Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Vooral goed ontvetten voordat je het leer gaat verven. Na het verven ga je dan weer mbv sealers en conditionering dat toevoegen.

Maar in die set zit alles, gaat je wel lukken.

arjenT5R

Al foto's van je nieuwe turbo dan die er aan moet komen? :D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de Boeing

:eusa_clap: :eusa_clap:

Waar komen die originele motorsteunen vandaan? (niet in blauw doosje neem ik aan als het logo is weggedremeld)

En die appel met het enige juiste interieur  :P :P
(na het zien van je stage 0 lijstje zou je wel bijna denken, we maken er een FWD van  :evil: )

V70R^2

Bij een kennis van mij welke bij een volvo-onderdelen webshop werkt kon ik ze zelf in het magazijn uitzoeken, bij FEBI-bilstein was er een logo weg gedremeld, dus dat is blijkbaar (voor deze batch) de leverancier van origineel volvo.

Die IGN-1A bobinens zijn echt gigantisch, de locatie hoe je ze wilt:

Dat zou het mooiste zijn, helaas zijn die dingen zo enorm dat de IC buis er dan niet meer boven past..

Ik denk dat ik het maar zo ga doen:

Tevens de turbo en carterventilatie vervangen van de flash green, oud eraf:

nieuw erop:

De originele turbo was goed nat van de olie, mooi op tijd met vervangen.

Vervolgens een setje nieuwe bougies & lucht- & oliefilter & motor-olie.

Gasklep en spruitstuk goed schoon maken, het hitteschild kreeg ik ook nog mooi schoon gepoetst:

Dat wat verder los is ook van binnen en buiten goed schoon gemaakt:

Uiteraard nieuwe silecone vacuumslangen, klemmen koelvloeistof etcetc.

Stap 1 van de stage 0 uitgevoerd!

Komende week eens alle 6 de soorten olie verversen...  :P  ;D

volvobug

Lekker bezig weer.

Hoe komt een turbo zo nat, zuigt hij dan de olie uit het lager aan compresserzijde door te veel speling op het lager?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Remo1970

rappendaf

Ik zou proberen de bobines aan de zijkant van de motor  te monteren om dan de kabels via de originele route te leggen . bakzijde
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

NinaPaul

wat is de "werktemperatuur" van de bobines? Voor het zicht zou ik ze ook aan de zijkant doen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Zit zitten origineel op mercury buitenboord motoren dat wordt goed heet onder de kap hoor. Zal best wat kunnen hebben.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hilko73

Ik schrijf: mooie wagen, die gruuune ;D
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

V70R^2

Bedankt allemaal!

Citaat van: volvobug op 28-11-2018 14:03:56
Lekker bezig weer.

Hoe komt een turbo zo nat, zuigt hij dan de olie uit het lager aan compresserzijde door te veel speling op het lager?

Ja, lager zal wel ingesleten zijn, het rare is, ik merk niks aan de turbo, hij draait stroef maar totaal geen axiale speling. Mogelijk kwam het via de carterventilatie, die was redelijk vervuild, geluk dan, dan val de investering mee, heb ik nog een goede K24 over om iets leuks mee te doen  :D

Citaat van: NinaPaul op 28-11-2018 18:49:02
wat is de "werktemperatuur" van de bobines? Voor het zicht zou ik ze ook aan de zijkant doen.

Ik maak mij meer zorgen over de interne hitte, aangezien je ze erg lang kan "opladen" eerdat je een mega vonk af geeft. Al zou die plek aan de zijkant wel praktischer en mooier/minder opvallend zijn.. Of de accu weg en daar een mooi framepje maken.

Maar een bougiekabels van haast een meter voor cilinder 1, hoeveel weerstand geeft dat? zou dat de prestaties beïnvloeden ? :eusa_think:

Dan verder nog een kleine update, vandaag de halve dag verspild om die oliekoeler vast te maken  :eusa_whistle:

Plaatjes vertellen wederom het hele verhaal  ;D

nog meer wegslijpen zodat het onder een bijna 45 graden hoek gemonteerd kan worden.

Bumper nog een hoek uit en aan de beugel vast gemaakt. De boel even met de staalborstel bewerkt en in laagje verf erover.

Tekenen/slijpen/boren.

Kaal RVS voor het spuiten:

Gespoten met wrinkle paint, nat:

Na heetstoken en wrinkelen:

Alles aan elkaar bouten en dit is de definitieve montage, de onderzijde zal ik nog dicht maken als de bumper er op komt dan weet ik exact welke vorm ik maken moet.

millimeter werk:

zoals gezegd, onderkant maak ik dicht als de bumper er op komt:

Die wordt niet meer te heet  :eusa_whistle:  :evil:  ;D ;D ;D

rappendaf

Niet te vroeg juichen hoor we hadden destijds een net zo een  joekel 30 lagen nodig om een opel kadett 2.4 cih met webers 188 pk onder de  120 graden te krijgen
Dat lukte maar net
straat gebruik zal wel best goed gaan maar als je em op de ring gaat aftrappen  ;D :angel: :eusa_whistle: 

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

classicT5

Bobines mbv beugel achter tegen het schutbord monteren? Daar is wel plek voor. Nadeel alleen de temperatuur daar boven uitlaatspruitstuk.... Geen idee of er specs zijn van die bobines wat hun maximale temperatuur mag zijn?

V70R^2

Denk dat de max temperatuur die ze mogen zijn niet beperkt wordt door de hitte onder de motorkap, maar meer door het feit dat je ze 50% van de tijd aan kan zetten om spanning op te bouwen voor de vonk, daar ligt dan ook een limiet. ik geloof 40% van de tijd, iets van 4ms dus bij max toerental, anders smelten ze van binnenuit weg.

Desalniettemin heb ik ze liever niet boven een rood gloeiende turbo hangen ;D

@ Raf, dat lijkt mij wel erg knap, daar moet iets anders mis zijn gegaan denk k, dit formaat kan je als normale koelvloeistof radiateur gebruiken op de meeste auto's ;D ;D

Paulvdberg

Citaat van: rappendaf op 28-11-2018 22:51:57
Niet te vroeg juichen hoor we hadden destijds een net zo een  joekel 30 lagen nodig om een opel kadett 2.4 cih met webers 188 pk onder de  120 graden te krijgen
Dat lukte maar net
straat gebruik zal wel best goed gaan maar als je em op de ring gaat aftrappen  ;D :angel: :eusa_whistle: 

In de autocross lukt t ook niet om alles altijd maar koud(lees onder de 100 graden) te krijgen. En dan mag je er niet eens webers op zetten.

Daar in tegen heb ik een Polo 86c met 1.4 16v op carbs op 126pk. En die is niet warm te krijgen met de setup zoals k em nu heb... Soort van overkill😂