Extra advertentiegroep voor Volvo's en Volvo onderdelen niet 850/x70 classic ?

Gestart door llinssen, 03-01-2018 09:52:15

Vorige topic - Volgende topic

Edj

Mijn inziens is het zuiver houden van dit forum belangrijk. Best uniek dit forum.

Maar even terug naar het idee van de topicstarter, daar kan ik wel in meegaan. Allemaal volvo-liefhebbers en een groot aantal rijdt ook nieuwer (of ouder) en zou dolgraag iets kopen of verkopen van een ander forumlid. Zodat het naar een liefhebber gaat.

Een extra advertentieboard maakt het wel meer een marktplaats dus waarom niet gewoon een off-topic draadje à la Lachen op Marktplaats waar iedereen zijn oudere of nieuwere spul kan aanbieden zonder dat men daar last van heeft?

Vermijd je ook de eendags-leden die alleen maar hun spul kwijt willen want die bezoeken alleen het advertentieboard, geen topic.
Ex '97'98 V70tdi    Ex V70d5 black sapphire   Ex XC90 D5

diederickvolvo

Citaat van: NickGR op 04-01-2018 12:15:08
Citaat van: arjenT5R op 04-01-2018 11:37:02

Blijkbaar ben jij de enige met een goeie N ;D

Nee Hoor!  ik ook  :eusa_dance:

haha, ik ook hoor. heerlijk die bakken die niet stuk blijven gaan, want een 850 is nooit af :P
Ik ben zelf wel nog lid van de 850-club, maar heb er zelf geen een meer. het zou inderdaad wel leuk zijn als het iets wordt uitgebreid dat wij als donateurs en liefhebbers wel kunnen meedoen.
Ik blijf de 850 een supergave wagen vinden, maar het is voor mij wel een beetje richting de klassieker aan het worden en minder als goede daily.

Al blijf ik hier toch wel steeds terugkomen om het te lezen, want de sfeer is (vaak) wel erg leuk en dit forum gaat veel meer technisch op vragen in. Wanneer je bij andere fora vraagt is het enige wat je krijg qua antwoord 'je moet naar die forumsponsor gaan, of je moet navragen bij de garage'

Citaat van: Snellebaksteen op 04-01-2018 10:21:00
Ik heb voor gestemd. Daar maak ik wel graag wel de kanttekening bij dat het wat mij betreft alleen tot 5 cilinders beperkt zou moeten blijven om de link met de iconische 850 te behouden.
Ik verwacht overigens niet dat het heel veel advertenties gaat brengen; een N gaat toch nooit stuk...

Dat is ook het fijne van een N, die gaan niet stuk :eusa_dance:

Vulk

Citaat van: classicT5 op 04-01-2018 02:45:45
Wie is eigenlijk juridisch eigenaar van de url? Het forum is niet opgezet a la een club, als ik het goed heb.

Beslismodel is nu dmv meeste stemmen gelden van de moderatoren?

Ik ben niet tegen, tenslotte je hoeft niet alles te lezen. En degene die het wel wil lezen heeft dan schijnbaar de interesse.

Thuur is eigenaar.

Piet

Moet wel de naam aangepast worden ook van het forum, bv "Het forum van alles"

V70geRwin

Het maakt wel wat los zeg.

Maar 1 advertentieboard er bij voor alles wat niet 850/x70 gerelateerd is, dat is alles.
Gewoon voor de gezellige club forummers die we nu al zijn.

Heel gebruikelijk op andere fora, neem bijv.  HT forum, ook een "Niet Hometheater"  rubriek.
Komt van alles voorbij.

Maar als we denken dat het forum dan omvalt, foute types trekt en verloedert moeten we het zeker niet doen!  ;D

Taranis

Amen to that. Het is maar een forumpje hoor... het enige wat nooit verandert is dat alles altijd verandert. Ga met je tijd mee of kies ervoor om uit de tijd te raken.

