vida op win 10

Gestart door ruspek, 28-12-2017 07:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruspek

hoi

draait vida + dice op win 10?
maakt het nog uit wélke versie?
ik heb Vadis wel draaien op oude xp laptop maar kan geen canbus uitlezen. ( mj 2000 heeft toch canbus??)

moet nog wel ff op zoek naar vida maar dan weet ik of het zin geeft.
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

UserID6342

Sommige modellen zijn nog niet vol canbus.... Als hij in 2000 op kenteken is gezet maar het is een '99 dan zul je hem niet uit kunnen lezen met Vida maar kom je toch weer op Volfcr en Brickdiag of Delphi terecht.

En ja Vida kan op Windows 10, zijn er meerdere die 'm daarop draaien.  Ik zelf niet dus kan je daar geen advies ingeven, maar ook XP kun je gewoon canbus uitlezen (als de auto dit heeft) dat is geen enkel probleem. Ik lees met een oude XP bak auto's tot 2015 uit en de laatste zijn allemaal vol canbus.

Let wel bij een x70 classic op of dat de K-line niet is onderbroken naar de OBDII stekker toe.  Gebeurt vrij veel helaas.

ruspek

ok
thnx
ga ik er even vanuit dat t obd2 is ( staat op afdekdop iig)
is febr 2000 op kenteken gezet.....

hoe krijg ik dan de koppeling met vadis?
of waar haal ik fcr/ brickdiag vandaan.
heb eens wat gegoogeld maar kreeg weinig goeds/ werkends
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

UserID6342

#3
Vadis kun je helemaal al vergeten want daar heb je ander apparaat bij nodig wat onmogelijk te vinden is.  Vadis kun je ook meteen beter in de container kiepen want is wel zwaar achterhaald en hoef je alleen nog te gebruiken als je met hele oude volvo's werkt voor onderdeelnummers (die toch allemaal al weer zijn veranderd)

Volfcr en Brickdiag heb ik eventueel wel voor je en kan via mail geregeld worden.  Je zult dan wel een goede VAGcom KKL kabel erbij moeten met de juiste FTDI chipset.  Is hier op het forum erg veel over te vinden.

https://www.obdshop.nl/obd-usb-interface-kkl-vagcom-409-1-vw-audi.html#.WkSTELAiGUl

ruspek

kabel moet ik ff kijken, heb er nog een liggen die ik voor mijn v70 tdi gebruikte.
pb gedaan
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

UserID6342

Eigenlijk als aanvulling hierop; heb je een ETM dan uitlezen met Vida, heb je een normale, mechanische gasklep dan uitlezen met VolFCR / Brickdiag of Delphi

SB T-5R

Vida heeft een professional versie van windows nodig om te kunnen draaien.
Mijn WIN10 deed ie het niet op. Toen heb ik windows 7 professional op een Virtual Machine gezet en daarop vida geïnstalleerd.
Werkt perfect. Ook uitlezen met Dice.

ruspek

Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

ruspek

Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 28-12-2017 13:41:59
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?242441-Volvo-VIDA-2014D-and-Windows-10-Pro

Werkt. Wel IE gebruiken ipv firefox of Chrome of Edge.
Dat is inderdaad de goede manier. En een heel mooi compleet verhaal.
Omdat de installatie van VIDA niet het mooiste is om je dag mee te vullen heb ik er voor gekozen VIDA onder een virtuele Windows 7 te laten draaien.
Virtualbox, VMware of HyperV.

Virtualbox werkt ook in een 32 bit omgeving.

ruspek

waarom dan precies? om fouten te voorkomen?
win 10 staat op de laptop
win 7 (pro) heb ik niet
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

elmarconi

Nou komen we aan het voordeel van een VM.
Die kun je betrekkelijk eenvoudig op een andere machine ook draaien. Ook op een W10-Home.
Daarmee kun je naar hartelust experimenteren, snapshots, met een druk op de knop staat de situatie van voor het experiment weer daar.
Een werkende W7-Pro VM koppel je virtueel het internet af. Geen gezeur met updates wat niet boeit want daarmee ga je toch het internet niet op.
Je moet wel een W7 licentie hebben maar dat kost 2 wortels en een bounty.

--
Autogas Inside . . .

SB T-5R

Zei ik een aantal posts terug al toch  ;D