dashbord verlichting

Gestart door bart, 06-12-2017 22:11:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bart

Na het starten doet de dachbord verllchting het meestal 10 -20 sec. daarna dimt ie langzaam uit. tijdens die 20 sec reageert ie niet op de dimmer. KAn het de dimmer zijn??
Misschien heeft het er  niets mee te  maken maar het contact slot werkt ook niet lekker na starten : TRACS en ABS lampjes blijven branden en knipperlichten en verlichting werken niet. Contact sleutel iets tikkje terug draaien en het werkt allemaal weer zoals het hoort. Echter dachsbord verlichting niet... Is er een connectie of een seperaat probleem??

yannickdv

Zou sws eerst beginnen met het elektronisch gedeelte van het contactslot.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

UserID6342

Klopt en de dashboard dimmers zijn ook berucht en gaan vaak kapot.

bart

dank  voor reactie...
1.  contactslot eerst op lossen dus , las in een eerdere tread iets over vervangen van een el. deel daarvan. Of het hele contactslot vervangen? Is daar een beetje bij te komen ?
2. Als 1 niks oplost dan vervangen dimmer, hoe krijg ik die eruit?( toch niet hele dasbord deksel lichten hoop ik)

cornelis-b

#4
Gaat alleen over het elektronisch deel en is makkelijk te doen. Stuurkappen verwijderen zitten met uit mijn hoofd 4 torxjes vast 2 maal 20 en 2 maal 25 dacht ik, ze zitten diep in de gaten. Als je de kappen er af hebt zie je het elektronisch deel al zitten, stekker los en 2 boutjes los en je pakt hem er zo van af. Bij het monteren van een andere even kijken of de stand van het "gleufje" overeenkomt en weer terug bouwen in omgekeerde volgorde.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Precies en de dimmer vis je er ook zo tussen uit met of een klein schroevendraaiertje of een plastic dashboard tooltje.

bart

OK jongens ik ga ermee aan de gang...
Heb overigens gemerkt dat als ik enkel op contact zet de dashbord verlichting wel blijft branden, het reageert niet op de dimmer... Toch alleen dimmer?

bart

RElais van het contactslot gistern vervangen (60 ,- bij dealer).. secundair probleenm dat srs en tracs lampjes blijven branden en knipperlichten en verlichting niet werken (tenzij klein tikje terug met contactsleutel) is opgelost.
Helaas doet de dashbord verlichting het nog steeds niet...  Is de dimmer dan toch het probleem? hoe kan ik die checken? (Ik ken ff niet iemand in de buurt met een 850 om ff uitte wisselen)

blauweroffel

Ik ga morgen naar Diemen zuid (hele dag)
Kan een dimmer voor je meenemen als je langs dalsteindreef komt

BR

bart

Ha blauweroffel, ja dat kan ik zeker doen, hoe elkaar te contacten ??

blauweroffel

Citaat van: bart op 14-12-2017 22:50:51
Ha blauweroffel, ja dat kan ik zeker doen, hoe elkaar te contacten ??

IK stuur je wel een pb

BR

bart

Opgelost !! :D :D
Bleek toch de dimmer te zijn. met hulp van blauwe roffel andere dimmer geinstalleerd.. Dashbord verlichting werkt weer, met dank aan Blauwe roffel !!