Sprak de blijkbaar-niet-liefhebber-want-NN-rijder... met 3 vijfcilinders voor de deur ::)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

CarolineB

Citaat van: Claudia op 04-01-2018 20:59:17
Citaat van: Taranis op 04-01-2018 20:49:35
Amen to that. Het is maar een forumpje hoor... het enige wat nooit verandert is dat alles altijd verandert. Ga met je tijd mee of kies ervoor om uit de tijd te raken.

Sprak de blijkbaar-niet-liefhebber-want-NN-rijder... met 3 vijfcilinders voor de deur ::)

Amen²
Deze weerstand doet me steeds meer denken aan het 700-forum.
Naast elkaar kan ook hoor, net als in real life!
Om wel nieuwere types eventueel tot de club toe te laten om de club te redden/overeind te houden werkt alleen als de saamhorigheid op het forum ook welkom is.  Als het alleen om geld gaat moet de club de contributie verdubbelen, maar ook dan zal de club langzaam uitsterven, denk ik.

Club staat los van forum....

vincen tdi

Je zou om de N rijders tegemoet te komen ook alleen een te koop gevraagd sectie kunnen doen voor De N en NN.
Dan houd je het redelijk vrij van MP volk en kunnen de forummers elkaar toch helpen
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

)()()sT

Ik snap niet waarom het gelijk dan in het adv.board zou moeten. Zelf zou ik het dan eerst eens aankijken hoe technische input van de nieuwere generatie(s) zich ontwikkelt. Als dat aanslaat (off-topic, dus als het je niet boeit lees je het niet) kan handel altijd nog. Let wel, puur uit interesse voor de techniek van de modernere wagens (de techniek waar het hier oorspronkelijk 15 jaar geleden ook mee begonnen is). Overigens staat dat wat mij betreft ook los van de 850 club; dit is immers een discussieforum :)

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

razorx

Als je een verkoop topic voor nieuwere modellen of onderdelen aanmaakt dan moet er meer gemodereerd worden. Onderschat de inspanning niet. Wie wil dat doen? Met het scheppen van die topics creëer je ruimte voor discussie over andere modellen op dit forum.

Als een nieuwe 850 bezitter technische informatie zoekt over de verdamper van een 850 en die vindt allemaal informatie over de verdamper van een N of een NN of een Focus helpt dat diegene niet.

Dat merk je al op de ooit beroemde Matthews Volvo site uit de US. Het is daar door de mengelmoes aan informatie onmogelijk geworden het antwoord op je vraag te vinden.

Dit staat even los van de gezelligheid die we met elkaar hebben, het gaat hier om het praktische.  

Het argument van de wens tot handelen met vertrouwde mensen op dit forum als het om een N of NN gaat vind ik ook niet op gaan.
De zelfde mensen kunnen immers op een 70N forum handelen in het daartoe bedoelde topic en elkaar aldaar herkennen.

Goed dat is mijn mening. Ik zet die niet tegenover de voorgaande berichten, maar er naast. ;)

En nogmaals, dit staat los van de club discussie. ;)

-edit- Preciezere verwoording.

KIM

haasje

Wat mijn inziens misschien een (tussen) oplossing zou zijn is om vragen m.b.t. andere automodellen in een apart gedeelte binnen het off topic forum te doen. Ondanks dat de modellen misschien nieuwer zijn, zijn een deel van de auto's wel uitgerust met dezelfde techniek als de laatste serie classics (zeker de eerste paar jaar S80). Of hier ook een advertentiegedeelte moet komen twijfel ik nog over.

jan45

Ik ben een buitenbeentje want bezit een S80 ongeblazen 6 pitter maar lees met veel plezier mee op dit forum waar een enorme nowhow beschikbaar is.
Wat een advertentiegedeelte als meerwaarde zou brengen zie ik niet zo die zijn er trouwens op andere forums in overvloed.