Bluetooth OBD2 scanner met Torque probleem

Gestart door pch, 10-11-2017 14:27:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pch

Heb zo'n blauw Bluetooth OBD2 kastje gekocht, programma Forque op telefoon. Volvo 850R.  Kastje op zijn plek. Gekoppeld middels bluetooth en na invoeren wachtwoord 1234 en openen torque blijft helemaal rechts het autootje knipperen. De 3 andere symbooltjes staan wel stil oftewel connected maar autootje knippert dus not connected!
Wat doe ik fout? Welke instellingen moet ik veranderen? Torque heeft nu geen connectie met de ecu...

hilko73

Mogelijk geen "K" signaal. Die wil weleens breken/slecht contact geven bij onze auto's. De auto staat op contact? Je kunt het ook nog eens met draaiende motor proberen. Als  dat allemaal niet werkt verwacht ik dus dat het signaal er niet is.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

pch

Citaat van: hilko73 op 10-11-2017 14:43:28
Mogelijk geen "K" signaal. Die wil weleens breken/slecht contact geven bij onze auto's. De auto staat op contact? Je kunt het ook nog eens met draaiende motor proberen. Als  dat allemaal niet werkt verwacht ik dus dat het signaal er niet is.
Staat op contact en met draaiende motor ook al geprobeerd...
Wat is "K" signaal?

MrCain

De k line (daar waar de obd met de ecu praat) zit op pennetje 3 bij een 850 m4.3 ipv op pennetje 7 => daarom werkt t niet  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

pch

Citaat van: MrCain op 10-11-2017 15:25:52
De k line (daar waar de obd met de ecu praat) zit op pennetje 3 bij een 850 m4.3 ipv op pennetje 7 => daarom werkt t niet  ;)
Snap ik niet echt...
En nu? Wat moet ik doen want zie het toch werkend het en der op internet.. .

KIM

Wat je zou kunnen doen is een verloopkabel maken waarin je pen 3 naar pen 7 leidt. Als je vervolgens nog de voeding doorvoert van pen 12 naar pen 12 en de massa van pen 4 naar pen 4 zou je m wel moeten kunnen uitlezen.

pch

Citaat van: KIM op 10-11-2017 17:45:02
Wat je zou kunnen doen is een verloopkabel maken waarin je pen 3 naar pen 7 leidt. Als je vervolgens nog de voeding doorvoert van pen 12 naar pen 12 en de massa van pen 4 naar pen 4 zou je m wel moeten kunnen uitlezen.

Dit is alleen nodig met zo'n Bluetooth uitlezer? Ik neem aan dat Volvo of iemand met een originele OBD2 uitlezer hem wel uit kan lezen?

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

pch

Citaat van: cornelis-b op 10-11-2017 17:56:29
Welk type BT heb je gekocht?
obd2 mini elm327
Zo'n blauw doorzichtig dingetje van paar euro... duurdere kopen? Of ander merk?

hilko73

Welk type wil je ermee uitlezen? Mijn Elm connect wel maar leest niets uit. Dat lukt alleen met Vol fcr of brickdiad bij de 850. De V70 laat zich ook niet uitlezen met de Elm.

Pas vanaf 2000 lukt uitlezen met de Elm wel.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

pch

Citaat van: hilko73 op 10-11-2017 18:10:28
Welk type wil je ermee uitlezen? Mijn Elm connect wel maar leest niets uit. Dat lukt alleen met Vol fcr of brickdiad bij de 850. De V70 laat zich ook niet uitlezen met de Elm.

Pas vanaf 2000 lukt uitlezen met de Elm wel.

850R uit 1996
Vol fcr al eens gezocht in Google playstore ook nu net weer maar kan ik niet vinden.
Brickdiad ken ik niet

pch

Citaat van: hilko73 op 10-11-2017 18:10:28
Welk type wil je ermee uitlezen? Mijn Elm connect wel maar leest niets uit. Dat lukt alleen met Vol fcr of brickdiad bij de 850. De V70 laat zich ook niet uitlezen met de Elm.

Pas vanaf 2000 lukt uitlezen met de Elm wel.

https://youtu.be/YL8bH81Y_v4

Is toch echt een 850 met elm en torque!

ThomasH

Ik kan met mijn ELM bluetooth kastje ook gewoon mn codes scannen en resetten van mn 850 uit '97, op Android, dat wel.

Misschien ff een ander appje proberen, afhankelijk van wat je wilt bereiken? Ik gebruik zelf OBD Car Doctor Free voor uitlezen van CEL enz.

pch

Citaat van: ThomasH op 10-11-2017 18:36:00
Ik kan met mijn ELM bluetooth kastje ook gewoon mn codes scannen en resetten van mn 850 uit '97, op Android, dat wel.

Misschien ff een ander appje proberen, afhankelijk van wat je wilt bereiken? Ik gebruik zelf OBD Car Doctor Free voor uitlezen van CEL enz.

Gebruik ook Android dus het zou mij dus ook moeten lukken...
OBD car doctor nog niet geprobeerd...

cornelis-b

Heb je toevallig een VAG KKL kabel? Zo ja dan heb ik de software wel voor op de laptop mits je een laptop hebt met winXP of Win7. Dat werkt 100pro zeker.

Waar kom je vandaan want je bent welkom om te testen hier, heb ELM327, VolFcr en BrickDiag
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien