Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

Zijn allemaal wel praktische alternatieven, maar de gedachte achter deze mega unit is dat behalve wat hij air-to-air moet koelen (motorolie) hij vervolgens aanzienlijk kouder door de hete zijde de radiateur in stroomt en zo daar kan bijdragen de KVS ook te koelen, danwel dat ze elkaar levelen op een aanzienlijk lager niveau dan waar ik niet wens te komen ;D

Citaat van: V70geRwin op 13-12-2017 13:49:33
Hij is wel fors ook hoor, heb je er nog aan gerekend of komt er een thermostaat tussen, m.a.w. ga je niet te veel koelen?

Originele KVS thermostaat 87 graden Celcius.

Originele Oliethermostaat blijft ook behouden, open: 95 graden Celcius.

Helaas geen klus update waarbij de wagen vandaag gestart kon worden  >:( De hele garage stond een laag water in door de vele sneeuw welke er lag en daarbovenop de regenval van vandaag en gister. Dit ondanks een nieuwe gietvloer vorig jaar met water en olie bestendige laag.. Dat wat binnen sijpelt komt nu helemaal niet meer weg ....  :eusa_doh:

Bijna 7cm diep overigens, moest laarzen aan om in de hoek v/d garage te kunnen komen...

Alle gereedschap en de onderdelen welke op de grond lagen lekker nat en aan het roesten, inmiddels is alles opgeruimd en weer opgeborgen maar wat een bende zo. Zonet na even de IC's bij Sandor te hebben opgehaald weer 400 liter weg gepompt...

Snel slapen en morgen de hele dag graven, rond de garage door de wei naar de sloot een drainage aanleggen...

NinaPaul

Dat is erg vervelend!

Omdat er in het verleden hier bij mij thuis ook waterproblemen waren heb ik nu een gat/put in de kelder met dompelpomp, niet de meest sierlijke oplossing, wel de meest handige/blijvende.
Leven in de natuur zit vol ellende ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: V70R^2 op 14-12-2017 00:42:33
Zijn allemaal wel praktische alternatieven, maar de gedachte achter deze mega unit is dat behalve wat hij air-to-air moet koelen (motorolie) hij vervolgens aanzienlijk kouder door de hete zijde de radiateur in stroomt en zo daar kan bijdragen de KVS ook te koelen, danwel dat ze elkaar levelen op een aanzienlijk lager niveau dan waar ik niet wens te komen ;D

Citaat van: V70geRwin op 13-12-2017 13:49:33
Hij is wel fors ook hoor, heb je er nog aan gerekend of komt er een thermostaat tussen, m.a.w. ga je niet te veel koelen?

Originele KVS thermostaat 87 graden Celcius.

Originele Oliethermostaat blijft ook behouden, open: 95 graden Celcius.

Dus in de route na de olie thermostaat en voor de olie warmtewisselaar van de radiateur.
Nette oplossing hoor en helpt vermoedelijk om de totale huishouding koeler te houden.

classicT5

Mij lijkt de olie vanuit je nieuwe oliekoeler retour via de originele oliekoeler niet veel toevoegen, ben zon constructie ook nog niet tegengekomen.

Heb je nog weer extra leidingen en die aansluiting van volvo vind ik nogal gammel op de radiateur. Als je die kunt skippen, veel beter ;)

vincen tdi

bij de extra automaatkoelers loopt het dacht ik via dezelfde route. Helpt ook om de olie sneller op bedrijfstemp te krijgen.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

classicT5

Vanaf de canbus versie heeft volvo toch zelfstandige oliekoeler, los van de waterkoeling? Die verandering moet een reden hebben.

Sneller opwarmen lijkt me niet, anders zou het veel meer toegepast worden ivm uitstoot.

Lekker in de regen gewerkt vandaag Adriaan? :(

V70R^2

Haha, heb wat grond achter de garage weg gegraven, het stopte gelukkig ook al snel met regenen en het water zakte langzaam weg dus geen drainage aangelegd, dat komt wel in het voorjaar dan.

We gaan het meemaken mbt de koeling, zolang die op bedrijftemperatuur komt en de olie en KVS de 100 graden Celsius niet voorbij gaan ben ik meer dan tevreden. Die aansluiting maak ik mij geen zorgen over, kwestie van frisse klemmen gebruiken en ze niet verkeerd om monteren  ;D

Dus begin van de middag was de vloer mooi droog en schoon. Catback gemonteerd, heeft enkel een middendemper, ben benieuwd naar het geluid, het lijkt een open flow demper te zijn! ;D

Nieuwe bougies erin en wat laatste stekkertjes aangesloten en kapjes vast gemaakt:

In principe is die klaar om gestart te worden... Echter, Adriaantje doet niet aan auto's onbelast stationair laten draaien met veel te rijk mengsel. Stationair duurt het een jaar eerdat die op bedrijfstemperatuur is en tot die tijd doe je meer kwaad dan goed mbt het nog moeten inrijden.

De remmen in backorder, dan rijd Sloeber na de kerst nog niet.... ???

Even checken wat er nog op de plank ligt om toch remmen te hebben voor een test rit morgen  :eusa_think:

RVS remslangenset, CHECK
gangbare remklauwen, CHECK
bijne nieuwe ATE blokken, CHECK
Montage spul, CHECK
nieuwe 302 bracket, CHECK

Remchijven, nergens te vinden, jammer. nog net op tijd de dealer kunnen bereiken en de 302 schijven zijn er morgen 08:00!

Top!! Nog even snel voor het eten de boel gemonteerd;

Andere kant

morgen de remschijven erop, de vloeistof flushen and we are go!

Of nouja, er moet nog iets van een front op  :eusa_think:

Tenzij ik het geduld niet kan opbrengen  :eusa_whistle: :eusa_whistle:  ;D ;D  :evil: :evil:

arjenT5R

Lekker bezig! Toch niet de schijven bij Diederick gehaald? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Bij de bengels uit Bemmel!

Nieuw was er snel genoeg, als iemand volgende maand een complete 1 maand oude 302 upgrade zoekt...? haha ;D

V70R^2

lezen lezen lezen, leren en bestuderen.

... Dat vroeg opstaan zal morgen niet doorgaan ben ik bang  ;D Het enthousiasme kriebelt, dit pakketje is ook binnen:

De kronkel in mijn kop verbied mij ze nu erin te zetten;

Eerst 2x een tank  98 BP ultimate/ 100 Gulf Challenger/ 102 Firezone competition  leeg rijden.

Dan de nieuwe hoge druk pomp, wederom nieuw brandstoffilter en de groene injectoren monteren.  :eusa_sick:

arjen850

He leuk, wat een mooi topic om te lezen. Je pakt het mooi aan, En wat loopt de teller toch snel op als je zo bezig bent he ;) benieuwd hoe hij straks gaat rijden.

innocenti

Mooi project dit. Pak je goed aan.

Zoek je nog andere stoelen? Ik heb nog een Recaro Style topline stoel staan uit mn R op Volvo frame. Helemaal instelbaar met stoelverwarming en stoelvertilatie. Ideaal voor gecombineerd straat/circuit gebruik.
PB maar als je interesse hebt.

Hans Duiven

Citaat van: V70R^2 op 15-12-2017 01:50:41

... Dat vroeg opstaan zal morgen niet doorgaan ben ik bang  ;D Het enthousiasme kriebelt, dit pakketje is ook binnen:

http://i65.tinypic.com/3133c4k.jpg

Eerst 2x een tank  98 BP ultimate/ 100 Gulf Challenger/ 102 Firezone competition  leeg rijden.

Dan de nieuwe hoge druk pomp, wederom nieuw brandstoffilter en de groene injectoren monteren.  :eusa_sick:

Heb je daar nog een aangepaste ECU liggen voor de groene injectoren of gaat hij mooi lopen zonder aanpassingen aan de sofware??

arjenT5R

Fueltrims pikken dat volgens mij wel, maar uiteindelijk zal ie idd software aan moeten passen.

@ Adriaan wat is dat voor uitlaat dan?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Citaat van: Hans Duiven op 15-12-2017 15:17:48
Citaat van: V70R^2 op 15-12-2017 01:50:41

http://i65.tinypic.com/3133c4k.jpg

Heb je daar nog een aangepaste ECU liggen voor de groene injectoren of gaat hij mooi lopen zonder aanpassingen aan de sofware??

Groene krijg je volgens mij niet voldoende bijgeregeld door de ECU (verschil in CC inspuiting is te groot).