Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

Paulsson

Citaat van: V70R^2 op 29-03-2018 20:31:29
Citaat van: V70geRwin op 22-03-2018 20:52:05
Citaat van: Paulsson op 27-03-2018 11:23:48
Als het prijspunt wat lager is dan ben ik wel geinteresseerd in zo'n BBK, goed kunnen remmen is fijn :)

Die gaan echt niet passen achter jouw Heliums ;D

Comets on the wishlist had ik vernomen? Maar ook dat past helaas niet  :eusa_silenced:

Zelfs Comets passen niet met deze BBK? Damn grote brakes dan haha

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Reitse

Citaat van: rappendaf op 30-03-2018 13:29:49
jammer dat het blok stuk is, geniet van je whisky en veel plezier met het sleutelen. Mooi dat je er zo positief in staat ;D :eusa_whistle: :angel:
:eusa_clap:

rappendaf

Dat ie geen nock heeft had komt door de geweldige goeie  octaan booster uit belgie  :eusa_whistle:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

Klopt in de logs is eigenlijk weinig geks te zien.

Speculeren is leuk maar volgende week die motor open en dan gaan we t wel horen.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: Reitse op 30-03-2018 13:23:39
Citaat van: FGG op 30-03-2018 12:37:30
Citaat van: V70R^2 op 29-03-2018 20:47:40
Ik ga een fles Craigellachie 13 Yr old opdrinken, na pasen verder kijken hoe en wat, minder PK is in ieder geval geen optie, grotere turbo's wel  ;D ;D ;D ;D ;D
Auto naar de kloten en dan ook nog een matige whisky voor je kiezen krijgen... :eusa_doh:
8,2 op een schaal van 10 zou ik niet matig noemen. Los daarvan is het zijn smaak, wie ben jij om daarover te oordelen?

Je kan ook zeggen, jammer dat het blok stuk is, geniet van je whisky en veel plezier met het sleutelen. Mooi dat je er zo positief in staat! :)

Florian is whisky liefhebber/kenner. Waarschijnlijk is dit in zijn ogen een matig drankje ;D

V70R^2

Bedankt allemaal voor de berichten, het is niet anders maar fijn dat er zo mee gelezen en geleefd wordt!  :D

Zoals Kornelis al zeg, risico van het vak, we waren echt de grenzen aan het opzoeken en helaas de tuning goden iets teveel getart..

Citaat van: -D©©©L- op 29-03-2018 23:09:25
Bij 7000 rpm heb je in ieder geval genoeg olie in de cilinderkop, de vraag is hoe het weer beneden komt.  :eusa_think:

Is dit daadwerkelijk eemn probleem bij onze motoren met 7000 toeren? Ik heb namelijk nog nooit een blok stuk gehad/gekregen (inclusief Nurburgring gebruik), maar die hadden niet zo'n gekke terror TD04 turbo maar enkel gechipt en wat extra koeling e.d.

Citaat van: Boxman op 30-03-2018 13:50:24
Had je met die 1.8 bar geen last van detonatie / knocking? Dat is namelijk de hoofdoorzaak voor gesmolten zuigers. Het vermogen hoeft het probleem niet te zijn als de verbranding maar picobello netjes verloopt. Knock ten gevolge van te hoge turbodruk, bougies met verkeerde heat-grade of verkeerde timing is wat zorgt voor hot-spots op de zuigers. Vervolgens loopt het op die hot-spots alleen maar uit de hand (zelfontbranding aan de hotspots) waarna je hele zuiger vanaf dat punt kan smelten.

Knock viel zoals gezegd reuze mee, ik tankte dan ook enkel 102 en een fles octaanbooster erbij per tank brengt het getal op 105-106, dus ondanks de hoge temperaturen nog goed te controleren.

Citaat van: elianmars op 30-03-2018 16:58:17
Citaat van: Reitse op 30-03-2018 13:23:39

~~8,2 op een schaal van 10 zou ik niet matig noemen.~~

Florian is whisky liefhebber/kenner. Waarschijnlijk is dit in zijn ogen een matig drankje ;D

Ah ik dacht die Florian is architect!

Als je een brug ontwerpt en er blijven 8 van de 10 pilaren overeind staan is dat inderdaad geen voldoende!  ;D ;D ;D

Verder kunnen we een hoop speculeren, blokje open volgende week en we weten wat er aan de hand is :) Jammer dat de wagen nog niet op de bank is geweest, zo blijft het raden naar de pk's...

Feit is wel dat een V70N R als ontbijt ging, en een M550D met de lunch kon verorberen, waarbij die laatste op de snelweg van 120-240km/h. En dat is toch ook een wagen met 380 pk en een kleine 800(?)Nm koppel.

Maargoed, Elk nadeel heb z''n voordeel!

Motoren bouwen en met hardware spelen is de hobby, en nu kan ik dat gewoon allemaal nóg een keer doen! dubbel pret  :eusa_dance: :eusa_dance:

Vulk

Fijn dat je het zo positief oppakt! Ik ben benieuwd naar wat er nu is misgegaan.

arjen850

Goeie spirit, moest wel even aan je eerder gestelde budget denken :D wel gaaf dat je hem gebruikt waar je hem voor hebben wou, gaaaaaaaaaan

kulk

classicT5

Zit je qua maximaal toerental nog op hetzelfde als stock? Als je hogere toeren draait zou het iets met smering kunnen zijn die het niet meer aan kan.

Ombouwen naar dry sump systeem ;)

leons850

7200rpm is geen probleem met een 4.4 motor. Hoger moet je niet willen. Tevens denk ik niet dat het aan de zuigers ligt, er zijn auto's met standaard zuigers waarbij 500pk is gemeten.
Oliepomp was volgens mij ook nagezien, ik zou het elders zoeken.

Succes Adriaan, ben wel benieuwd als die weer loopt. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

razorx

Ik vrees dat de octaanbooster in Adriaan is gegaan en de whisky in de auto.
Kon het niet laten. Sorry  ;)

Wel een heftige load 16ms. Het PK woord laat ik voor wat het waard is maar je zit hoog. Heel hoog.
Succes met de wederopbouw! Heb je het ritje nog kunnen loggen? Of heb je dat al verteld?

Piet

Only one way to find out.
Voorlopig blijft het even een clif hanger.....

V70 classic

Citaat van: leons850 op 30-03-2018 21:36:13
7200rpm is geen probleem met een 4.4 motor. Hoger moet je niet willen. Tevens denk ik niet dat het aan de zuigers ligt, er zijn auto's met standaard zuigers waarbij 500pk is gemeten.
Oliepomp was volgens mij ook nagezien, ik zou het elders zoeken.

Succes Adriaan, ben wel benieuwd als die weer loopt. ;)

Je zult eerst t blok open moeten hebben he, dan kun je naar de schade aan de zuigers zien wat de oorzaak was.
Je kunt van alles roepen.
K heb al blokken zien vastlopen om heel lullige redenen.

Maar een paar gesmede zuigere zou ik er wel intrappen.
Ben bang dat deze een verleden hebben.  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

classicT5

Ik zie een groepscilinderkopdemontagedag aankomen :) iedereen wil dat ding zien.