens uit: Dat goedje zou vloeibare pakking kunnen verwijderen. Mijn probleem echter is dat mijn pakking helemaal niet vloeibaar is. Er stond wel op de verpakking dat die vloeibaar is, maar dat is niet waar. Hij is kei en kei hard.

Ik heb dus een groot probleem: Hoe vertel ik bij de Brezan of de Svala wat ik wil kopen?

Ik doe een poging:

Goedemiddag meneer,

Ik wil graag een vloeibare pakking verwijderaar die harde pakking kan verwijderen. Dus de verwijdereaar is wel vloeibaar maar de pakking niet. De laatste keer in een winkel dat ik zo een moeilijke bestelling deed werd ik, zeg een beetje emotioneel na de wedervraag van de winkelbediende. Ik doe dit nu netter: NEE GAST! IDIOOT! Die pakking is niet van papier. Die is vloeibaar. maar niet in mijn auto.

Na een poging tot die toch wel moeilijke aankoop stonden er in een mum van tijd allemaal aardige medewerkers in witte jassen om me heen. Wel weer een prachtig stukje klantvriendelijkheid, maar geen van allen kon me helpen. Maanden heb ik ze moeten uitleggen wat ik wilde kopen. We een top service dat ze die moeite namen. Heeft me geen cent gekost.

Om het allemaal wat sneller te laten gaan vraag ik jullie waar moet ik naar vragen?
Iets van origineel Volvo of heeft de Brezan ook wat.

Zucht wat maken ze het moeilijk voor mensen..

The Demon

BBS

Vragen naar een "vloeibare koppakking verwijderaar"  :D
"Pakking heeft er een jaar opgezeten en moet nu verwijderd worden en vervangen worden voor een nieuwe pakking."

Gaat vast lukken en de andere partij weet precies wat je bedoeld. ;)
Volvoloos....

Peultje

Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

RemkoT5

Aceton
Eerst de niet vloeibare pakking met vloeibare pakking verwijderaar (aceton), vloeibaar maken.

Industrieel oplosmiddel gebruiken, dit maakt uitgeharde pakking weer taai, minder hard, zodat je dit met een schraper wat makkelijker kan verwijderen.

Het uitgelezen middel hiervoor is: aceton.

Ik werk in de chemische industrie met grote draaiende machines deze dichten we af met locktite 5910 dit is zwarte meuk die enorm uithard en lastig te verwijderen is bij reparatie, maar met ruim aanbrengen op een doek (lees doordrengt met aceton) en een goede schraper en noeste arbeid, zou je zeker een poging kunnen wagen.

Als ik je een tip mag geven voor een vloeibare pakking  die olie en temperatuur bestendig is, met een blijvende flexibiliteit, probeer dan eens Marston universele afdichting, (tube) als de spelingen tussen de vlakken niet te groot zijn is dit ideaal spul, je kunt bij fout montage de boel nogmaals loshalen en op nieuw monteren zonder de hele zooi weer schoon te moeten maken, ontvetten, weer aanbrenen van vloeibare pakking.

dit spul dus: http://www.levico.nl/marston-domsel/marston-universele-afdichting/

Marston heeft mijn voorkeur vanwege het niet uitharden, boven loctite 5910 of hylomar dat ook veel gebruikt wordt in onze tak van sport maar wel uithard. de specs en gebruiksvriendelijkheid van Marston hebben mij overtuigd. wel rekening houdend met de hoogte in mm van de af te dichten ruimte/spleet.

Ik heb geen aandelen en verkoop t spul niet, ik werk er wel met plezier mee.
Ook regelmatig op motordelen van de roffel
Ze hebben ook cleaner spray, dit is aceton in een spuitbus. en ook geschikt voor het verwijderen van uitgeharde afdichtings materialen

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 09-11-2017 21:25:44
Sorry mensen, mijn onderwerp paste niet meer in het onderwerp. Mocht dit verwarrend lijken: Ga goed zitten, het wordt veel erger.

Het onderwerp dat ik in wilde typen is: Vloeibare pakking verwijderaar voor niet meer vloeibare pakking al was die ooit vloeibaar was.

Nog steeds geen lekkere start. Ik begin anders.:
Ik wil jullie wat vragen want de laatste keer dat ik in een winkel wat wilde kopen liep dat heel raar af.

Laat ik bij het begin beginnen als jullie me kunnen volgen.

Goedenavond!
Ik zoek advies over vloeibare pakking verwijderaar. Ik wil die namelijk kopen. Klopt niet. Opnieuw.
Ik moet duidelijker zijn het gaat er niet om dat de pakking verwijderaar vloeibaar is maar de pakking.

Ook dat klopt niet helemaal. De vloeibare pakking verwijderaar is eigenlijk juist wél vloeibaar, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de pakking. Die is niet vloeibaar. Op de verpakking staat dat die pakking vloeibaar is maar dat is niet waar. Hier begint mijn probleem. Ik leg het nog eens uit: Dat goedje zou vloeibare pakking kunnen verwijderen. Mijn probleem echter is dat mijn pakking helemaal niet vloeibaar is. Er stond wel op de verpakking dat die vloeibaar is, maar dat is niet waar. Hij is kei en kei hard.

Ik heb dus een groot probleem: Hoe vertel ik bij de Brezan of de Svala wat ik wil kopen?

Ik doe een poging:

Goedemiddag meneer,

Ik wil graag een vloeibare pakking verwijderaar die harde pakking kan verwijderen. Dus de verwijdereaar is wel vloeibaar maar de pakking niet. De laatste keer in een winkel dat ik zo een moeilijke bestelling deed werd ik, zeg een beetje emotioneel na de wedervraag van de winkelbediende. Ik doe dit nu netter: NEE GAST! IDIOOT! Die pakking is niet van papier. Die is vloeibaar. maar niet in mijn auto.

Na een poging tot die toch wel moeilijke aankoop stonden er in een mum van tijd allemaal aardige medewerkers in witte jassen om me heen. Wel weer een prachtig stukje klantvriendelijkheid, maar geen van allen kon me helpen. Maanden heb ik ze moeten uitleggen wat ik wilde kopen. We een top service dat ze die moeite namen. Heeft me geen cent gekost.

Om het allemaal wat sneller te laten gaan vraag ik jullie waar moet ik naar vragen?
Iets van origineel Volvo of heeft de Brezan ook wat.

Zucht wat maken ze het moeilijk voor mensen..

Wat wil je verwijderen ? Rubberpakking of vlakafdichter (nokkenasdeksel, tussenblok en carterpan zitten normaal gesproken afgedicht  met vlakafdichter)

RemkoT5

Piet

Gewoon een scherp geslepen plamuurmes... that's all you need.
10 minuten werk.

RemkoT5

henry classic v70

Hahahaha heerlijk verhaal Yits, dat scherp geslepen plamuurmes van Piet is volgens mij ook de makkelijkste oplossing... Daarna met een fijne korrel schuurpapiertje (op een blokje) de laatste resten er af dacht ik..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

;D ;D. Goede pakkingschraper zoals we het gisteren al over hadden ;D ;D.  Volgens mij komt er iets uit de printer rollen ?

razorx

Gheghe. Wat jij en Piet al adviseerden.
Ik heb een schrapertje geprint.

Volvo verkoopt een goedje waarin dat rode kleppendeksel pakking op kan lossen. Daaraan denkende raakte ik in paniek omtrent de benaming. ;D

cornelis-b

Is die rode / roze pakking uberhaubt nog te koop bij Volvo, toen Pim de koprevisie deed bij Blackie was die er niet meer en werd er door Volvo een grijze pakking uit een tube geleverd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KIM

Ik heb begin vorig jaar nog een tubetje aangeschaft.

Ik schraap pakking materiaal er altijd af met behulp van een mesje.

de Boeing

mesje(s) idd: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,70606.90.html

ik had er een 5 tal nodig en het was daarna niet helemaal spiegelend maar wel vlak (nog licht opgeschuurd en dan heel dun die volvo tandpasta ertussen, tot op heden, droog daaro  ;D )