Vla achtige drap

Gestart door mauricenl, 24-05-2005 11:39:38

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: ed op 21-11-2005 15:56:55
Citaat van: Peth©oni op 21-11-2005 08:47:06
Citaat van: Taranis op 20-11-2005 12:06:28
Aha, je hebt gelijk! :idea: Dat rubber ringetje ontbreekt... zal als ik terug ben in Nederland wel ff een nieuwe peilstok vragen :) Tnx!

Tis alleen een ringetje ad. € 0,50 dus.... en 1 boutje los van het inl.spruitstuk en los !!
ringetje even in de vaseline en voila!!!

Jij bedoelt hetringetje onderaan de peilstokbuis. Wat wij bedoelen is het O-ringetje (2 stuks dacht ik!) op de peilstok zelf.

Ik heb maar 1 O-ringetje, maar dan wel de peilstok met het rode oog ;)

Gr 8)

Taranis

Citaat van: ed op 21-11-2005 15:56:55
Jij bedoelt hetringetje onderaan de peilstokbuis. Wat wij bedoelen is het O-ringetje (2 stuks dacht ik!) op de peilstok zelf.

Juist, op de peilstok zelf. En ik wil gewoon een nieuwe peilstok, niet alleen het ringetje aangezien het oog van de peilstok een tijdje geleden ook al eens afgebroken is. Toen maar even met secondenlijm terug erop gefrut tot aan de volgende beurt. Was me niet opgevallen dat er een rubber ringetje miste, bij de T4 volgens mij ook nooit zien zitten  ::)

Tnx iig  8)

hanszelf

Pffff, fijn dat dit forum je ook kan geruststellen.
Ontdekte net dat heel de peilstok vol smurrie zat (viel niets meer te peilen) en kreeg al visioenen van zakken met geld die ik naar de dealer ging brengen.
Ff gezocht, en de tips opgevolgd. Geen smurrie aan de vuldop; de koelvloeistof is mooi op peil en ziet er schoon uit. Waarschijnlijk dus inderdaad gewoon korte ritjes + kou van de vorige week.
Zal binnenkort de olie ff laten verversen want dat is ook al even geleden.

Thnx :)
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

breakman

hopelijk ben je er zo vanaf. hou het toch nog even in de gaten ook bij warmer weer. Ik hoop dat het dan verdwijnt en het niet blijft. Want dan zou het je join de coulasse wel eens kunnen zijn dan komt het water ook in aanraking met olie. Een stomme rubber maar er komen heel wat werkuren bij kijken reken gemiddeld tussen 800-1000 euro. Hopelijk heeft het enkel met koude weer te maken. Maar als het peil van kloeistof en de motortemperatuur constant blijven zou ik mij geen te grote zorgen maken.

véél succes nog !

breakman

Taranis

Citaat van: breakman op 14-01-2006 23:07:53
join de coulasse

Bedoel je de koppakking of iets totaal anders ?

breakman

ja waarcshijnlijk noemen ze dat in NL zo in feite is het de rubber waar u blok ook op rust dus vermoed ik wel koppakking

Daf46

Ook ik constateerd vandaag deze drap aan de peilstok. Het ringetje heb ik nog niet nagekeken (eerste taak morgen).

Wat ik ook wel zag als ik de peilstok of de vuldop loshaalde bij warme motor dat er nogal wat waterdamp uitkwam  (zeker geen rook).

PS:
join = pakking
cullasse = cylinderkop

thuur

Citaat van: Daf46 op 04-02-2006 18:15:02
Ook ik constateerd vandaag deze drap aan de peilstok. Het ringetje heb ik nog niet nagekeken (eerste taak morgen).

Wat ik ook wel zag als ik de peilstok of de vuldop loshaalde bij warme motor dat er nogal wat waterdamp uitkwam  (zeker geen rook).

PS:
join = pakking
cullasse = cylinderkop

Waterdamp ??? Was het geen carterdamp? In dat geval moet je je carterontluchting eens nakijken als je het te veel vond.

Veel korte stukken gereden de laatste tijd?

Gr :-\

Daf46

wel dagelijks 2x30 km v€ind ik niet echt kort. (Karterontluchting dus best eens checken zekers ?) Het lijkt mij het meeste op waterdamp wat eruit komt,  geen uitlaatgas.

Off topic (ook een beetje on topic)

Zijn er eigenlijk veel auto's waar bij dwarsgeplaatste motor de uitlaat achteraan de motor zit (behalve de V850, x70 dan)? (Volgens mij de reden van condensproblemen bij de peilstok en dergelijke de voorzijde van de motor is kouder)

speedyT5

Citaat van: Daf46 op 04-02-2006 23:06:42
wel dagelijks 2x30 km v€ind ik niet echt kort. (Karterontluchting dus best eens checken zekers ?) Het lijkt mij het meeste op waterdamp wat eruit komt,  geen uitlaatgas.

Off topic (ook een beetje on topic)

Zijn er eigenlijk veel auto's waar bij dwarsgeplaatste motor de uitlaat achteraan de motor zit (behalve de V850, x70 dan)? (Volgens mij de reden van condensproblemen bij de peilstok en dergelijke de voorzijde van de motor is kouder)

Condensproblemen bij de peilstok zijn mimimale en ondergeschikte problemen en worden niet beinvloed door de uitlaat aan de voor af achterzijde.
Maar de voorzijde van de 850 in deze is wel kouder en heeft eerder last daarvan. Laat je echter niet gek maken door berichten van doorgeslagen koppakkingen e.d.
Maar heeft meer te maken met meer of minder condens in de OLIE als zodanig die zich afzet op de koelst plaats.
Dat is weer een ander probleem.
Die wordt weer veroorzaakt door te weinig opwarmen van de motorolie.

Als je weinig rijdt kan je het beste wat vaker olie verversen, maar in het voorjaar (als de temperaturen weer wat hoger worden) zal die condens weer verdwijnen.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

thuur

Na 20 km is je motor pas op temperathuur. Als je die laatste 10 km doorblaast rijd je hem echt goed warm.

Waarschijnlijk komt er ergens vocht in je systeem. Bekende oorzaken zijn: rubber olievuldop, rubber peilstok, vlamdover die loszit en vacuumslangen. Verder is je blok aardig dicht..

Gr 8)

Daf46

Citaat van: thuur op 05-02-2006 00:34:04
Als je die laatste 10 km doorblaast rijd je hem echt goed warm.

In dat laatste zal wel een deel van een probleem zitten ik doe het meestal nogal rustig ;-)

Daf46

Zie:
http://www.wappe.be/volvovla

Voor meer vla ;-)

Mocht wel eens proper gemaakt worden dus ...

thuur

Citaat van: Daf46 op 04-04-2006 21:55:06
Zie:
http://www.wappe.be/volvovla

Voor meer vla ;-)

Mocht wel eens proper gemaakt worden dus ...

..... Geef eens gas man!

Gr ;D

Daf46

Ik doe mijn best ;-)

Dit weekend er 600km bijgeklokt tijdens een tripje naar 3 landenpunt (Be-De-Lx)