Aanjager van de kachel hapert en dashboardverlichting knippert

Gestart door wilmeisterr, 18-11-2017 16:37:47

Vorige topic - Volgende topic

wilmeisterr

Beste mensen,

De laatste tijd heb ik wat problemen met de electronica in het dashboard van mijn Italiaanse t5 uit 1994 . De lampjes achter de meters en draaiknoppen van de kachel zijn vaak uit, of knipperen wat. Soms zijn ze ook weer een poosje aan.

Erger is dat de aanjager vaak niet aanslaat bij het starten. Ik moet dan een paar keer opnieuw proberen voordat ie blijft blazen. Soms blaast ie namelijk wel als je het contact aanzet, maar als je dan start houdt ie er weer mee op.

Ik denk dat dit tweegescheiden problemen zijn, vooral omdat het een los van het ander kan plaatsvinden.
Laatst heb ik de schopplaat onder het stuur weggehaald om naar de stekkers te kijken, maar dat ziet er prima uit. Dat zegt overigens niks want geen idee waar ik naar moet kijken.
Klopt het dat het dan altijd de dimmer van de verlichting  is? Bij mij is dat een klein schuifje. Die vind ik overigens nooit bij de sloperij.

Wat betreft de kachel;
Is mijn aanjager kapot of is er iets mis in de bedrading? Dan heb ik wel een groter probleem denk ik.

Met de kerstdagen moet het groene monster ons weer naar oostenrijk brengen, dat doe ik wel graag met een werkende blower.

Kan iemand me helpen?

Gr,
Wilro

reneetje

Vermoedelijk is je relais achter het contactslot is overleden
Komt vaker voor, is eenvoudig zelf te vervangen.

Dit is de hoofdrolspeler

Probeer eens wat met je contactsleutel te bewegen tijdens de storing, vaak iets voor of achteruit met de sleutel .

Dacht dat ie ongeveer 70 euro kost bij de dealert.

Van de aanjager zal de motor wel zijn, even loshalen en bescheiden met WD40 inspuiten, en even handmatig aanslingeren  wil weleens helpen, althans tijdelijk ....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

wilmeisterr

Bedankt reneetje,
Dat relais zag ik op dit forum al voorbijkomen, ik zag alleen dat dan ook vaak de lampjes van de schakelaars en de knipperlichten het niet doen. Die doen het bij mij wel.
Morrelen aan de sleutel helpt ook niet. Ik twijfel daarom of ik moet vervangen.

Die motor kan ik wel even loshalen, nog nooit geprobeerd.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien