850 Wil niet meer starten , Update na vervanging LMM

Gestart door Lorenzo850, 31-12-2017 13:30:42

Vorige topic - Volgende topic

Lorenzo850

Beste medeforum gebruikers , ik heb een volvo 850 , 2.0 20 v met 142 Pk , in verleden niet veel problemen gehad met de 850 , maar sinds kort ( enkele maanden ) rijd de 850 niet zo veel meer daar ik een diesel wagen bij heb , en mijn 850 een benzine is die redelijk wat 98 drinkt ;) , maar sinds kort wil de auto niet starten , ik blijf doorstarten tot ik mijn accu plat maak , maar zelf als ik de batterij oplaad of een andere wagen eraan leg met startkabels dan nog wil hij niet starten , na enige tijd begint hij wel serieus te ruiken naar benzine (zoals we in belgie zeggen ) dat hij verzopen staat  ;D , maar onlangs de trekbuis uitgehaald en er een 740 er voor gezet en na ong 2 km rijden en proberen in 2 de en 3 de versnelling hem eindelijk terug draaiend gekregen , direct er paar km met gereden en alles was terug prima met de 850, terug de auto op de oprit dags nadien gestart en starte zonder enig probleem ,maar dag nadien heb ik hem van de oprit gehaald daar ik in garage van huis moest zijn en de auto voor het huis geparkeerd maar na enkele uren hem terug te willen starten draait hij rond maar slaat niet aan ,
wat zou eventueel het probleem kunnen zijn ? benzine krijgt hij want die ruik ik na doorstarten
hopend hier snel nieuws op te krijgen

volvobug

Verzopen. Het 850 motormanagement heeft een erg royale koudestartverrijking. Even een paar meter verzetten met koude motor geeft vaker het probleem dat hij bij de eerstvolgende start meteen verzopen is. Liever de motor paar minuten laten draaien als je hem van/op de oprit moet verzetten bijvoorbeeld.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lorenzo850

Bedankt voor het snelle antwoord . Maar wat kan ik er nu momenteel aandoen ? Hoe krijg ik hem terug gestart ?

RemkoT5

Ik denk aan bougie´s uitnemen en schoon maken en terugplaatsen.
En dan eens je ontsteking nalopen (orginele) bougie´s, rotor en verdelerkap, bobine, bougieḱabels...

Ik heb dit euvel zelf nog nooit meegemaakt, wagen start(te) altijd zelfs na 5 tot 10 weken stilstand, bij thuiskomst na mn zeereis, mits de accu oke was natuurlijk.

Lorenzo850

Bedankt dit ga ik eens doen . Maar zal na oud/nieuwjaar mijn eerste werk zijn want kan momenteel niet doen heb geen juiste l momenteel enkel een 21 en 19mm liggen en zoals ik al gezien hien heb vermoed ik een 16mm maar  . Volvo is in verleden altijd bij volvo verdeler op onderhoud geweest....

volvobug

Als de ontsteking verder in orde is gewoon doorstarten met plankgas zodat de cylinders maximaal ventileren. Of anders weer aanslepen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lorenzo850

Citaat van: RemkoT5 op 31-12-2017 14:26:37
En dan eens je ontsteking nalopen (orginele) bougie´s, rotor en verdelerkap, bobine, bougieḱabels...

Ik heb dit euvel zelf nog nooit meegemaakt, wagen start(te) altijd zelfs na 5 tot 10 weken stilstand, bij thuiskomst na mn zeereis, mits de accu oke was natuurlijk.
Kan je de bobine uitmeten qua ohm of spanning en kan je iets zien aan verzekeraar of rotor ? Indien ik hem demonteer dat ik eventueel kan zien of er iets mis is ?

Lorenzo850

Citaat van: RemkoT5 op 31-12-2017 14:26:37

Ik heb vandaag 1 bougie er al uit gedraaid en ziet zwart. Kan hier geen foto posten daar ik niet weet hoe .zit momenteel ook op de smartphone .

Lorenzo850

Update :
Vandaag alle 5 bougies eruit gehaald en allemaal keer opgeschuurd opgestuurd en terug geplaatst en direct starte hij wel de eerste goeie 10 min wou hij stilvallen heb hem beetje aan praat gehouden maar nu draait hij terug schoon maar mijn lichtje op dashboard van motormanagement brand.  Zou dit zijn omdat de bougies op zijn of zou er ergens fout zitten ...

Bedankt

UserID6342

Uit (laten) lezen en je weet het ;D.  Maar verwacht dat het ding dus gewoon verzopen is geweest....

Lorenzo850

Citaat van: Dirk342 op 02-01-2018 13:19:32
Uit (laten) lezen en je weet het ;D.  Maar verwacht dat het ding dus gewoon verzopen is geweest....
Heb de odb1 uitgelezen en kwam foutcode tegen van signasignaal luchtmassameter . Heb ze gereset lichtje was uit maar auto valt stil maar heb wel gisteren alles afgelopen en de connector van de lmm zag vanbinnen blauw/groen dus heb er wd40 ingespoten in connector wel te verstaan dus hoop dat dit zich zelf oplost want een lmm kost redelijk wat euro's ....

V70geRwin

Citaat van: Lorenzo850 op 02-01-2018 13:37:07
Heb de odb1 uitgelezen en kwam foutcode tegen van signasignaal luchtmassameter . Heb ze gereset lichtje was uit maar auto valt stil maar heb wel gisteren alles afgelopen en de connector van de lmm zag vanbinnen blauw/groen dus heb er wd40 ingespoten in connector wel te verstaan dus hoop dat dit zich zelf oplost want een lmm kost redelijk wat euro's ....

contacten even opschuren dan en hopelijk is dat het.
LMM heeft helaas niet het eeuwige leven, vast gaan sparen dan  ;)

Lorenzo850

Citaat van: V70geRwin op 02-01-2018 14:04:53
Citaat van: Lorenzo850

link=topic=86404.msg1755250#msg1755250 date=1514896627

contacten even opschuren dan en hopelijk is dat het.
LMM heeft helaas niet het eeuwige leven, vast gaan sparen dan  ;)
Ja heb ze opgeschuurd maar geen effect. Wat ik wel merk dat de auto vlot start als ik hem even aan de praat hou hij dan blijft draaien op ongeveer 1200 toeren . Als je erna enkele malen gas geeft hij zakt naar ongeveer 500toeren en dan dreigt stil te vallen maar geef dan terug was gas en draait terug op 1200 toeren en als ik de connector van de lmm losmaak gebeurt er niks ... Zou het eventueel iets anders kunnen zijn odb heeft op a2 foutcode 1-2-1 aan dat is signaal luchtmassameter als ik hem reset en start is lichtje uit maar halve minuut nadien brand het terug

Piet

Je merkt geen verschil tussen een wel of niet aangesloten LMM?
Dan vrees ik toch dat je aan een nieuwe LMM zal moeten.

arjenT5R

De storing klonk me al een beetje te bekend, dat wordt toch een nieuwe lmm.
Voor de V70 classic 20V zijn de lmm hetzelfde zowel voor de turbo als de non turbo.
Voor de 850 durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Maar een nieuwe koste ongeveer 150 euro.
Tweedehands een tientje of 2.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!