Past een S60 motor in de classic?

Gestart door Volvo S70, 14-12-2017 18:46:01

Vorige topic - Volgende topic

Volvo S70

Past een benzine motor van een S60 in een S70? Is wat nieuwer techniek neem ik aan? Als er een andere blok in komt dan het liefst een nieuwere model

leons850

Ja past, begin hier maar met lezen.
Schijnt bijzonder ingewikkeld te zijn.

Echter zijn er ook een paar die dat in een weekend/zaterdagje doen. Nee ik niet!
Ben je alleen niet voor 1000 euro klaar ben ik bang.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Wat voor motor zit er nu in de S70 want dat is ook belangrijk om te weten ivm de kabelboom ?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Volvo S70

Zit een 2.5d motor in. Ik zal nog is verder lezen in de link die leons850 stuurde . Bedankt voor de link

henry classic v70

Ja een s60 blok past in een s70
Ombouw kost echter meer dan een s70 aanschaffen
...is ook al een aantal keren verteld  :eusa_wall:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

vincen tdi

Je zult een donor S70 benzine met canbus nodig hebben waarin een soortgelijke motor ligt als die je uit de S60 wilt halen en dan vervolgens ook nog de S60 motor.
Lijkt me niet echt een haalbaar plan op die manier.

Dan vervolgens de huidige S70 D compleet strippen om alle bekabeling te vervangen door die voor een benzine versie en de motorkabelboom aanpassen om de nieuwere motor aan te sturen.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

BBS

Ja! het past. Maar heb je een budget klaarliggen van om en nabij 10.000 euro?

Reken op 100 uur aan arbeid á E50/uur, 1250 voor een compleet blok, 2000 voor extra onderdelen, pakkingen, distributie, klokkenwinkel, kabelboom en 1000 voor onvoorziene kosten. Je zal aan het blok ook nog e.e.a. moeten aanpassen om het werkend te krijgen.

Kan het? Ja. Maar voor de rest? :eusa_think:

Ik moet mijn kosten ook allemaal nog op een rijtje zetten maar of ik het echt wil weten? :eusa_boohoo:
Volvoloos....

-D©©©L-

Citaat van: Volvo S70 op 14-12-2017 18:46:01
Past een benzine motor van een S60 in een S70? Is wat nieuwer techniek neem ik aan? Als er een andere blok in komt dan het liefst een nieuwere model

Antwoord poging 3; ja, het past probleemloos. Veel werk, meer niet. Heb je sleutelervaring ?

vincen tdi

Maar die topics hebben de neiging om zelfverwijderend te zijn denk ik  ;D ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

-D©©©L-

Je krijgt die motor er echt wel in, maar een dergelijk project is meer dan "wat kost het" en "past het". TS reageert zelf nauwelijks inhoudelijk. En dat is wat de overeenkomst is in alle gestarte topics. Bijna onnozele vragen, nauwelijks tot geen reactie van de topicstarter. Al met al een zeer hoog trol gehalte.
Dit project gaat nooit uitgevoerd worden en zal op zijn hoogst een verwijzingstopic worden met hier en daar een "ik zal het lezen" van de topicstarter.

-D©©©L-

Citaat van: Volvo S70 op 14-12-2017 18:46:01

On topic:  Ja, dat past met het juiste motormanagement, de juiste bak en de juiste appendages. Waarom een nieuwer model ? Waarom neem je aan dat de techniek nieuwer is ?
Of is je vraag of je aanneemt dat de techniek nieuwer is?  :eusa_think:
Waarom wil je een ander blok in de S70 leggen? Is je huidige blok defect ?

Volvo S70

Bedankt voor het uitleg. Is idd wel een duur project dan. Wil dus af van de diesel(blok) , hoop iemand te vinden die dit klus wil doen. Ik blijf zoeken voor het budget,al is het moeilijk.Het blijft'n prachtig bak! :eusa_clap:

-D©©©L-

Citaat van: Volvo S70 op 17-12-2017 14:14:03
Bedankt voor het uitleg. Is idd wel een duur project dan. Wil dus af van de diesel(blok) , hoop iemand te vinden die dit klus wil doen. Ik blijf zoeken voor het budget,al is het moeilijk.Het blijft'n prachtig bak! :eusa_clap:

Heb je genoeg informatie om verder te kunnen ?

henry classic v70

S70 426 met Vialle lpi moet te vinden zijn voor een relatief laag aankoopbedrag...
De diesel S70 426 erbij houden en al de betere onderdelen overzetten is vele malen goedkoper dan een blok uit een S60 overbouwen.
Stop met de gedachten dat dit kan binnen een budget van €1000,= het echte minimum zit op €4500,= / €5000,= zoeken heeft dus ook geen zin.

Met andere woorden: een blok uit een S60 past wel in een S70 maar de kosten zijn vele malen groter dan wat jij als budget vermeld.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 17-12-2017 15:13:25
Wordt weer leuk projectje voor piet, lekker cop's en verstelbare nokkenassen in een diesel ecu bouwen ;D
Dirk342 heeft dit toch ook al eens succesvol gedaan in de auto van BBS ? Dan kan de topicstarter het best daar eens zijn licht op steken.