Raam linksachter gaat niet meer dicht

Gestart door bebe66, 11-11-2017 22:58:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bebe66

Al sinds ik de 850 heb gekocht, kan ik via de centrale raamschakelaar het raam linksachter niet bedienen; niet omlaag niet omhoog.
Niet erg, want via de schakelaar op de deur linksachter functioneerde e.e.a. prima.

Tot vandaag....

Raam met de deurschakelaar omlaag gedaan, maar gaat met geen mogelijkheid meer omhoog, hoor ook niets klikken.

Nu afgeplakt met een vuilniszak, maar wil morgen toch proberen het raam weer dicht te krijgen.

Nu kan ik deurpaneel verwijderen, bedrading controleren, middenconsole verwijderen etc., en proberen te ontdekken waar het hem in zit, maar is het mogelijk om met een draad, rechtstreeks vanaf de accu het motortje in beweging te krijgen? (als tenminste het motortje niet kapot is).

Het gaat er mij voor nu om dat het raam in elk geval dicht is met dat vieze regenweer...
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

cornelis-b

Je kan inderdaad op de stekker rechtstreeks 12 volt zetten om je raam te sluiten maar je zegt het zelf al als de motor niet defect is. Le kan dan later uitzoeken waar de daadwerkelijke fout zit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ruud12

#2
Zie ook dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1586271.html#msg1586271

Werkte bij mij prima toen het raam niet meer omhoog wilde. Doordat bij mij de schakelaar bij dat raam zelf niet meer werkte, deed hij het ook niet via de centrale schakelaar (weet niet precies waarom, maar het zal wel verbonden zijn o.i.d.). Misschien beide schakelaars even schoonmaken voor de zekerheid?
V70N T5 (2000, auto, vialle LPi, 450.000
V70 2.5 20V (1997, aut, Vialle LPi, 666.666km)
850 2.0 10V (1993, 325.000km)

Fred korn

Bij mij ook gebeurt met de V 70 , beide schakelaars er uit en schoongemaakt met contact spray wel een soort
wat als je het hebt opgespoten gelijk verdampt en als het vuil oplost zat veel stof tussen en ook oxidatie .
Heeft bij mij goed geholpen nooit geen last meer gehad .

haasje

Als je het (mijn inziens) wat makkelijker wil doen kun je ook de motor even losschroeven (3 boutjes), het raam omhoog trekken en vervolgens de motor weer monteren.

bebe66

Bedankt voor jullie reacties.

Motor is niet kapot in elk geval.
Met een losse accu en 2 draadjes 12 volt op het motortje gezet (groene en rood-witte draad van de stekker bij de schakelaar, bj. '94) en het raam ging weer omhoog.

Verder niet getest nu, maar lijkt alsof de boel linksachter geen +12v krijgt.
Ligt niet aan de schakelaar, heb 'm een keer gewisseld met rechtsachter.

Weet iemand of de schakelaar linksachter zijn +12v via de schakelaar op de middenconsole krijgt, of komt die ergens anders vanaf?
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

Timo

https://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/SystemWiringDiagrams.pdf
P46

Als ik het zo ff bekijk krijgen de schakelaars wel spanning maar dient de switch in de middenconsole om de + die naar de motoren gaan af te sluiten.

Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

Vulk

Citaat van: Timo op 17-11-2017 20:07:01
https://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/SystemWiringDiagrams.pdf
P46

Als ik het zo ff bekijk krijgen de schakelaars wel spanning maar dient de switch in de middenconsole om de + die naar de motoren gaan af te sluiten.



Klopt. Staat bij ook standaard altijd op off, zeer handig als je kinderen op de achterbank hebt zitten.